Skocz do zawartości

DLA 56 problem z obrotami i paleniem.


andrzej351
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam kolegów!

mam od nowości silnik DLA 56 który zamontowałem w YAKu 54 TOPMODEL.

silnik został prawidłowo dotarty (wypalił ok 8l mieszanki 98Pb z olejem CASTROL 2T)

 

generalnie z silnikiem wszystko jest ok ma bardzo dobrą kompresję,nie gaśnie w locie i dobrze reaguje na regulację gaźnika.wolne obroty są równe i stabilne,maksymalne również,wkręca się bez zająknięcia.

według mnie jest jednak poważne ale... :(

 

mam problem z uzyskaniem maksymalnych obrotów (producent podaje 7600 obr./min.)

 

mam mini obrotomierz który podłączyłem do trzeciego wolnego przewodu wychodzącego z modułu zapłonu ,mimo wszelkich możliwych regulacji gaźnika i wyprzedzenia zapłonu udało mi się uzyskać tylko 6900 obr/min na śmigle FIALA 22x10.jest to odczuwalne zwłaszcza przy wychodzeniu z zawisu (model robi to bardzo ospale)

 

jest też problem z zapalaniem...

zimny odpala wręcz książkowo: trzy machnięcia śmigłem na ssaniu -zaskoczenie-cofnięcie ssania-trzy machnięcia śmigłem-silnik chodzi.

jednak gdy się nagrzeje zaczynają się schody :mellow:.

 

na kilka uruchomień ciepłego silnika zapali dobrze,tak za trzecim razem.ale nieraz jak chcę go zaraz ponownie uruchomić to zapala dopiero za czwartym;piątym razem i to też nie zawsze.potrafi po kilku machnięciach śmigłem prychnąć w gaźnik lub strzelić w tłumik i wtedy już nie zapali w ogóle.

 

dodam że z osprzętem silnika jest wszystko ok,armatura zbiornika zgodna z zaleceniami (podczas akrobacji żadnych zmian w pracy silnika), nowa świeca NGK CM6,iskra prawidłowa.

zauważyłem dziwną rzecz otóż przy włączeniu zapłonu obrotomierz tak jakby się resetował czyli po kolei wyświetlają się wszystkie zera by po chwili pozostało tylko jedno to początkowe.ta sama sytuacja ma miejsce gdy próbuję uruchomić silnik,gdy silnik pracuje to obrotomierz co jakiś czas też się resetuje.

 

według mnie wszystko te objawy wskazują na uszkodzony zapłon. problemy z rozruchem (może iskra się rozjeżdża...?)

silnik nie osiąga maksymalnych obrotów (nie działa elektroniczne wyprzedzenie zapłonu...?)

 

koledzy,bardzo proszę o pomoc i sugestie w tej sprawie.

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mój DLA 56 na śmigle Fiala 22x10 kręcił ok 7100obr a teraz na trójłopatowym 21x10 kręci 6900obr , mam też obrotomierz podłączony do zapłonu i również resetuje się co jakiś czas podczas pracy silnika .

Ja ma z kolei inny problem silnik przerywa w czasie lotu na pełnym gazie i szukałem już wszystkich możliwych przyczyn z wyjątkiem zamiany modułu zapłonowego dodam że gdy lot odbywa się do 3/4 gazu nic się nie dzieje , na ziemi również nie przerywa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!dziękuję za odzew w temacie ;) .

 

Mój DLA 56 na śmigle Fiala 22x10 kręcił ok 7100obr a teraz na trójłopatowym 21x10 kręci 6900obr , mam też obrotomierz podłączony do zapłonu i również resetuje się co jakiś czas podczas pracy silnika .

Ja ma z kolei inny problem silnik przerywa w czasie lotu na pełnym gazie i szukałem już wszystkich możliwych przyczyn z wyjątkiem zamiany modułu zapłonowego dodam że gdy lot odbywa się do 3/4 gazu nic się nie dzieje , na ziemi również nie przerywa ...

 

trafił ci się dobry egzemplarz Maćku :) .ile ma lub miał wypalone silnik że tak ładnie się kręcił??

ja początkowo na zapłonie miałem pakiet Li-Fe 2200mAh 6,6V,kiedy się doczytałem że zapłon pracuje na napięciu 7,2-8,4V i najlepiej stosować 2S Lipo pomyślałem że to może być przyczyna za niskich obrotów i problemów z paleniem.wymiana Life na lipo nic nie zmieniła.

 

z tymi obrotami to faktycznie dziwna sprawa...

rozmawiałem dziś z gościem który ma taki sam silnik z "przebiegiem" podobnym do mojego silnika.jego na Fiali 22x10 kręcił 6700 obr.

wychodzi na to że producent podawał 7600 obr. i mogło być to sprawdzane na śmigle 22x8 tak jak to zaznaczył kol. Darkarll.

 

mój kolega ma DLE55 który wypalił ok 30l paliwa i jego silnik na fiali 23x8 wkręca się na 7400 obr. :o słyszałem też opinię że silniki DLA są dosyć nowoczesnymi silnikami i ścisło spasowanymi co skutkuje tym iż długo się układają.

w sobotę podmienimy zapłony i zobaczymy co z tego wyjdzie.

na obecną chwilę kupię nowy gaźnik Walbro,pokazały się za naprawdę śmieszne pieniądze więc jak coś to nawet na zapas zostanie... :)

 

http://allegro.pl/ga...3544393223.html

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!testów mojego silnika ciąg dalszy...

 

dzisiaj z racji w miarę dobrej pogody wybrałem się na lotnisko aby polatać modelem i powalczyć z regulacją gaźnika :) .

nastąpiła jedna zmiana,Fialę 22x10 wymieniłem na śmigło węglowe TCF 23x8

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11171__TCF_23X8_HighPrecision_Carbon_Fiber_Sport_Propeller.html

 

udało mi się wykonać kilka dobrych lotów,silnik wyregulowałem najlepiej jak się dało.odpala bez problemu,nie strzela w tłumik i ładnie się wkręca.nawet wyjście z zawisu jest dużo lepsze niż na Fiali i Yaczek ochoczo idzie pionowo w górę.

martwi mnie tylko jedna rzecz bo udało mi się uzyskać tylko 6100obr./min. na moim pokładowym obrotomierzu.

 

czy jest taka możliwość że ten obrotomierz może przekłamywać??

 

jednak ciągle mam wrażenie że silnik nie rozkręca się w pełni,tak jakby coś go trzymało.

żeby to sprawdzić kupiłem nowy gaźnik,jak dojdzie to zamontuję go i zobaczymy jakie będą efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.