Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowny Koleżanki i Szanowni Koledzy,

Przygotowanie tego wpisu zajęło mi bardzo dużo czasu. Od dłuższego już czasu zaglądam na to forum i zachwycam się dokonaniami innych osób. Z dużą dozą podziwu oraz odrobiną zazdrości oglądam Wasze projekty, próbując przy tym podejrzeć dobre rozwiązania. Słowo pisane nigdy nie było moją mocną stroną, a w kwestii projektowanie i budowania samolotów jestem kompletnym nowicjuszem. Od początku mojej przygody z tym hobby, czyli ok trzech lat, mierzyłem się z tym samotnie.

Odkąd sięgam pamięcią spoglądanie w niebo zawsze sprawiało, że serce biło mi odrobinę szybciej. Niestety przez większość mojego życia nie wiedziałem jak albo nie miałem zasobów by skrócić dystans między mną a chmurami. Moim marzeniem jest zbudować samolot, za którego sterami będę mógł zasiąść. Zdaję sobie sprawę, że jest to zadanie monumentalne w swojej skali, złożoności i trudności, ale nie niemożliwe. Wszak ludzie od ponad stu lat z powodzeniem to robią. W dobie internetu, gdzie dostęp do wiedzy jest bezprecedensowy, zaawansowane materiały konstrukcyjne są dostępne na wyciągnięcie ręki, musi być to prostsze niż sto lat temu, czyż nie?

IMG_0549.thumb.jpg.e1c80f2954ca45cddbee28778336dcfb.jpg

Nie jest to cel na najbliższe lata, a prędzej na dekady, ale gdzieś zacząć trzeba. Ja zacząłem od balsowego kitu zakupionego na ali. Jak pewnie możecie się domyślać skończył w drzazgach, ale nie zniechęciło mnie to, wręcz przeciwnie. Każdy kolejny samolot, bez wyjątku, był w pełni moim autorskim projektem i wykonaniem. Swoje pierwsze kroki stawiałem z wykorzystaniem depronu i taśmy klejącej, z coraz większymi sukcesami.

IMG_0533.thumb.jpg.cc6ac683987d4c211eae509c2e57820d.jpgIMG_0659.thumb.jpg.99d0965709f44c2c6e176034e9ef1fcb.jpgIMG_1457.thumb.jpg.5f2107b1c0a31f877097a0bfd11cfd63.jpgIMG_1618.thumb.jpg.a0a77e45c3a58049d9de36c6fce9ec6b.jpg