Stig Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Witam. Zbudowałem właśnie nowy model elektryczny, coś w stylu wicherka, rozpiętość 100cm. jest tam bezczszotka. Czy lepiej będzie startować takim modelem z ręki czy z ziemi?
gładkilot Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Witam. Zbudowałem właśnie nowy model elektryczny, coś w stylu wicherka, rozpiętość 100cm. jest tam bezczszotka. Czy lepiej będzie startować takim modelem z ręki czy z ziemi? a ma podwozie??.....jak masz spory plac do latania i równą powierzchnie to można ziemi ale na początek spróbuj z ręki - chyba łatwiej . Przy wyrzucaniu z ręki pamiętaj aby go rzucić wmiarę mocno i płasko lub trochę do góry - tak żeby nie zadarł i nie spadł od razu
baxter12 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Ja zaczynalem tak: Najpierw jezdzilem z 15 minut po ziemi zeby wytrymowac samolot i nauczyc sie wlasciwych odruchow. Potem poszedlem do domu naladowac akumulatory i przemyslec to wszystko. Potem, nastepnym razem, pojezdzilem chwile, wytrymowalem i gaz do dechy... I tak latam do dzis... baxter A gdzie latasz? Moze w okolicy Junikowa, albo lasku marcelinskiego?
krzylas Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Ja swój pierwszy lot modelem RC ( depronowy trenerek o rozp. 1,2m z dosyc dużym dwukołowym podwoziem - do startu z trawy) odbyłem podobnie jak baxter12 Pokołowałem po drodze z ubitych kamieni i piachu, wytrymowałem, do domu, ładuję pakiet, na lotnisko i tym razem płynne zwiększanie ciągu i w powietrze . Potem lądowanie - najpierw dwa nieudane podejścia. No ale w końcu się udało - tylko jest problem z hamowaniem ..... Podstawa to dobry symulator i jeśli to możliwe, bezwietrzna pogoda w oblot.
piotrek.co Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Ja jeszcze nigdy nie startowalem z ręki Według mnie jest łatwiej z ziemi ale może się myle
jary14 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 W sumie to jet bez różnicy już po pierwszym locie... A przy tym "pierwszym razie", proponuję zrobić tak jak radził baxter12, i pamiętaj od razu leć jak najwyżej (bez przesady oczywiście xD ). Im jesteś wyżej tym masz więcej czasu na reakcję (co na początku jest niesamowicie potrzebne). Jeśli jednak zdecydujesz się na opcję "ręczną", to najlepiej poproś kogoś, żeby Ci ten model rzucił... Powodzenia w oblocie :!: (przyda Ci się )
motyl Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 jak można wytrymowac model latajacy jeżdżąc po trawie nie wiem i chyba sie nie dowiem Ale na poczatek start z reki, wyrzut mocny i poziomy do ziemi z tendencja opadajacą, i staraj sie przez pierwsze sekundy leciec poziomo do ziemi dopiero później wznoszenie !! Przed lotem sprawdź wielokrotnie SC !! !!
krzylas Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Można w pewnym stopniu wytrymować ster wys. i ster kier. ,,jeżdżąc" po równej drodze np. asfaltowej czy takiej z ubitej, równej ziemi ( nie da się tego oczywiście zrobić kołując po trawie )
gładkilot Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Można wytrymować ster wys. i kierunek jeżdżąc po równej drodze - po trawie oczywiście nie da rady ... Że co takiego? Przepraszam ale absolutnie się nie zgodzę......w jaki sposób można niby wytrymować ster wysokości jeżdżąc po płaskiej powierzchni?? !! a co do steru kierunku to w locie a na ziemi też może być inaczej.....koło może być krzywa zamocowane i skręcać podczas jazdy a podczas lotu nie.....model może być krzywy co też ma wpływ na lot.......ale najbardziej to ciekawi mnie jak jeżdżąc można wytrymować ster wysokości.....może czegoś tutaj nie wiem i jak tak to proszę o wytłumaczenie i przepraszam EDIT : pisałem w trakcie gdy edytowałeś
krzylas Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Można w miarę wytrymować ster wys. jeśli model chce walić w ziemie dziobem lub przyciska ogon do ziemi i jeśłi damy moc na Max to zrobi od razu pętle i walnie w ziemię..... Oczywiście to są skrajnie przypadki, a model należy wytrymować w powierzu bo to trymowanie na ziemi należy uznać jako trymowanie do startu.....
Stig Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Wielkie dzięki Panowie. Latałem już sporo ale ten model jest pierwszym modelem który zbudowałem sam. Powiedzcie mi jeszcze jak ustawić środek ciężkości? Czy powinien być w miejscu w którym skrzydło ma największą "grubość" ? Czy macie jakieś patenty na zawiasy do sterów? Ja zastosowałem film fotograficzny, jest mocny cienki i sprężysty ale nie wiem czy zda egzamin...
baxter12 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Przepraszam ale absolutnie się nie zgodzę......w jaki sposób można niby wytrymować ster wysokości jeżdżąc po płaskiej powierzchni?? Moze nie dokonczylem postu, bo pomiedzy lotem a kolowaniem robilem jeszcze takie "skoki" na wysokosci 10cm nad ziemia. A zreszta moze ktos wierzyc lub nie, po prostu tak nauczylem sie latac. Moim zdaniem zucac to mozna modelem ktory "pasuje do reki", ma waski kadlub jak EG czy Focus, RWD czy wicherkiem ciezko jest zucic niewprawnemu czlowiekowi. baxter P.S. To jest oczywiscie moje zdanie, kazdy sie moze nie zgodzic. faktem pozostaje ze tak wlasnie nauczylem sie latac.
KRUUP Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Czy macie jakieś patenty na zawiasy do sterów? Ja zastosowałem film fotograficzny, jest mocny cienki i sprężysty ale nie wiem czy zda egzamin... Najprościej i najtaniej kupić dyskietke do pc, rozbroić ja, a tam bedziesz miał czarny krązek. I właśnie z niego mozna robić zawiasy do małych elektryków. A co do tego trymowania podczas jazdy po ziemi, to dla mnie czarna magia.
Stig Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Ok. Pomysł super ! ! ! A jak z tym środkiem ciężkości?
Barlu Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 KRUUP, tu chodzi chyba najpierw o wytrymowanei sterem kierunku skręcania, potem lekkie szybsze jazdy z poderwaniami małymi by sprawdzić czy się przechyla model, jak tak to lekko lotkami. I reszta to już w locie. takie moje zdanie o trymowaniu na ziemi, niechaj się baxter wypowie
KRUUP Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Barlu, Ja rozumiem co napisał baxter o tym trymowaniu i jak on to robi. Ale chodzi ze jak dla mnie to dośc dziwna sprawa, mówie za siebie. Bałbym sie takiego trymowania w obawie o rozwalenie modelu. Ja najpierw ustawiam wszystkie stery na zero, Wszystkie dzwignie staram sie tak wykonac zeby nie trzeba było trymerów uzywac a były ustawione w zerowej pozycji. Lece w góre i dopiero dokonuje poprawki używając trymerów. Ale kązdy robi jak mu wygodnie. Ja np. latam na plecach w uwiezi trzymając uchwyt bokiem, co wielu może dziwić
motyl Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 połowa z was powinna najpierw wytrymować swoją wiedzę modelarską, później wytrymować doświadczenie a na końcu po trymowaniu języka ojczystego pisać na forum. takie jest moje zdanie ;D to że baxter tak się nauczył nie oznacza to jedynej słusznej metody. Miał na tyle szczęścia że model był prosty i sam prawie latał. Poderwanie modelu na 10cm nad ziemie w celu pseudo trymowania to nic innego jak prośba o rozglebienie modelu przed lotem. Życie to nie bajka i trzeba być zdecydowanym, albo się leci albo się rozbija. A wysokość i prędkość to przyjaciel pilota. Koniec i kropka.
baxter12 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Koledzy KRUPP i MOTYL, dzis juz tak nie oblatuje modeli, robie tak jak ksiazka nakazuje, stery na zero, gaz na 3/4 i latac musi, trymowanie wstepne podczas wznoszenia. Wtedy zaczynalem przygode z modelarstwem. takie jezdzenie po ziemi i krotkie skoki pomagaja utrzymac adrenaline na wlasciwym poziomie i ucza reakcji sterow. nadnienie jednoczesnie ze NIGDY nie trenowalem na symulatorze. Pozdrawiam Baxter
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.