Skocz do zawartości

Pytań parę - model w układzie kaczki.


Ghandi

Rekomendowane odpowiedzi

1. Jak wyznaczyć SC w modelu o układzie kaczki (dość długi 'dziób')?

2. jeśli silnik A ze śmigłem X daje ciągu ok600g, to czy dwa takie same silniki z takimi samymi śmigłami dadzą w tym modelu ciąg 2x600g?

3. jeśli zastosuje 2 silniki to czy mam zastosować osobne zasilanie dla kazdego z nich? (lipo800-1200mAh)

4. Czy istnieją napędy tunelowe dające ciągu ok 500-600 g?

 

to na tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam widze ze niektorzy tez spac nie moga przez modele :jupi: Budowa modelu kaczki jest politycznie nie poprawna,SC powinien sie znajdoawc na krawedzi natarcia skrzydla(tego z tylu)Ciagi silnikow sie sumuja ale okupione jest to przyrostem masy modelu.Je4sli maja to byc 2 silnki bezszczotkowe to i dwa regulatory,dwa pakiety i dodatkowo pkiet zasilania radia.No powiedzial co widzial,pozdrawiam Ja-Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z SC w układzie kaczki nie mam żadnego doświadczenia :(

 

Co do reszty Twoich pytań to conieco już osobiście sprawdziłem i mogę powiedzieć tak:

2. Jak zasilanie wyrobi, to jak najbardziej.

3. Jacek napisał: "Je4sli maja to byc 2 silnki bezszczotkowe to i dwa regulatory,dwa pakiety i dodatkowo pkiet zasilania radia"

To jest prawdziwe dokładnie w połowie: dwie bezszczotki to dwa regulatory.

Reszta, to już jak sobie życzysz :)

Osobiście stosowałem dwa tunele z jednym pakietem (nie wspominam już o innych dwu czy czterosilnikowcach bezszczotkowych :lol: na jednym akumulatorze)

prosiak3.JPG

4. Oczywiście że istnieją.

Tanim kosztem udało mi się uzyskać 400g z EDF75 GWSa z silnikiem Feigao klasy 130 i lipolami 3S (wtedy nie miałem regulatorów na wyższe napięcie):

mig4.JPG

Jak masz cierpliwość, to poczytaj u Alexa moj wątek (zwłaszcza wypowiedzi Paulusr o lepszym sprzęcie): http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=4798&postdays=0&postorder=asc&highlight=mig+15&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z SC w układzie kaczki nie mam żadnego doświadczenia :(

 

A jak myslisz - czy zamiast napedu tunelowego nie mozna by bylo wsadzic tradycyjny ukl.napedowy ale zamkniety w tubie?

 

Wiesz - silnik np tp2408-21+smiglo 8x4 zamkniete w tunelu - dało by rade?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno dałoby radę, tylko po co?

Napędy tunelowe mają udawać odrzutowe i raczej tylko taki jest sens ich stosowania.

W stosunku do "czystych" śmigieł mają mniejszą sprawność (duża ilość łopatek i opory samego tunelu).

Tak mi się wydaje, ale jeżeli z jakichś względów potrzebna jest ta obudowa/tunel, to czemu nie miałbyś spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno dałoby radę, tylko po co?

Napędy tunelowe mają udawać odrzutowe i raczej tylko taki jest sens ich stosowania.

W stosunku do "czystych" śmigieł mają mniejszą sprawność (duża ilość łopatek i opory samego tunelu).

Tak mi się wydaje, ale jeżeli z jakichś względów potrzebna jest ta obudowa/tunel, to czemu nie miałbyś spróbować.

 

No wiesz... chodzi glownie o wygląd modelu, zwykły naped bedzie delikatnie mowiac szpecił strasznie model, z drugiej strony chyba ostatecznie będę musiał z niego zrezygnować :(

 

No nic - narazie sie nie poddaje, moze uda mi sie wymyslec jakies rozwiązanie.

 

 

Gan - co do rozmiarów tunelu - zastanawialem sie tez nad tym czy nie dac np 2-4 smigiel mniejszych ustawionych jedno za drugim na jednej osi.... taki patent spełni swoje zadanie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gan - co do rozmiarów tunelu - zastanawialem sie tez nad tym czy nie dac np 2-4 smigiel mniejszych ustawionych jedno za drugim na jednej osi.... taki patent spełni swoje zadanie???

Robiłem tak kiedyś, ale nie byłem z tego zadowolony (może znajdę gdzieś zgubiłem wyniki pomiarów).

Niestety ciąg nie rósł u mnie proporcjonalnie (2 śmigła na jednej osi to nie 2x większy ciąg przy 2x większym poborze prądu).

 

Ale wróć do pomysłu taniego tunelu GWSa.

Jak dobrze pokręcisz takim EDF 64, to i ponad 500g statycznie wyciągniesz (nie mówiąc o dużej szybkości strumienia :) ): http://www.gwsus.com/english/product/powersystem/edf64.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za brak pozytywnego myślenia ale widzę same problemy :D - gdyby to spełniało zadanie, to pewnie byłoby stosowane,a przyznam się, że nie natknąłem się w sieci na takie rozwiązanie.

 

GAN

 

zatem - trzeba bedzie potestowac albo.... z westchnieniem obrzydzenia zastosować pchający zwykły silnik.... błeeeee....

 

 

 

 

ale to wszystko dopiero wtedy kiedy nie dam rady z tunelem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ciąg nie rósł u mnie proporcjonalnie (2 śmigła na jednej osi to nie 2x większy ciąg przy 2x większym poborze prądu).

 

Ale wróć do pomysłu taniego tunelu GWSa.

Jak dobrze pokręcisz takim EDF 64, to i ponad 500g statycznie wyciągniesz (nie mówiąc o dużej szybkości strumienia :) ):

 

czyli np. cos takiego: gws tunelowy wspomaganego takim silnikiem ?

 

Zdradze kolejny detal - w planach jest nie 2 silniki ale 4 silniki .... ;) sie = 4 regle. Teraz kolejny temat - jakie pakiety wybrac jako najlepiej wydajne prądowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos takiego: gws tunelowy wspomaganego takim silnikiem ?

Coś w ten deseń :)

Akurat do niego polecają silnik o niższych obrotach, ale powiedzmy, że zastosujesz ten o Kv=4600

Jego odpowiednikiem (jak sądzę) jest coś pomiedzy Feigao 13084 12L a 13L i dla nich max prąd to około 20A.

Dla 2 lipoli i czegoś podobnego do EDF 64 ciąg wynosi 430g przy prądzie 17A i obrotach około 30000 1/min

Przy 3 lipolach ciąg i prąd drastycznie rosną (ponad 700g i około 30A) i może to być już troszkę za dużo - dlatego lepszy byłby może silnik o niższych obrotach, ale na 3 lipolki :?

 

To taka bardzo zgrubna symulacja (Moto Calc), ale daje pojęcie o jakich prądach jest mowa.

Moim zdaniem najlepiej zmierzyć prąd na konkretnym zestawie silnik/tunel i dopiero później kupować docelowy pakiet (zwłaszcza, że potrzeba prądu dla 2 czy nawet 4 silników).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.