Ghandi Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 1. Jak wyznaczyć SC w modelu o układzie kaczki (dość długi 'dziób')? 2. jeśli silnik A ze śmigłem X daje ciągu ok600g, to czy dwa takie same silniki z takimi samymi śmigłami dadzą w tym modelu ciąg 2x600g? 3. jeśli zastosuje 2 silniki to czy mam zastosować osobne zasilanie dla kazdego z nich? (lipo800-1200mAh) 4. Czy istnieją napędy tunelowe dające ciągu ok 500-600 g? to na tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ja-Jacek Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Witam widze ze niektorzy tez spac nie moga przez modele :jupi: Budowa modelu kaczki jest politycznie nie poprawna,SC powinien sie znajdoawc na krawedzi natarcia skrzydla(tego z tylu)Ciagi silnikow sie sumuja ale okupione jest to przyrostem masy modelu.Je4sli maja to byc 2 silnki bezszczotkowe to i dwa regulatory,dwa pakiety i dodatkowo pkiet zasilania radia.No powiedzial co widzial,pozdrawiam Ja-Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Z SC w układzie kaczki nie mam żadnego doświadczenia Co do reszty Twoich pytań to conieco już osobiście sprawdziłem i mogę powiedzieć tak: 2. Jak zasilanie wyrobi, to jak najbardziej. 3. Jacek napisał: "Je4sli maja to byc 2 silnki bezszczotkowe to i dwa regulatory,dwa pakiety i dodatkowo pkiet zasilania radia" To jest prawdziwe dokładnie w połowie: dwie bezszczotki to dwa regulatory. Reszta, to już jak sobie życzysz Osobiście stosowałem dwa tunele z jednym pakietem (nie wspominam już o innych dwu czy czterosilnikowcach bezszczotkowych na jednym akumulatorze) 4. Oczywiście że istnieją. Tanim kosztem udało mi się uzyskać 400g z EDF75 GWSa z silnikiem Feigao klasy 130 i lipolami 3S (wtedy nie miałem regulatorów na wyższe napięcie): Jak masz cierpliwość, to poczytaj u Alexa moj wątek (zwłaszcza wypowiedzi Paulusr o lepszym sprzęcie): http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=4798&postdays=0&postorder=asc&highlight=mig+15&start=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 SC powinien sie znajdoawc na krawedzi natarcia skrzydla(tego z tylu)A jak skrzydła nie będą miały obrysu prostokątnego i co gorsza, będą miały skos do tyłu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghandi Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 SC powinien sie znajdoawc na krawedzi natarcia skrzydla(tego z tylu)A jak skrzydła nie będą miały obrysu prostokątnego i co gorsza, będą miały skos do tyłu :wink: nie nie, na szczescie nie bedzie zadnych wariackich skosow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghandi Opublikowano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Z SC w układzie kaczki nie mam żadnego doświadczenia A jak myslisz - czy zamiast napedu tunelowego nie mozna by bylo wsadzic tradycyjny ukl.napedowy ale zamkniety w tubie? Wiesz - silnik np tp2408-21+smiglo 8x4 zamkniete w tunelu - dało by rade? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GAN Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 8x4 zamkniete w tuneluSpory tunel - ponad 20cm średnicy... GAN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Na pewno dałoby radę, tylko po co? Napędy tunelowe mają udawać odrzutowe i raczej tylko taki jest sens ich stosowania. W stosunku do "czystych" śmigieł mają mniejszą sprawność (duża ilość łopatek i opory samego tunelu). Tak mi się wydaje, ale jeżeli z jakichś względów potrzebna jest ta obudowa/tunel, to czemu nie miałbyś spróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghandi Opublikowano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Na pewno dałoby radę, tylko po co?Napędy tunelowe mają udawać odrzutowe i raczej tylko taki jest sens ich stosowania. W stosunku do "czystych" śmigieł mają mniejszą sprawność (duża ilość łopatek i opory samego tunelu). Tak mi się wydaje, ale jeżeli z jakichś względów potrzebna jest ta obudowa/tunel, to czemu nie miałbyś spróbować. No wiesz... chodzi glownie o wygląd modelu, zwykły naped bedzie delikatnie mowiac szpecił strasznie model, z drugiej strony chyba ostatecznie będę musiał z niego zrezygnować No nic - narazie sie nie poddaje, moze uda mi sie wymyslec jakies rozwiązanie. Gan - co do rozmiarów tunelu - zastanawialem sie tez nad tym czy nie dac np 2-4 smigiel mniejszych ustawionych jedno za drugim na jednej osi.... taki patent spełni swoje zadanie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Gan - co do rozmiarów tunelu - zastanawialem sie tez nad tym czy nie dac np 2-4 smigiel mniejszych ustawionych jedno za drugim na jednej osi.... taki patent spełni swoje zadanie??? Robiłem tak kiedyś, ale nie byłem z tego zadowolony (może znajdę gdzieś zgubiłem wyniki pomiarów). Niestety ciąg nie rósł u mnie proporcjonalnie (2 śmigła na jednej osi to nie 2x większy ciąg przy 2x większym poborze prądu). Ale wróć do pomysłu taniego tunelu GWSa. Jak dobrze pokręcisz takim EDF 64, to i ponad 500g statycznie wyciągniesz (nie mówiąc o dużej szybkości strumienia ): http://www.gwsus.com/english/product/powersystem/edf64.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GAN Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Sorry za brak pozytywnego myślenia ale widzę same problemy - gdyby to spełniało zadanie, to pewnie byłoby stosowane,a przyznam się, że nie natknąłem się w sieci na takie rozwiązanie. GAN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghandi Opublikowano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Sorry za brak pozytywnego myślenia ale widzę same problemy - gdyby to spełniało zadanie, to pewnie byłoby stosowane,a przyznam się, że nie natknąłem się w sieci na takie rozwiązanie. GAN zatem - trzeba bedzie potestowac albo.... z westchnieniem obrzydzenia zastosować pchający zwykły silnik.... błeeeee.... ale to wszystko dopiero wtedy kiedy nie dam rady z tunelem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghandi Opublikowano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Niestety ciąg nie rósł u mnie proporcjonalnie (2 śmigła na jednej osi to nie 2x większy ciąg przy 2x większym poborze prądu). Ale wróć do pomysłu taniego tunelu GWSa. Jak dobrze pokręcisz takim EDF 64, to i ponad 500g statycznie wyciągniesz (nie mówiąc o dużej szybkości strumienia ): czyli np. cos takiego: gws tunelowy wspomaganego takim silnikiem ? Zdradze kolejny detal - w planach jest nie 2 silniki ale 4 silniki .... sie = 4 regle. Teraz kolejny temat - jakie pakiety wybrac jako najlepiej wydajne prądowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GAN Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Rzuć okiem jeszcze tu na napędy tunelowe: http://www.himodel.com/plane/%CE%A668%C3%97H58_Ducted_Fan_EDF_W_B28_Brushless_motor.html GAN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 cos takiego: gws tunelowy wspomaganego takim silnikiem ? Coś w ten deseń Akurat do niego polecają silnik o niższych obrotach, ale powiedzmy, że zastosujesz ten o Kv=4600 Jego odpowiednikiem (jak sądzę) jest coś pomiedzy Feigao 13084 12L a 13L i dla nich max prąd to około 20A. Dla 2 lipoli i czegoś podobnego do EDF 64 ciąg wynosi 430g przy prądzie 17A i obrotach około 30000 1/min Przy 3 lipolach ciąg i prąd drastycznie rosną (ponad 700g i około 30A) i może to być już troszkę za dużo - dlatego lepszy byłby może silnik o niższych obrotach, ale na 3 lipolki :? To taka bardzo zgrubna symulacja (Moto Calc), ale daje pojęcie o jakich prądach jest mowa. Moim zdaniem najlepiej zmierzyć prąd na konkretnym zestawie silnik/tunel i dopiero później kupować docelowy pakiet (zwłaszcza, że potrzeba prądu dla 2 czy nawet 4 silników). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.