GODsaveTHEcat Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Chmm to może jednak wezmę Elite zamiast Pittsa (oglądałem video manual i trochę się przestraszyłem montowania tych skrzydeł :-() zawsze raźniej jak jest ktoś kto to już składał :-) Takie małe pytanko, jakie dałeś serwo na lotki? Bo ja myślę o 2serwa HXT900, jedno wydaje mi się za mało no i zawsze też można do miksować klapy. Nie wiem też co dać na ster kierunku na perfecthobby zalecaja mocniejsze serwa ale ja mam tylko zapas HXT900, pomyślałem o czymś takim. Wracając do silnika to może to TR3530 1100kV ? Edit: Dziwne w Pittsie 1 serwo ciągnęło wszystkie 4lotki a w Elite dają już 2 serwa, nie powinno być na odwrót? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uve Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Witam Lotki - TowerPro SG-91R Wysokość - TowerPro SG-91R Kierunek - TowerPro MG90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GODsaveTHEcat Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Dobra czas już coś zamówić, modele z UH jednak odpadły zostaje wybór miedzy Elite a Pittsem (wygra raczej Elite bo jest prostszy). Właśnie do tego modelu chce dobrać resztę sprzętu, na lotki 2 HXT900, na ster wysokości 1xHXT900 a na kierunek Hextronik MG-14 14g/2.2kg/0.11sec aircraft servo Silniki: Turnigy2836 Brushless Outrunner 1000kv TR 35-30C 1100kv Brushless Outrunner (Eq AXi 2808) Jeden do easy glidera z reglem TowerPro30A i jeden do akrobatka z reglem TowerPro acro 40A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Ten pierwszy lepiej się do EG nadaje, bo być może uda się wstawić do w miejsce 400 bez większych kombinacji... a w 2 przypadku to na bank nie wyjdzie (mam ten silniczek). I przypominam o składanych śmigłach jak i kołpaku do EG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GODsaveTHEcat Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 EG jest już praktycznie bez dzioba :-P więc o mocowanie się nie martwię (był już tu mocowany 3f dulasky). Dobrze że mi powiedziałeś o drugim silniku, co w takim razie polecasz (preferuje ośki 4mm)? Edit1: Może to Turnigy 2217 16turn 1050KV 23A lub jego 860kv brat oś co prawda 3mm ale może mi się nie wygnie. Edit2: Opinie użytkowników wyglądają dość zachęcająco Chyba sie zdecyduję na wersje 1050KV Edit3: Chyba ostatnio z mało sypiam, zrozumiałem cię że ten silnik jest do niczego, a chodziło o to że nie wchodzi do EG :crazy: Wracam do pomysłu z Turnigy2836 1000kv PS: Oczywiście śmigiełka składane tez do mnie przyjdą, razem a 3s Zippy-R i dużym cyjanoakrylem :-) Ponawiam pytanko czy w tak dużym modelu można użyć mocowania propsave (na gumkę)?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 hahaha, chyba rzeczywiście dzisiaj o 21 lulu, żebyś ogarnął trochę xD Ponawiam pytanko czy w tak dużym modelu można użyć mocowania propsave (na gumkę)?? Jasne, że tak. Ja używałem prop-savera przy śmigle 11 calowym i uważam, że właśnie przy dużych śmigłach ma to większy sens ze względu na to, że większe śmigło prędzej o coś zahaczy... :wink: I myślę, że pomysł 1050 kV to EG to b dobre rozwiązanie... te 860 to już by było za mało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GODsaveTHEcat Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 W EG chce zamontować Turnigy2836 1000kv a w akrobatku TR 35-30C 1100kv (brzmi mało sensownie ale oba silniki w praktyce mają ok.1100kv). PS:Z tym prop save nie chodzi mi o wielkość śmigła a o masę modelu, są modele ważące 400g i latają na śmigłach 11cali ale mój będzie ważył koło 700g. Widział ktoś na hobbycity albo gdzieś w Polsce prop save na oś 4mm (planuje rozwiercić 3mm ale nie wiem jak to wyjdzie)?. Edit1: Nie ważne już znalazłem na 4mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GODsaveTHEcat Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Odświeżam, temat żeby nie zakładać nowego. Wybór padł na Pittsa z VA models (słabość do dwupłatów). Instrukcje montażu są tutaj w wersji papierowej i wideo (uwaga duży plik). Prace toczą się bardzo powoli (dużo do nauki w szkole :-( ). Na razie mam sklejone połówki skrzydeł, miałem z nimi mały problem bo w czasie sklejania okazało się że klej jest przeterminowany. Potrzebował więcej czasu żeby zaschnąć, teraz wydaje się że trzyma dobrze jednak postanowiłem na łączeniach wzmocnić skrzydła 15-20cm prętami aluminiowymi z zestawu (2mm lub 1,4mm jeszcze nie zdecydowałem). Wszystkie planowe części aluminiowe (prócz tych wyginanych) zastąpię węglowymi (2mm i 1,5mm). Na lotki jak już wspominałem zastosuje 2 serwa zamiast jednego. Mam dylemat związany z umieszczeniem serw steru wysokości i kierunku. Według video manuala można serwa zamontować w środku kadłuba i pociągnąć bowdeny (posiadam takie) wnętrzem modelu. Jednak wtedy można je przykleić tylko na początku i końcu co mi się niezbyt podoba (sądziłem że trzeba je kleić na całej długości żeby się nie gięły), dodatkowo wychodzą one nad sterem wysokości (znowu jestem nauczony że montuje się popychacze pod sterem wysokości). Stąd moje pytanie czy warto kombinować z bowdenami w takim modelu czy też lepiej po prostu wkleić serwa z tyłu. Zastanawiam się też nad podwoziem. To metalowy wygięty pręt związany i przyklejony do płytki z cienkiego tworzywa, ma być wklejony między dwa wklejone już w kadłub klocki z EPP. Według instrukcji ma być wklejony PUREXem którego nie znam i nie posiadam, dlatego myślę o zwykłym kleju do styropianu, można by go trochę rozcieńczyć lub wstrzyknąć strzykawką żeby wszystko tam dobrze złączył (mimo to mam pewne obawy co do wytrzymałości takiego podwozia). Teraz pytanko z troche innej beczki, jak to jest z tymi osobnymi BEC, kupiłem jeden na HobbyCity, w intrukcji pisze że żeby go podłączyć trzeba odciąć bec w regulatorze (czerwony kabelek), ale mi chodzi o to żeby odbiornik miał dwa niezależne źródła zasilania (nie ufam do końca ani regulatorowi ani BEC) czy w takim razie mogę mieć podłączony BEC z regulatora i ten osobny równocześnie (to przecież połączenie równoległe nic nie powinno się dziać) Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi. PS: Moja uwaga do prop save na oś 4mm. Zauważyłem że śmigło nie ma możliwości na nich się odchylić tak jak w ich mniejszych odpowiednikach, jaki więc mają one sens? W czasie kraksy śmigło i tak zadziała jak dźwignia i się złamie lub wygnie oś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.