DARIUS1 Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 moje pytanie jak w temacie dodam że świeca os 8 ,mam panel startowy z ręcznym doborem prądu i spaliłem 2 świece raz nie odłączyłem klipsa zaraz po odpaleniu a drugim razem nie odpaliłem silnika bo dałem za duży prąd i było po zabawie dodam jest to pierwszy mój silnik spalinowy asp 61. Proszę o poradę
BartekSz Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Ja mam panel z automatycznym doborem i mi żarzy 2A i uważam że to w sam raz. Niektórzy odpalają na 1A i jest dobrze. W sumie możesz sprawdzić wykręcajac świece i zwiększać prąd obserwując świecę. Jak zacznie sie świecić to znaczy że taki prąd jest dobry ale bez przesady z tym świeceniem
pmaverick Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Jeżeli masz ręczny dobór prądu to na początek ustaw 1 Amper, ja od zawsze grzeje takim pradem i nigdy nie spalilem swiecy. Kolega grzeje 1,5 A a jeszcze inny 2A, ale najbezpieczniej 1 A i ewentualnie zwiększaj w miare jak silnik nie bedzie chcial zapalić. I pamiętaj, żeby zdejmować jak tylko odpali. Jak gaśnie po zdjęciu to rozgrzej silnik na minimalnie wiekszym gazie ale nie trzymaj klipsa na swiecy przy wlaczonym silniku.
DARIUS1 Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Opublikowano 12 Maja 2009 Dzięki bardzo właśnie o to mi chodziło , bo jak spale trzecią to porażka
pmaverick Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Nie spalisz, tylko pilnuj przed kazdym odpalaniem dwoch rzeczy : Zeby nie podłączyć klpisa od swiecy pod 12V Zeby w trakcie podrózy nie przekrecil sie samoczynnie regiel od prądu ( czesto sie zdarza)
Marek_Spy Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 chyba cos masz z tym panelem . Wykrec swiece i na oko zobacz jak sie żarzy . Ale dziwne ze zaraz zdejmujecie ze świecy . Ja to robie po zagrzaniu silnika . Swieca nie ma mozliwosci sie dogrzac .
Gość slawekmod Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Zrobiłem sobie panel z regulacją prądu żarzenia w zakresie od 0 do 2A.Panel posiada amperomierz, prądy żarzenia wahają sie od 0.8A dla OS-MAX F8 do 1,5A dla świecy A5 Lub F5 MT.Panel ten aktualnie znajduje się w posiadaniu Krzysztofa z forum.Jeżeli świeca ma mieć napięcie np.2V to przy tym napięciu pobierze sama odpowiednią ilość prądu z akumulatora lub panelu.W panelach tak naprawdę jest zasilana napięciem 12V w postaci krótkich impulsów z generatora PWM. Jak panel pali świece to może być zwarty tranzystor wyjściowy.Wtedy jest na grzałce 12V.
BartekSz Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Ale dziwne ze zaraz zdejmujecie ze świecy . Ja to robie po zagrzaniu silnika . Swieca nie ma mozliwosci sie dogrzac . Jak widać mi nie gaśnie Odpalam, wyłączam żarzenie na panelu, zdejmuje klips i daje może 1 klik na aparaturze by silnik złapał ciepła. Ale zawsze przed odpaleniem zaciągam paliwo poprzez obracanie śmigłem I silnik(osmax) załapuje od dotknięcia rozrusznikiem.
DARIUS1 Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Opublikowano 12 Maja 2009 Dodam jeszcze że świeca w czasie grzania delikatnie piszczy im większy prąd tym głośniej czy to normalne???
BartekSz Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 To nie świeca tylko cewki i pwm od regulatora itp. Tak przynajmniej mi sie wydaje:) bo u mnie na automacie nie ma tego dźwięku.
Marek_Spy Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 no tak tez tak robie moze to gzanie trwa ze 30 sek , nie mierzyłem . A piszczy to normalme masz uklad PWN ktory generuje czestoliwosc akustyczna .
karlem Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 ... krótko mówiąc: świeca wykręcona, regulacja na minimum, podłącz ją do zasilania i POWOLI podkręcaj aż zacznie świecić na pomarańczowo. Może się okazać, że niby taka sama świeca, a prąd bierze inny - przy każdej zmianie świecy tak postępuję.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.