Mareq Opublikowano 7 Lipca 2009 Opublikowano 7 Lipca 2009 Kombinuję czy nie zrobić kabla jak w temacie. Wtyki się znajdą. Rozpiski złącz też są. Mam inne problemy: - Futaba i Sanwa mają różne allokacje kanałów (lotki). Czy robienie takiego kabla ma sens? Boję się, że będzie problem z identycznym sterowaniem. - Czy aparaturę ucznia pozostawia się wyłączoną i trzeba jej puścić zasilanie z nadajnika trenera, czy uczeń może mieć po prostu włączony nadajnik i wyjęty kwarc. Może ktoś przećwiczył już ten temat?
zzradek Opublikowano 7 Lipca 2009 Opublikowano 7 Lipca 2009 Można ucznia zasilać przez kabel o ile zgadza się napięcie, ale lepiej nie kombinować i ucznia włączać tak jak do symulatora - wyłączyć nadawanie np poprzez wyjęcie kwarcu czy całego modułu. Niestety różne alokacje kanałów są poważnym problemem. Ostatecznie można przepiąć kabelki od potęcjometrów, ale wtedy normalne używanie aparatury będzie niemożliwe (zgłópieją miksery) A jakie kanały się nie zgadzają? Może wystarczy zmienić MODE? A może masz jakąś bardzo prostą nie-komputerową aparaturę - taką łatwiej użyć jako ucznia.
Mareq Opublikowano 7 Lipca 2009 Autor Opublikowano 7 Lipca 2009 Czyli moje obawy się potwierdziły i chyba trzeba będzie spróbować lotów "na misia" lub w systemie "podaj nadajnik".
zzradek Opublikowano 7 Lipca 2009 Opublikowano 7 Lipca 2009 "na misia", to w pozycji takiej jak by jeden miś drugiego....? hehe Można jescze wydawać komendy, jak kapitan na statku: "Ster lewo!!!" Nie poddawaj się tak łatwo. Może da się coś załatwić mikserami. Jesli nie da się dowolnie zamieniać kanałów, to aby np. na kanale wysokości były lotki, wystarczy zmiksować lotki z wysokością i dać wysokości 0%, a lotek 100%. Oczywiście nie na wszystkich aparaturach jest to do wykonania. Szkoda, że Futaby nie miałem nigdy w ręku, może bym coś więcej podpowiedział.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.