grzegorzp Opublikowano 7 Lipca 2009 Opublikowano 7 Lipca 2009 Witam, mam pewien problem z wyborem pakietu Li-Po. Silnik jakim dysponuję to Cyclon 40 Taki do tego regler Electrifly 45A. Zestaw ten ma napędzać Katanę 1120 którą teraz buduję, wiem troszeczkę przyduży ale taki mam i takiego muszę użyć, w związku z tym, że silnik i regler są dosyć ciężkie nie chciałbym strasznie ciężkiego pakietu, jednak chciałbym mieć ok 10 min lotu. Silnik według instrukcji może co następuje przy danych śmigłach i przy zasilaniu 10x nimh co +- odpowiada 3s li-po (czy się mylę?) APC 12,25x3,75 obroty 8800 prąd 32A = ciąg 2180g (wg programu thrustHp) APC 12x6 obroty 8100 prąd 37A = ciąg 1850g APC 13x4 obroty 8600 prąd 34A = ciąg 2870g :shock: to ze śmigieł jakie by mnie interesowały do tego modelu, osobiście skłaniał bym się ku 12,25x3,75 widząc, że wychodzi najlepiej prądowo. Teraz pytanko, zastanawiam się nad pakietem Zippy 3s 2200mah 20c, nie wiem tylko ile czasu lotnego mogę z niego wycisnąć? lub ten sam typ o pojemności 2650mah i to samo pytanie, może jakieś inne propozycje?
buwi777 Opublikowano 7 Lipca 2009 Opublikowano 7 Lipca 2009 Silnik według instrukcji może co następuje przy danych śmigłach i przy zasilaniu 10x nimh co +- odpowiada 3s li-po (czy się mylę?) APC 12,25x3,75 obroty 8800 prąd 32A = ciąg 2180g (wg programu thrustHp) APC 12x6 obroty 8100 prąd 37A = ciąg 1850g APC 13x4 obroty 8600 prąd 34A = ciąg 2870g :shock: Sorry, ale 34A x ok. 12V = 400 W i to daje 2870 g ciągu :?: :rotfl: :rotfl: Przy pełnym ciągu 10 min = 1/6 godz x 30 A = 5Ah = 5000 mAh dalsze rozważania pozostawiam pytającemu: Jak długo na maxa, ile faktycznie będzie brał motorek itp, itd Skłaniałbym się ku temu ciut większemu pakietowi bo to i bezpieczniejsze i dłużej się polata i wolniej go "zajeździsz"
grzegorzp Opublikowano 7 Lipca 2009 Autor Opublikowano 7 Lipca 2009 Jerzy, ja w tym temacie jestem kompletnie zielony (nie mylić z moderatorem :lol2: ) i dlatego zwracam się z prośbą o pomoc do was, wyjadaczy elektrycznych :wink: Te wyniki to jedynie to co mówi programik thrustHp podając rozmiar śmigła i obroty jakie silnik "powinien" kręcić z danym śmigłem, tyle podał tyle napisałem, czy są to herezje nie wiem. Też mnie zastanawia ta kolosalna różnica między 2 i 3 śmigłem :roll:
buwi777 Opublikowano 7 Lipca 2009 Opublikowano 7 Lipca 2009 Jeżeli chcesz / musisz używać CYCLONa 40 to ja bym zastosował około 2500 mAh pakiecik 3S ( ew 4sA123 ) i latał. Czy osiagniesz chciane 10 minut ?? Wisząc na śmigle - na pewno nie, ale latając typowo F3A - to na pewno więcej. ps. ponawiam zaproszenie na lotnisko - no chyba że latasz gdzieś indziej ...
grzegorzp Opublikowano 7 Lipca 2009 Autor Opublikowano 7 Lipca 2009 Dzięki, jeszcze nie wiem czy chcę, narazie muszę użyć tego właśnie silnika. Też się skłaniałem bardziej w stronę tego 2650 mah, ale coby nie palnąć jakiejś totalnej głupoty wolałem zapytać. Cóż wisieć na śmigle całe 10 minut :roll: to już bym sobie chyba jakieś heli kupił :lol2: , chodzi o latanie coś pokręcić, powywijać itd, na pewno nie całe 10 minut na pełnym gwizdku. Dzięki za zaproszenie, problem w tym, że chwilowo nie mam czym latać, jak wystrugam to chętnie zawitam.
zzradek Opublikowano 8 Lipca 2009 Opublikowano 8 Lipca 2009 Obliczenia ciągu/prądu wg mnie są jakieś.... zbyt optymistyczne. A ile Ty tego ciągu będziesz potrzebował? Nie napisałeś jaka ma być waga modelu, a to jest najważniejszy parametr, jak dobierasz pakiet. Pakiet musi być 3-celowy? Jescze jedno: jakie KV ma ten silnik? Na tej stronie jakoś nie znalazłem.
grzegorzp Opublikowano 8 Lipca 2009 Autor Opublikowano 8 Lipca 2009 Tak jak pisałem, są to dane z instrukcji silnika, obroty na śmigle i pobierany prąd, ja przeliczyłem programem obroty danego śmigła i takie wyniki otrzymałem, nie testowałem tego w żaden sposób więc są to dane czysto teoretyczne. Co do wagi modelu, hmm, będzie to Katana o rozpiętości 112cm, z wagą chciałbym się zmieścić w 1100 max 1200 g. zobaczymy co się uda zrobić. Pakiet 3 cele nie większy, silnik ma 1000kv (jest instrukcja do pobrania i dopiero tam są wszystkie dane) z grubsza tak to wygląda Characteristics of the motor Power with 14 cells : 450W continuous, 650W peak 10s Current : 30A continuous, 45A peak 10s Efficiency : 89 % at 450W Resistance : 0,03 Ohm total. KV : 1000 rpm/Volt (timing 4°), : 1100 rpm/Volt (timing 30°) Io : 1.5 A at 6V (timing 4°), : 2.1 A at 6V (timing 30°) Weight : 175 gr Size : Diameter 44 mm, Length 43 mm. Tak patrzę na te dane :roll: całe 63 g. cięższy od tego nad nim się zastanawiałem do tego modelu i już sam nie wiem czy się jednak na niego nie zdecydować, boję się, że zrobię z Katany latającą cegłę.
zzradek Opublikowano 8 Lipca 2009 Opublikowano 8 Lipca 2009 A więc tak: do takiego KV silnika optymalnie będzie zastaosować pakiet 3-celowy (czyli OK) Przy takiej wadze modelu, żeby miał odpowiednie odejście w górę, trzeba się liczyć z prądem jakieś 40A w piku Średnio w czasie całego lotu pewnie wyjdzie ok 20A. A więc żeby latać 10 minut, trzeba by zastosować pakiet 3000mAh. Na pewno nie dawaj większego bo wyjdzie cegła. Trzeba coś wybrać pomiędzy 2500 a 3000 o odpowiednim maksymalnym prądzie. Jeżeli więcej akrobacji 3D, to sprawdzi się lżejszy, nawet poniżej 2500 (wtedy te 10 minut niestety nieosiągalne) Na koniec zaznaczę, że jest to oczywiście moje zdanie, nie jakieś uniwersalne prawdy, lepiej posłuchaj jeszcze kogoś zanim kupisz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.