Skocz do zawartości

powitanie - oraz kilka pytań


lukisek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników tego forum (nie wiem czy robie to w dobrym dziale) . Mam na imie Łukasz , od jakiegoś czasu zgłębiam tajniki modelarstwa (elektryczne konstrukcje EPP oraz elektryczne heli) ale przede wszystkim jestem aktywnym członkiem społeczności pilotów FPV. Pierwsze loty moim EG pro z kamerką mam już za sobą ale nie o tym chciałem.

Postanowilem ze nie bede zasmiecal kolegom forum FPV prozaicznymi pytaniami stad po czesci moja wizyta tutaj - w dziale dla przedszkolakow

 

Chciałbym zbudowac sobie model spalinowy i w związku z tym mam jak każdy nowicjusz w tej dziedzinie kilka pytań . Staram się wertować strony tego forum i wyciągać wnioski oraz wiedze z moich poszukiwań .

Dlatego kilka konkretow

model bedzie nosil kamere i caly system wideo. Nie chcialem zwyklego trenerka ale takze cos co bedzie ladnie wygladalo no i zakochalem sie od pierwszego wejrzenia w Piperze J-3

 

porywam sie z motyką na ksiezyc od razu na tartaczka Piper - J3 o rozpietosci 180cm skala1/6 . Inni dali rade to i ja dam chociaz nigdy czegos takiego nie kleiłem. Widziałem że kilka osob tutaj zbudowało taki model z kitów .

 

1.Jaki kit SIG czy Great Planes ? - ja myslalem o sig

 

 

2. Jaki silnik ? - nie ma byc za mocny , ma byc oszczędny i trwaly na pewno "4 stroke" (biore pod owage OS lub SAITO). Model bedzie latal na pol gazu albo nawet nie. TO platforma do lotu z kamerą . Regulowal bede go jako laik zgodnie z instrukcją.

 

3. Zbiornik paliwa - jak się robi swoj wlasny aby był większy , z czego ,?

 

Dotychczas kleilem elaporowe cuda ale to ma byc cos wyjatkowego dla mnie. Generalnie w FPV tak juz jest ze najlepiej egzamin zdaje EPP a modele balsowe mają swoj zywot do pierwszego kreta . Jednak wbrew logice i ekonomii FPV ma to wlasnie byc balsowy model , ktorym bede mial przyjemnosc polatac i dbac o staranne lądowania :)

 

narazie te 3 pytania

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

dziekuje za cieple powitanie

nie spodziewalem sie tak wielu postow i odpowiedzi w moim topicu. Odpowiedz na moje wydawaloby sie banalne pytania znalazla sie szybko a wszystko dzieki nakierowaniu mnie na wlasciwy tok myslenia - masz leb i ch to kombinuj mozna by rzec. Dodam tylko ze moj post pojawil sie 10tego czyli tydz temu. Na szczescie po przekopaniu setek stron , zmarnowaniu kilku godzin po to aby sposrod kilkunastu ze soba nie zwiazanych postow ulozyc sobie misternie odpowiedz na swoje pytania - zwyciestwo , ot pomocne forum - jak to mowia kto "czyta" nie bladzi

 

Ostatnie pytanie ? Gdzie wisi ksiazka skarg i zazalen ?

pozdrawiam cala gawiedz modelarska

 

umorusany sarkazmem i spity ironią

Lukasz

Opublikowano
dziekuje za cieple powitanie

Jakbys sie w powitalni przywital to byloby na pewno cieple .

Na szczescie po przekopaniu setek stron , zmarnowaniu kilku godzin po to aby sposrod kilkunastu ze soba nie zwiazanych postow ulozyc sobie misternie odpowiedz na swoje pytania - zwyciestwo , ot pomocne forum - jak to mowia kto "czyta" nie bladzi

Zawsze powtarzamy mlodym niecierpliwym, ze odpowiedzi juz padly na forum - trzeba tylko poszukac, a nie pytac po raz kolejny.

Dodaje sobie linka do Twojego postu w ulubione i bede jako przyklad nowym dawal, ze jak sie chce i ma sie wszystko na swoim miejscu (np. leb i co tam jeszcze) to sobie czlowiek poradzi.

Ostatnie pytanie ? Gdzie wisi ksiazka skarg i zazalen ?

A pisz do mnie - w koncu z kims powaznym pogadam na privie - mila odmiana po dzieciach neo.

Szczerze oddany

Robert

Opublikowano

A dziekuje za oddanie , juz czuje support na swoich barkach no i pomocny wiatr w zaglach. :) Na wstepie zdziwienie bo spodziewalem sie sowitych gromow a moze i jakiegos pioruna po tym jak to dalem upust swojej frustracji zwyczajnie spowodowanej wiadomym , a tutaj nawet nie zagrzmialo. A juz bylem przygotowany na wytoczenie ciezkich dzial i strzaly konkretnymi smiercionosnymi argumentami. Dziekuje za normalna reakcje ciala moderacyjnego no i w pewnym sesie zachete do dalszej eksploracji znanego i chyba zacnego forum . Jest jednak ono tak obszerne ze aby znalezc potrzebna informacje , czasem trzeba poswiecic sporo czasu . mimo tego iz wszystko ma swoje dzialy i rozmieszczone jest jasno. Szkoda ze pytanie nowicjusza spotyka sie z echem lub zdawkowa odpowiedzia - czytaj forum. Czasem nawet "dziadkom" nie chce sie odpowiadac. No coz - rozumiem niektore powody.

 

Aby nie robic wielkiego OFFTOPA - oto odpowiedzi na ktore SAM sobie odpowiedzialem wertujac posty.

 

1. kit SIG - bo wiekszosc Pipera sklada wlasnie z niego (domyslam sie ze w razie czego bedzie z kim sie skonsultowac)

2. dla nowicjusza dwusuw lepszy a z marek - OS sie nada (46AX albo 55)

3.co do zbiornika - nie kleic tylko kupic jaki sie tam chce - chmmm

 

Dodatkowo droga szeroko rozumianej dedukcji wydedukowalem ze Piper niekoniecznie bedzie dobry do moich zastosowan a mozna by zaczac od jakiegos trenerka klasy 40 na poczatek .

Na koniec do wszystkich nowicjuszy

 

--------------------------------------CZYTAJCIE FORUM !---------------------------------------

 

i stosujcie szeroko rozumiany "RAAASTY" (Readinng And Automatic Answering System To Yourself)

 

dzieckiem NEO nie jestem ale nieslubnym synem "Eircom IE"

 

pozdrawiam

Lukasz

Opublikowano
...

masz leb i h to kombinuj...

 

Lepiej pisać przez "ch"; większa długość :wink:

 

Owszem, najlepiej trenerek 40 z takimż silnikiem... :)

Opublikowano
...

masz leb i h to kombinuj...

 

Lepiej pisać przez "ch"; większa długość :wink:

 

Owszem, najlepiej trenerek 40 z takimż silnikiem... :)

 

rozmiar powiekszono... :wink:

 

Bedzie wiec trenerek - zastanawiam sie tylko czy gotowiec i do lekkich przerobek - jakies balsowe poleczki na caly sprzet FPV , czy zrobic od zera jakiegos tartaka np ze wsponianych KIT-ow SIG-a np SIG SENIOR. (kiedys musze- ba nawet chce sie zmierzyc

z budowa)

Piper czyli jak dla nie latajaca pieknosc nie ucieknie i na pewno bedzie w przyszlosci moj

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.