Skocz do zawartości

powitanie - oraz kilka pytań


lukisek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników tego forum (nie wiem czy robie to w dobrym dziale) . Mam na imie Łukasz , od jakiegoś czasu zgłębiam tajniki modelarstwa (elektryczne konstrukcje EPP oraz elektryczne heli) ale przede wszystkim jestem aktywnym członkiem społeczności pilotów FPV. Pierwsze loty moim EG pro z kamerką mam już za sobą ale nie o tym chciałem.

Postanowilem ze nie bede zasmiecal kolegom forum FPV prozaicznymi pytaniami stad po czesci moja wizyta tutaj - w dziale dla przedszkolakow

 

Chciałbym zbudowac sobie model spalinowy i w związku z tym mam jak każdy nowicjusz w tej dziedzinie kilka pytań . Staram się wertować strony tego forum i wyciągać wnioski oraz wiedze z moich poszukiwań .

Dlatego kilka konkretow

model bedzie nosil kamere i caly system wideo. Nie chcialem zwyklego trenerka ale takze cos co bedzie ladnie wygladalo no i zakochalem sie od pierwszego wejrzenia w Piperze J-3

 

porywam sie z motyką na ksiezyc od razu na tartaczka Piper - J3 o rozpietosci 180cm skala1/6 . Inni dali rade to i ja dam chociaz nigdy czegos takiego nie kleiłem. Widziałem że kilka osob tutaj zbudowało taki model z kitów .

 

1.Jaki kit SIG czy Great Planes ? - ja myslalem o sig

 

 

2. Jaki silnik ? - nie ma byc za mocny , ma byc oszczędny i trwaly na pewno "4 stroke" (biore pod owage OS lub SAITO). Model bedzie latal na pol gazu albo nawet nie. TO platforma do lotu z kamerą . Regulowal bede go jako laik zgodnie z instrukcją.

 

3. Zbiornik paliwa - jak się robi swoj wlasny aby był większy , z czego ,?

 

Dotychczas kleilem elaporowe cuda ale to ma byc cos wyjatkowego dla mnie. Generalnie w FPV tak juz jest ze najlepiej egzamin zdaje EPP a modele balsowe mają swoj zywot do pierwszego kreta . Jednak wbrew logice i ekonomii FPV ma to wlasnie byc balsowy model , ktorym bede mial przyjemnosc polatac i dbac o staranne lądowania :)

 

narazie te 3 pytania

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dziekuje za cieple powitanie

nie spodziewalem sie tak wielu postow i odpowiedzi w moim topicu. Odpowiedz na moje wydawaloby sie banalne pytania znalazla sie szybko a wszystko dzieki nakierowaniu mnie na wlasciwy tok myslenia - masz leb i ch to kombinuj mozna by rzec. Dodam tylko ze moj post pojawil sie 10tego czyli tydz temu. Na szczescie po przekopaniu setek stron , zmarnowaniu kilku godzin po to aby sposrod kilkunastu ze soba nie zwiazanych postow ulozyc sobie misternie odpowiedz na swoje pytania - zwyciestwo , ot pomocne forum - jak to mowia kto "czyta" nie bladzi

 

Ostatnie pytanie ? Gdzie wisi ksiazka skarg i zazalen ?

pozdrawiam cala gawiedz modelarska

 

umorusany sarkazmem i spity ironią

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za cieple powitanie

Jakbys sie w powitalni przywital to byloby na pewno cieple .

Na szczescie po przekopaniu setek stron , zmarnowaniu kilku godzin po to aby sposrod kilkunastu ze soba nie zwiazanych postow ulozyc sobie misternie odpowiedz na swoje pytania - zwyciestwo , ot pomocne forum - jak to mowia kto "czyta" nie bladzi

Zawsze powtarzamy mlodym niecierpliwym, ze odpowiedzi juz padly na forum - trzeba tylko poszukac, a nie pytac po raz kolejny.

Dodaje sobie linka do Twojego postu w ulubione i bede jako przyklad nowym dawal, ze jak sie chce i ma sie wszystko na swoim miejscu (np. leb i co tam jeszcze) to sobie czlowiek poradzi.

Ostatnie pytanie ? Gdzie wisi ksiazka skarg i zazalen ?

A pisz do mnie - w koncu z kims powaznym pogadam na privie - mila odmiana po dzieciach neo.

Szczerze oddany

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziekuje za oddanie , juz czuje support na swoich barkach no i pomocny wiatr w zaglach. :) Na wstepie zdziwienie bo spodziewalem sie sowitych gromow a moze i jakiegos pioruna po tym jak to dalem upust swojej frustracji zwyczajnie spowodowanej wiadomym , a tutaj nawet nie zagrzmialo. A juz bylem przygotowany na wytoczenie ciezkich dzial i strzaly konkretnymi smiercionosnymi argumentami. Dziekuje za normalna reakcje ciala moderacyjnego no i w pewnym sesie zachete do dalszej eksploracji znanego i chyba zacnego forum . Jest jednak ono tak obszerne ze aby znalezc potrzebna informacje , czasem trzeba poswiecic sporo czasu . mimo tego iz wszystko ma swoje dzialy i rozmieszczone jest jasno. Szkoda ze pytanie nowicjusza spotyka sie z echem lub zdawkowa odpowiedzia - czytaj forum. Czasem nawet "dziadkom" nie chce sie odpowiadac. No coz - rozumiem niektore powody.

 

Aby nie robic wielkiego OFFTOPA - oto odpowiedzi na ktore SAM sobie odpowiedzialem wertujac posty.

 

1. kit SIG - bo wiekszosc Pipera sklada wlasnie z niego (domyslam sie ze w razie czego bedzie z kim sie skonsultowac)

2. dla nowicjusza dwusuw lepszy a z marek - OS sie nada (46AX albo 55)

3.co do zbiornika - nie kleic tylko kupic jaki sie tam chce - chmmm

 

Dodatkowo droga szeroko rozumianej dedukcji wydedukowalem ze Piper niekoniecznie bedzie dobry do moich zastosowan a mozna by zaczac od jakiegos trenerka klasy 40 na poczatek .

Na koniec do wszystkich nowicjuszy

 

--------------------------------------CZYTAJCIE FORUM !---------------------------------------

 

i stosujcie szeroko rozumiany "RAAASTY" (Readinng And Automatic Answering System To Yourself)

 

dzieckiem NEO nie jestem ale nieslubnym synem "Eircom IE"

 

pozdrawiam

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

masz leb i h to kombinuj...

 

Lepiej pisać przez "ch"; większa długość :wink:

 

Owszem, najlepiej trenerek 40 z takimż silnikiem... :)

 

rozmiar powiekszono... :wink:

 

Bedzie wiec trenerek - zastanawiam sie tylko czy gotowiec i do lekkich przerobek - jakies balsowe poleczki na caly sprzet FPV , czy zrobic od zera jakiegos tartaka np ze wsponianych KIT-ow SIG-a np SIG SENIOR. (kiedys musze- ba nawet chce sie zmierzyc

z budowa)

Piper czyli jak dla nie latajaca pieknosc nie ucieknie i na pewno bedzie w przyszlosci moj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.