kubek85 Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Hej, wiem że o toto0 było mase postów ale nie mogę znaleźć tego czego szukam, mianowicie mój toto0 po wyrzuceniu na włączonym silniku ładnie leci prosto, z wznoszeniem i opadaniem też nie ma najmniejszych problemów ale za cholerę nie chce skręcić w lewo(w prawo mu ładnie wychodzi), co może być przyczyną? będę wdzięczny za podpowiedzi Pozdrawiam, Kuba
Motylasty Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 A która to wersja, z lotkami, czy bez lotek ?
kubek85 Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 jest to wersja z lotkami i przy okazji dziękuję za plany i relacje z budowy, bardzo przyjemnie się go składa
jary14 Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 A może jakaś fotka jak wygląda model z wszystkimi serwami na "zero" ?? Ale skręcić w sensie na SK czy lotki też bierzemy pod uwagę ??
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 a może trzeba dać wykłon silnika w lewo?
Motylasty Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Zapodaj fotki, z przodu, z góry, z tyłu, by móc sprawdzić geometrię modelu.
kubek85 Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 oto zdjęcia : link1 link2 link3 link4 link5 postaram się jutro powrzucać jeszcze trochę zdjęć bo dzisiaj model jest po "lekkim przyziemieniu" i nie wygląda najlepiej... :/
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 ze statecznik nie jest na płaszczyznie ze skrzydłem... spróbuj to wyrównać, a wogóle troche skrzydła masz wygięte w dól.;p
Lord Rzeźnik Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Bo to model do lotów na plecach :wink:
kubek85 Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 do dzisiaj skrzydła były proste... na plecach wylądował
Lord Rzeźnik Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 No to musiał się rozwalić łącznik albo szuflada ?
Barlu Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Albo mam coś ze wzrokiem albo cały kadłub jest wykrzywiony lekko w prawo, a i przy okazji wykłon silnika też jest w prawo. [widać dobrze to na 3 i 5 zdjęciu.] O skrzydłach koledzy wyżej wspomnieli.
kubek85 Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 kadłub jest prosty, wydaje się krzywy bo na potrzeby zdjęcia przyłożyłem pokrywkę żeby "bebechów" nie było widać. Barlu co masz na myśli mówiąc ze wykłon jest w prawo? przecież chyba tak powinien być?
Barlu Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Mówię tu o wykłonie silnika, czyli jego pochyleniu/przechyleniu. Ośka skierowana wraz ze śmigłem jest lekko w prawo. Spróbuj to wyzerować i wtedy spróbować może pomóc, aczkolwiek nie musi. Każdy model jest wykonany inaczej i do ustawić perfekcji trzeba dochodzić doświadczalnie, nie ma jednej regułki że ten model akurat musi mieć tak jak miał projektant. A może popychacze masz za miękkie/źle przymocowane? I po prostu się odginają. Tak właściwie to nie skręca ani sterem kierunku ani lotkami? i to tylko w lewo? :roll: Ewentualne za małe wychylenia w jedna stronę... [ale to pomińmy]
kubek85 Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 no właśnie tylko w lewo mu się nie widzi lecieć...
tomekRC Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Kolego . ja przed oblotem sprawdzam następujące rzeczy . Jeśli wszystko będzie oki model powinien dobrze latać . na 1 obrazku ,,jeśli z jednej strony " Jeśli ja coś źle napisałem proszę o sprostowanie .
Barlu Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Ja bym sprawdził popychacz, czy się nie odgina gdzieś przy wychyleniach 'w lewo', i sprawdził je również na max gazu, bo to przy "popchnięciu" przez wiatr też się uginać potrafią lotki itp z depronu [sam przez to czasem przechodzę, że się odginają] PS: Prosty test na skręcanie, bierzesz model do ręki, włączasz gaz na 3/4 bądź max i wychylasz, jeśli Ci przechyla go bądź wykręca [zależy czy lotki czy SK] to powinien wtedy skręcać i w locie Ja tak zawsze robię i nigdy nie miałem żeby model nie skręcił :jupi:
jary14 Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Ja bym stawiał na to co Barlu, Zrób wykłon na 0, albo nawet troche w lewo. Potem oczywiście odpowiednio ustaw pwszystko na trymerach - ale to powinno pomóc :wink:
zajc3w Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 Jeśli chodzi o SK(rozumiem że do zdjęć odpadł po kraksie): Wg mnie na 70% popychacz. Przy skręcie w prawo ciągnie ster więc jest ok , przy skręcie w lewo pcha i się wygina. Na fotkach niestety nie widać jak popychacz jest poprowadzony ani jaki długi jest. Jeśli o Lotki: Może któraś z lotek się blokuje i pod obciążeniem nie wychyla sie w jedna stronę ?? Masz małą szczelinę miedzy lotkami a końcówkami płata - przy lekkim luzie na zawiasach(nieuniknionym przy folii) lotka może się uginać/przemieszczać pod naporem powietrza i blokować. IMHO zły wykłon silnika i zaburzona geometria dały by efekt "w prawo super w lewo słabo" i byłyby duże problemy z lotem na wprost. Przy poprawnym locie na wprost, poprawnej reakcji na stery w jedną stronę i zerowej reakcji na stery w drugą stronę musi być problem z mechaniką sterów/lotek.
Barlu Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 Dlatego też wspomniałem o popychaczu i tym teście Ja bym prosił zdjęcia popychaczy o ile to możliwe...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.