Skocz do zawartości

Pierwszy model spalinowy


ja_kocham_legie

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich Użytkowników tego forum :) Postanowiłem zwrócić się do Was o pomoc. Jestem początkującym 'pilotem rc', za sobą mam tylko kilka modeli elektrycznych i tani helikopter (tak, tego typu co sprzedają w supermarketach był ten helikopter). Od jakiegoś czasu mam ochotę spróbować swoich sił z modelem spalinowym, jednak nie do końca wiem jaki model wybrać dla siebie i jaki dokupić do niego osprzęt mechaniczny. Rozglądałem się troszeczkę w Sieci za w miarę dobrą konstrukcją w przystępnej cenie i ciekawie wyglądająca, a oto co mnie zainteresowało:

 

GREAT PLANES - SLOWPOKE KIT

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4321

 

HERR - PIPER CHEROKEE

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1831

 

HERR - AT-6 TEXAN

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1975

 

Za takimi a nie innymi wyborami przemawia głównie cena modeli, oraz to, że osprzęt do nich będzie stosunkowo tani (na początku nie zależy mi na bardzo wysokiej jakości czy precyzji). Chciałbym zapytać się Was który z tych modeli polecili byście mi na początek. Moim kolejnym zmartwieniem jest dobór części mechanicznych. O ile z aparaturą, serwami i resztą elektroniki sobie bezproblemowo poradzę, to problem mogę mieć przy doborze silnika i osprzętu do niego. Chciałbym zapytać się Was, co dokładnie potrzebuje oprócz samego silnika. Wiem, że na pewno zbiorniczek paliwa, przewody paliwowe, wlew paliwa, ale co jeszcze? Jak dokładnie wygląda praca z takim silniczkiem? Jak się go odpala, kalibruje(?), itd. Proszę o trochę porad, wytłumaczenia :) Pozdrawiam Wszystkich ;)

Opublikowano

troszkę małe te modele, na pierwszą spalinkę takie optimum to 130-150 cm rozpiętości na silnik 4-6,5 cm3. Ten slowpoke by się jeszcze kwalifikował, tylko że to KIT tzn zestaw co trzeba go samemu złozyć, skleić i okleić (to oklejanie to zdecydowanie najtrudniejsza część), i to może trochę czasu zabrać. Jeśli chcesz latać szybciej, to trzeba nabyć zestaw ARF, i to raczej jakiegoś trenerka ew. spokojną akrobatkę , jeśli już latałeś. No i trzeba znaleźć bardziej doświadczonego kolegę modelarza do pomocy, która przy regulacji spalinowych silników jest nieoceniona.

O silnikach spalinowych na forum napisano już wszystko, więc opcja --> szukaj.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.