ja_kocham_legie Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 Witam wszystkich Użytkowników tego forum Postanowiłem zwrócić się do Was o pomoc. Jestem początkującym 'pilotem rc', za sobą mam tylko kilka modeli elektrycznych i tani helikopter (tak, tego typu co sprzedają w supermarketach był ten helikopter). Od jakiegoś czasu mam ochotę spróbować swoich sił z modelem spalinowym, jednak nie do końca wiem jaki model wybrać dla siebie i jaki dokupić do niego osprzęt mechaniczny. Rozglądałem się troszeczkę w Sieci za w miarę dobrą konstrukcją w przystępnej cenie i ciekawie wyglądająca, a oto co mnie zainteresowało: GREAT PLANES - SLOWPOKE KIT http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4321 HERR - PIPER CHEROKEE http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1831 HERR - AT-6 TEXAN http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1975 Za takimi a nie innymi wyborami przemawia głównie cena modeli, oraz to, że osprzęt do nich będzie stosunkowo tani (na początku nie zależy mi na bardzo wysokiej jakości czy precyzji). Chciałbym zapytać się Was który z tych modeli polecili byście mi na początek. Moim kolejnym zmartwieniem jest dobór części mechanicznych. O ile z aparaturą, serwami i resztą elektroniki sobie bezproblemowo poradzę, to problem mogę mieć przy doborze silnika i osprzętu do niego. Chciałbym zapytać się Was, co dokładnie potrzebuje oprócz samego silnika. Wiem, że na pewno zbiorniczek paliwa, przewody paliwowe, wlew paliwa, ale co jeszcze? Jak dokładnie wygląda praca z takim silniczkiem? Jak się go odpala, kalibruje(?), itd. Proszę o trochę porad, wytłumaczenia Pozdrawiam Wszystkich
utopia Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 Zapraszam w kolejności : http://pfmrc.eu/viewforum.php?f=45 http://pfmrc.eu/viewforum.php?f=54
Slawek_9000 Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 troszkę małe te modele, na pierwszą spalinkę takie optimum to 130-150 cm rozpiętości na silnik 4-6,5 cm3. Ten slowpoke by się jeszcze kwalifikował, tylko że to KIT tzn zestaw co trzeba go samemu złozyć, skleić i okleić (to oklejanie to zdecydowanie najtrudniejsza część), i to może trochę czasu zabrać. Jeśli chcesz latać szybciej, to trzeba nabyć zestaw ARF, i to raczej jakiegoś trenerka ew. spokojną akrobatkę , jeśli już latałeś. No i trzeba znaleźć bardziej doświadczonego kolegę modelarza do pomocy, która przy regulacji spalinowych silników jest nieoceniona. O silnikach spalinowych na forum napisano już wszystko, więc opcja --> szukaj.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.