miki200692 Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 co sadzicie o zamontowaniu do samochodu silnika METEOR 2,5ccm? czy da to rade? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Skoro o to pytasz - to znaczy, że nie da rady :roll: Spalina w samochodzie to problem rozrusznika, sprzęgła, chłodzenia, przekładni i wielu innych rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 jak rozwiążesz chłodzenie silnika ? zapraszam najpierw do działów : http://pfmrc.eu/viewforum.php?f=45 http://pfmrc.eu/viewforum.php?f=54 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 A ja powiem tylko, że jeśli silnik nie kręci 30 000obr/min. to do samochodu się nie nadaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki200692 Opublikowano 21 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 mysle o dobrym chłodzeniu tego silnika tylko chodzi mi o to czy to da rade uciagnac samochod w skali 1:10 i ile obrotów wykreci?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Nie znam NIKOGO kto jeździłby samochodem na silniku lotniczym a znam baaaaaardzo wielu posiadaczy spalinowych samochodów RC, o czymś to chyba świadczy. Do modeli 1:10 montuje się silniki .12. - .18 czyli 2,11-3,0ccm. Te 2,11 są wbrew pozorom najlepszym wyborem bo większość z nich to silniki wyczynowe do zawodniczych modeli 1:10. Odpalane są za pomocą starterboxa czyli skrzynki z silnikiem napędzającej za pośrednictwem gumowego koła koło zamachowe silnika. Szarpanki zwykle spotyka się w słabszych silnikach 2,11 oraz większości 2,5-3,0. Są też rozwiązania typu rotostart. Wyczynowe silniki 2,11ccm przekraczają 40 000 obr/min. Wyposażone są w głowice turbo i takich też świec wymagają. Gaźnik jest typu "slide" czyli przesuwany a wydech tylny. Zakończenie wału typu SG. W przypadku takich silników najczęściej stosuje się sprzęgła typu Centax. Silniki takie kosztują sporo i wytrzymują niewiele litrów paliwa, 20 litrów to już na prawdę dużo. Paliwo jakiego się używa zawiera 16% nitro. Tanie silniki small block (2,11-3,0ccm) czasem mają zakończenie wału M5 czyli jak w lotniczym silniku, boczny wydech, zwykłą głowicę. Kosztują jak się dobrze rozejrzeć w okolicach 250-300zł. Co do chłodzenia silnika to silniki samochodowe mają wyższe i większe radiatory a w karoserii wycina się otwory z przodu i z tyłu dla umożliwienia przepływu powietrza. Przedni otwór wykorzystuje się też do tankowania paliwa. Mowa o modelach on-road. No właśnie, do jakiego modelu potrzebny ten silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki200692 Opublikowano 22 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 jaki silnik polecacie do samochodu rc najlepiej dwusuw(tani i dobry) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Albo tani, albo dobry. Zdecyduj się. Przykładowe ceny -> http://www.rc-modele.pl/index.php?cPath=53_169&page=1&sort=3a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.