miki200692 Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 co sadzicie o zamontowaniu do samochodu silnika METEOR 2,5ccm? czy da to rade?
MiQ27 Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 Skoro o to pytasz - to znaczy, że nie da rady :roll: Spalina w samochodzie to problem rozrusznika, sprzęgła, chłodzenia, przekładni i wielu innych rzeczy.
utopia Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 jak rozwiążesz chłodzenie silnika ? zapraszam najpierw do działów : http://pfmrc.eu/viewforum.php?f=45 http://pfmrc.eu/viewforum.php?f=54
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 A ja powiem tylko, że jeśli silnik nie kręci 30 000obr/min. to do samochodu się nie nadaje.
miki200692 Opublikowano 21 Lipca 2009 Autor Opublikowano 21 Lipca 2009 mysle o dobrym chłodzeniu tego silnika tylko chodzi mi o to czy to da rade uciagnac samochod w skali 1:10 i ile obrotów wykreci??
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lipca 2009 Opublikowano 21 Lipca 2009 Nie znam NIKOGO kto jeździłby samochodem na silniku lotniczym a znam baaaaaardzo wielu posiadaczy spalinowych samochodów RC, o czymś to chyba świadczy. Do modeli 1:10 montuje się silniki .12. - .18 czyli 2,11-3,0ccm. Te 2,11 są wbrew pozorom najlepszym wyborem bo większość z nich to silniki wyczynowe do zawodniczych modeli 1:10. Odpalane są za pomocą starterboxa czyli skrzynki z silnikiem napędzającej za pośrednictwem gumowego koła koło zamachowe silnika. Szarpanki zwykle spotyka się w słabszych silnikach 2,11 oraz większości 2,5-3,0. Są też rozwiązania typu rotostart. Wyczynowe silniki 2,11ccm przekraczają 40 000 obr/min. Wyposażone są w głowice turbo i takich też świec wymagają. Gaźnik jest typu "slide" czyli przesuwany a wydech tylny. Zakończenie wału typu SG. W przypadku takich silników najczęściej stosuje się sprzęgła typu Centax. Silniki takie kosztują sporo i wytrzymują niewiele litrów paliwa, 20 litrów to już na prawdę dużo. Paliwo jakiego się używa zawiera 16% nitro. Tanie silniki small block (2,11-3,0ccm) czasem mają zakończenie wału M5 czyli jak w lotniczym silniku, boczny wydech, zwykłą głowicę. Kosztują jak się dobrze rozejrzeć w okolicach 250-300zł. Co do chłodzenia silnika to silniki samochodowe mają wyższe i większe radiatory a w karoserii wycina się otwory z przodu i z tyłu dla umożliwienia przepływu powietrza. Przedni otwór wykorzystuje się też do tankowania paliwa. Mowa o modelach on-road. No właśnie, do jakiego modelu potrzebny ten silnik?
miki200692 Opublikowano 22 Lipca 2009 Autor Opublikowano 22 Lipca 2009 jaki silnik polecacie do samochodu rc najlepiej dwusuw(tani i dobry)
MiQ27 Opublikowano 22 Lipca 2009 Opublikowano 22 Lipca 2009 Albo tani, albo dobry. Zdecyduj się. Przykładowe ceny -> http://www.rc-modele.pl/index.php?cPath=53_169&page=1&sort=3a
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.