Tropheus Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 Witam. Sprawiłem sobie model jak w temacie http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1957 i zastanawiam się jaki zespół napędowy mam do niego zamontować. Mam do dyspozycji dwa zestawy które zalegają mi w domu i proszę o doradzenie które będzie lepsze. I wersja (lżejsza) silnik: wow-rc 2712-12 - http://www.cyber-fly.pl/produkt-156.html regulator: Tower Pro MAG-8 12 A - http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6102 akumulator : Kokam 910mAh 11,1V 15c - http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4949 śmigło: 8x3,8 sf II Wersja (cięższa) silnik: hacker Style Brushless Outrunner 20-22L - http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4700&Product_Name=hacker_Style_Brushless_Outrunner_20-22L regulator: Tower Pro Mag 8 25A - http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=8628 akumulator : Kokam 1250 mAh 11,1V 15C - http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4952 śmigło: jeszcze nie wiem. Ogólnie chciałem go zrobić z tym lżejszym wyposażeniem i wydaje mi się że powinno dać radę ale proszę o radę bardziej doświadczonych kolegów. Istnieje możliwość dokupienia jakiegoś pakietu tak że proszę o wszelkie sugestie.
Leda_g Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 Oczywiście pierwszy zestaw, choć akumulator trochę za duży (waga) może jakiś 800mAh. Śmigło też można by dać 9x3,8.
jary14 Opublikowano 31 Lipca 2009 Opublikowano 31 Lipca 2009 Ooo czekam na relacje zdjęcia, filmy itp itd. Sam się zastanawiałem nad tym modelem, a teraz będę wiedział czy gra warta świeczki POWODZENIA Ja też jestem za pierwszym zestawem
Tropheus Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Opublikowano 16 Listopada 2009 Wracam do tematu ponieważ po bardzo długiej przerwie model doczekał się skończenia budowy i oblotu. Mam z nim problem i już nie bardzo wiem jak sobie z nim poradzić. Czytam to forum cały czas i staram się wyciągać wnioski z postów ale moje pomysły juz się wyczerpały. Model wykonany z wyposażeniem "lekkim" z pierwszego postu. Zgodnie z instrukcją środek ciężkości powinien znajdować się od 105 -120 mm od natarcia. Tyle zrozumiałem z obcojęzycznej instrukcji dołączonej do modelu. Model został tak wyważony. Pierwszy oblot: po wypuszczeniu modelu widać że zna on tylko jeden kierunek - w niebo. Więc siadam na forum czytam i znajduję rozwiązanie - skłon silnika. Oczywiście podkładka sztuk raz i znowu oblot. I co? Model znów zadziera. Więc biorę następną podkładkę i większy skłon. Okazuje się że model dalej zadziera. No może trochę mniej ale jednak cały czas trzeba go kontrować sterem wysokości a nie jest to komfortowe. Dodam że wierzyłem że podany w instrukcji środek ciężkości jest dobry ale w końcu mówię sobie zobaczę. Wznoszę sie zamykam przepustnice, lekko w dól i szybujemy. Model szybuje i to całkiem fajnie ale krótko bo znowu zadziera to znaczy pompuje. Widząc to znowu siadam na forum czytam i czytam bo nie chcę nabijać postów bo może gdzieś to już było, ale się poddałem. Z tego co ja zrozumiałem z wyczytanej wiedzy to przyczyny chyba mogą być dwie jak się mylę to poprawcie. - źle wyważony model (ale został wyważony zgodnie z instrukcją) - źle ustawiony kąt zaklinowania płata ( ale w tym modelu nie ma możliwości żadnej regulacji ponieważ wszystko jest już wycięte przez producenta) dlatego zwracam się do Was pomóżcie bo już nie wiem co mam robić. Druga przypadłość dotyczy regulatora Tower Pro 8mag 12A który odcina silnik zawsze przy napięciu 3,5 V na celę a tak chyba nie powinno być. A najlepsze to że instrukcja regulatora podaje że nie ma możliwości regulacji tej wartości. Czyżby popsuty od nowości. Jeśli ktoś przebrnie przez mój opis to proszę o pomoc, i nie krytykujcie mnie bardzo.
mammuth Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=246898 Tu masz troche o tym modelu i wywazeniu - powodzenia.
Tropheus Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Opublikowano 16 Listopada 2009 Dzięki ale znam już to opracowanie i praktycznie mam ustawiony środek ciężkości na 110mm. Tak że nie wiem ....
mammuth Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 Dzięki ale znam już to opracowanie i praktycznie mam ustawiony środek ciężkości na 110mm Balancing, Control Throws, and Final Weight The instructions recommend the CG at 105-110mm (4.13" to 4.33") behind the leading edge of the wing. As mentioned, I found this was too nose heavy for my flying style. After experimenting I think moving it back 25mm (1") is still conservative. Always start with the manufacturer's recommendation, but if you find it too nose heavy for your style also, I suggest starting at 1" behind. In fact I originally thought it needed to be about 1” behind recommendation but after flying the plane quite a bit I prefer it 1-?” behind. Wiec sprobuj 25mm dac do tylu.
Tropheus Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Opublikowano 16 Listopada 2009 Dzięki za przetłumaczenie bo ja niestety z angielskiego nie bardzo a po wpisaniu treści w translatora google to wychodzą różne cuda. Spróbuję przesunąć SĆ do tyłu jak radzisz i dam znać co się dzieje. Pozdrowienia Andrzej.
mammuth Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 Generalnie. powinien miec stery ustawione na 0 i leciec prosto - wszelkiego zadzierania i nurkowania nie poprawiaj sterem wysokosci. Co do regulatora - odcina przy 3.5V na dzialajacym silniku, czy mierzysz napiecie bez obciazenia ? Sprawdz czy masz opcje w regulatorze "soft cut off" - wtedy bedzie ograniczal obroty, a nie odcinal - zreszta tak powinno jezeli latasz modelem do 3D - bo jak Ci odetnie calkowicie w zawisie to nie masz szans na ratunek.
Tropheus Opublikowano 17 Listopada 2009 Autor Opublikowano 17 Listopada 2009 Regulator odcina w czasie lotu to znaczy z obciążeniem. Z tego co wiem to ten model regulatora nie ma takiej opcji o jakiej mówisz a dla lipo ma odcinać przy 3V na celę. Dziś zmienię środek ciężkości i sprawdzę co się dzieje z modelem i dam znać. Andrzej. No i przesunięty środek ciężkości pomógł i to bardzo. Niestety regulator chyba trzeba będzie kupić nowy. Wielkie podziękowania i punkcik dla Mammutha.
mammuth Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Regulator odcina w czasie lotu to znaczy z obciążeniem. Z tego co wiem to ten model regulatora nie ma takiej opcji o jakiej mówisz a dla lipo ma odcinać przy 3V na celę. Mozna ustawic i 2.7V w niektorych (!!!) przypadkach. W Twoim przypadku odcina pod obciazeniem, ale mierzysz po wyladowaniu - kiedy obciazenia juz nie ma. Pod obciazeniem napiecie jest nizsze - zapewne 3.0V - jak juz silnik wylaczysz to napiecie idzie w gore - sprawdz trzymajac model w reku tylko uwazaj na smiglo i nie dawaj pelnych obrotow. Jest tez mozliwosc, ze pakiet juz slaby i nie wyrabia pod koniec wiec napiecie spada !!! Ale to juz musisz pomierzyc - jaki pobor pradu masz, a jaka wydajnisc ma pakiet. Byc moze smiglo rozmiar mniejszy moze zalatwic sprawe poki co. Nie wiemy jakie wyposazenie w koncu tam wrzuciles - wiec ciezko cos wiecej powiedziec - jednak obstawiam, ze wina nie jest po stronie regulatora, a pakietu.
Tropheus Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Opublikowano 20 Listopada 2009 Witam. Wyposażenie w modelu takie jak to pierwsze na początku tematu. Pakiet to Kokam 910 15C. Masz rację pomiar robię faktycznie po wylądowaniu.Może faktycznie spróbuję zmierzyć z działającym silnikiem. Pakiet przeszedł wszystkiego może z 15 cykli i zawsze ładowany z balancerem więc chyba ok. MAm jeszcze jeden aku 800mAh 15C który po zakupie latał w tym modelu trzy razy i ostatnio jak zmierzyłem napięcie po locie to miał napięcie 10V z małym haczykiem. No i z tym śmigłem to teraz latam na APC 8x3,8 SF i chciałem dziś jak przyjdę z pracy założyć 9x3,8 żeby mieć trochę więcej ciągu. Teraz to już nie wiem czy to dobry pomysł. Pozdrawiam Andrzej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.