Skocz do zawartości

problem z ,,regulatorem'' ?


gładkilot

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Trochę ostatnio ponaprawiałem kombata kawasaki ki-61 esa w którym siedzi teraz

silnik - http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6945&Product_Name=TURNIGY_Bell_TR2408-21_1400kv_Outrunner

odbiornik - http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=280

serwa - e-sky 8g i hxt900

pakiet - wow-rc 1300 20c i fullymax 1000 25c

regulator - http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6461&Product_Name=Hobbyking_SS_Series_35-40A_ESC lub http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6459&Product_Name=Hobbyking_SS_Series_40-50A_ESC - i tu jest ten problem - kupowałem gdy były jeszcze pod nazwą supersimple i wtedy brałem chyba 40a - czemu chyba ? no bo mi kurcze przysłali regulator bez żadnej nalepki ;/ i nie wiem czy to jest naprawdę 40 ( chociaż w hc raczej się nie mylą ). a teraz mają oznaczenia od do i nie wiem który - ale jest najbardziej podobny do tego 35-40 chyba :( (i wychodzi za dużo do mojego innego silnika który max bierze 38/10s i do niego specjalnie kupowałem wrrr )....chodzi o to że gdy sobie latam nagle ( po jakimś czasie ale gdy aku nie jest jeszcze wyczerpany ) nagle odcina gaz ( momentalnie )i jak wrócę drążkiem na min i potem spowrotem to dopiero dalej chodzi.....nie wiem czy jest to spowodowane tym ,że jest w około 90 % wsunięty ciasno w epp i tam za mocno się grzeje ? no ale ten silnik pobiera chyba max koło 16 A a regiel załóżmy te 35-40A to nie powinien się chyba grzać no nie ? a jak go wyjmę no to czuć ,że jest gorący/ciepły :( 1-czemu się grzeje 2 czy regulator ma jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem i wtedy odłącza ? 3 czy macie jakieś inne wytłumaczenie czemu może tak odcinać ?może to nie jest wina regla ? itp itd i to nie jest na 90% wina połączeń.

ps chyba dobry dział nie ? :crazy:

spróbuje wysunąć go na wierzch ( za bardzo nie ma jak i gdzie ) żeby miał lepsze chłodzenie

Opublikowano
jak go wyjmę no to czuć ,że jest gorący :(

 

Jak goracy? Jestes w stanie utrzymac go w rece, parzy, zostawia bable na palcach?

 

1.) Kazdy sie grzeje.

2.) tych super simpli jest pare typow - trudno ocenic bez szklanej kuli

3.) moze byc, ze masz jakis luzny kontakt - regler dostaje "reset" i czeka na manetke na minimum.

Opublikowano
Jak goracy? Jestes w stanie utrzymac go w rece, parzy, zostawia bable na palcach?

jestem go w stanie normalnie utrzymać - jest troszkę bardziej niż ciepły :P :P

zaraz po niego pójdę i jeszcze raz przyjże się połączeniom - poruszam za kabelki itp ..... trochę mi się nie chce rozcinać koszulki od regla gdybym miał go kiedyś sprzedać ;/ choć wszystko ładnie siedzi ;/ i przez cały lot zrobiło mi się tak tylko raz - na innym aku też

Opublikowano
jest troszkę bardziej niż ciepły

 

Jak na elektronike to zimny. W rece jestes w stanie utrzymac okolo 45..55°C - wylacznik termiczny dziala powyzej 120°C

Opublikowano

ok byłem sprawdziłem i .... opcje z

3.) moze byc, ze masz jakis luzny kontakt - regler dostaje "reset" i czeka na manetkę na minimum.
możemy chyba wykluczyć - przez około 3 minuty trzymałem go w ręce i stało się to samo ale po ruszeniu manetką regulator nie piszczał więc cały czas był włączony - kabelki też są wszystkie chyba na swoim miejscu ... gdyby puściło 1 z uzwojeń silnika to by szarpał lub nie wchodził na max gaz więc to też nie to ( poza tym nówka silnik ) :( jeszcze jakieś sugestie ? :(

ps - może spróbuję na innym regulatorze ( jeti eco 18A ) i zobaczę czy jest ok ... z innym silnikiem - ( też dzwonkiem ) nie było problemów tylko czy 18 starcy ? ;/ pobiera koło 16 więc powinno być chyba ok ? dla bezpieczeństwa latałem właśnie na tym supersimplu ...

Opublikowano
jeszcze jakieś sugestie ?

 

Troche jakby regler tracil synchronizacje. Mozesz sprawdzic sciagajac smiglo, puszczajac silnik na malych obrotach i probujac zatrzymac silnik (przez szmatke lub rekawice). Jestes pewien ze nie przeciazasz silnika? Masz mozliwosc przeprogramowania regulatora (timingi)?

Opublikowano

Jestes pewien ze nie przeciazasz silnika? Masz mozliwosc przeprogramowania regulatora (timingi)?

to ten silnik

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6945&Product_Name=TURNIGY_Bell_TR2408-21_1400kv_Outrunner

i do tego to śmigło 8x4 apc ( a zalecają 8x5 ) ( mam aku 3s )

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5437&Product_Name=APC_style_propeller_8x4-E

nie latam na pełnym gazie cały czas i kolega ma odpowiednik tylko ,że tower pro i nic mu się takiego nie działo

 

Masz mozliwosc przeprogramowania regulatora (timingi)

tzn czy mam kartę programującą ? nie nie mam karty - chyba że da się to zrobić inaczej ? ...zobaczę jeszcze z innym reglem i to z tą szmatką i dam znać

EDIT

:( :cry: kurcze myślałem ,że to tylko malutka niepoważna usterka a tu - włączyłem na malutkie obroty dotknąłem szmatką ( delikatnie ) i się zatrzymał i sytuacja jak w locie (cisza)- a potem zrobiłem to samo tylko na troszkę większych obrotach ( i tak małych ) i też się zatrzymał ale zaczął się jakiś zgrzyt ( dźwięk ) - gaz na min i działa ( ale ten dźwięk - zgrzyt )coś mi się nie za bardzo podoba :( :cry:

Opublikowano

mi to wygląda że normalnie regulator stwierdza że niski poziom baterii i wyłącza silnik.

pytanie tylko dlaczego tak stwierdza.

nakupicie chłopaki taniochy i potem problemy są. było dołożyć kilka $ i miałbyś spokój i full opcji do programowania

Opublikowano

Zgrzyt jest gdy zgubisz synchro i silnik nie kreci w zadna strone (mimo ze regulator probuje nim zakrecic). Dziala to dokladnie tak samo jak muzyczka/pisk po podlaczeniu regulatora. Gdyby spadlo napiecie, silnik by sie wylaczycl bez zgrzytu.

 

Pisales wyzej, ze silnik wylaczycl ci sie w trakcie prob w rece. Z smiglem czy bez? Mozesz wyprobowac, czy silnik bedzie sie wylaczal bez obciazenia (smigla)?

 

Masz mozliwosc podlaczenia Voltomierza i sprawdzenia napiecia na akku w trakcie prob?

 

Teraz trzeba by bylo znalesc powod, dlaczego regler gubi synchro - ja podejrzewam ze timingi sa zle zaprogramowane pod ten typ silniczka. Nie ma w Zduńskiej Woli nikogo, kto mogl by ci przeprogramowac regla?

Opublikowano

Wyprobuj z innym pakietem - wiekszym .

Zaloze sie, ze pakiet nie wyrabia po paru minutach i tyle.

Jak nie masz innego pakietu to ustaw na reglu soft cut off - wtedy jak obroty beda spadac - zamiast wylaczenia silnika - to wiesz gdzie jest problem.

Zobacz jakie masz napiecie odciecia - zapewne wysokie.

Opublikowano
Pisales wyzej, ze silnik wylaczycl ci sie w trakcie prob w rece. Z smiglem czy bez? Mozesz wyprobowac, czy silnik bedzie sie wylaczal bez obciazenia (smigla)?

w trakcie prób zatrzymywałem go bez śmigła ...... ok sprawdzę czy bez ,,ręcznego '' zatrzymywania też się tak stanie ...

 

Masz mozliwosc podlaczenia Voltomierza i sprawdzenia napiecia na akku w trakcie prob?

ok to też sprawdzę ale - ze śmigłem na max gazu ??

 

kto mogl by ci przeprogramowac regla?

jest ale będę się widział dopiero jutro wieczorem

ze pakiet nie wyrabia

pakiet mam 1000 25c i 1300 20c więc jest to około 25-26A a silnik pobiera max 15A z groszami

 

....

gdy aku siada to regiel normalnie wolno odcina zasilanie - a problem opisany wyżej dzieje się gdy jest jeszcze prąd w aku

 

jutro wieczorem zaniosę go na modelarnie i tam zobaczymy co się dzieje ...

Opublikowano
Skąd to wiesz - zmierzyłeś?
Idle Current: .9A

Esc Required: 18A

Maximum current: 13A

i do tego recenzje i dane z innych sklepów ....

napięcie pod obciążeniem zmierzę ale silnik więcej niż 16A chyba nie bierze ...może uda mi się jeszcze dzisiaj wpaść na modelarnię to zobaczymy jak sprawa wygląda ...

 

PS

nakupicie chłopaki taniochy i potem problemy są. było dołożyć kilka $ i miałbyś spokój i full opcji do programowania

Sławek zarabiasz ? no widzisz a ja jeszcze nie mam stałych dochodów i nie biorę dlatego towaru z ,,górnej półki''

Opublikowano

camkey chyba dobrze kombinuje.

Jeżeli silnik zatrzymuje się ze zgrzytem, tak jak zatrzymany ręką, to stawiam na łożysko w silniku. Jak kręcisz ręką, to wszystko wygląda na OK, a jak je obciążysz, to się zaczyna zacinać.

Uwaga na regulator, przez który płynie przez chwilę zwarciowy prąd po zatrzymaniu silnika.

Miałem dokładnie taki sam przypadek. Nie wiedziałem co to i testowałem aż dym z regulatora poszedł.

Opublikowano

@gładkilot tak zarabiam i rozumie cię ale zrozum że często jest tak że ktoś chce zaoszczędzić i kupuje badziewie a potem i tak kupi lepszy i płaci w sumie więcej niż ten co pracuje i od razu kupi lepszy.

SS kosztowały ok 10$ i nie mają możliwości programowania, turnigy (też chińska badziewa ale o niebo lepsza z szerokimi możliwościami programowania) to ok 15$.

idziesz do parku sobota lub niedziela rano, zbierasz reklamówkę puszek po piwie, zanosisz na złom i masz brakujące 5$ i lepszy regulator.

Opublikowano

gładkilot,

Przestan kombinowac i ustaw soft cut off - jak po tym samym czasie silnik bedzie zwalniac zamiast sie wylaczac - wtedy wszystko bedzie jasne ;)

Sprawdz takze napiecie odciecia oraz jaki masz rodzaj baterii ustawiony w reglu - moze jest jako nimh i masz inny prog odciecia.

Opublikowano
jaki masz rodzaj baterii ustawiony w reglu - moze jest jako nimh i masz inny prog odciecia.
Cells: 2-3S (Auto Detect)

to regiel tylko do lipoli ... a jak nie to gdzieś pisali ze lipol to 1 ,,biip'' i tak mam

 

jak aku się wyładuje to nie odcina momentalnie tylko powoli zwalnia - więc to jest chyba ten soft cut off nie ??

 

Sprawdz takze napiecie odciecia

jak się wyładuje ? ok sprawdzę ...

ustaw soft cut off

jak to ustawić ? ;/ nie wiem ale te regle są od razu tak zaprogramowane chyba i nie da się chyba inaczej ....tak jak pisałem przy wyładowaniu zwalnia powoli a nie nagle ..... zobaczę co m powiedzą na modelarni - kurcze już nie wiem za bardzo co robić......spróbuję może jeszcze z innym regulatorem...albo jeszcze z innym silnikiem - zupełnie innym ...

 

pozdrawiam...

Opublikowano

Z ciekawości sprawdziłem nówkę TP2408-21 na 3 celach i tym chińskim APC style 8x4".

Bierze ponad 18A (na świerzych bateriach nawet 20A).

Wiem, że to inny silnik, ale parametry ma niby takie same.

Z tym, że u nich nawet takie same silniczki nie są takie same :lol:

 

Może jednak baterie Ci "siadają" poniżej napięcia odcinającego.

Bez pomiaru max pobieranego prądu i następnie napięcia (pod obciążeniem) trudno zgadywać.

Opublikowano

napięcie pod obciążeniem jest troszkę mniejsze - chyba 0.06 V jak pamiętam ( wczoraj sprawdzałem ) teraz aku mi się wyładowały i regulator bardzo powoli zmniejszał obroty aż do 0 i pakiet tak jak powinien miał wtedy około 2.7-2.9 na ogniwo - napięcie mierzyłem od razu po odczepieniu gdy jeszcze dość szybko ,,rosło ''

może ten typ tak ma :( jak mi się wszystkie aku naładują pójdę polatać i zobaczę czy znowu mi odetnie w trakcie ...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.