zzradek Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Jeszcze silnik możesz sprawdzić. Tak dla zasady. Najłatwiej omomierzem.
ToMarkov Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Aparatura Eclipse 7 Hiteca... nie ma rewersow ustawionych. zzradek, mozesz mi napisac jak to zrobic ? ;] najlepiej na gg:1152380
buwi777 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Daj gaz na maximum i włącz zasilanie w regulatorze / odbiorniku - sam już nie wiem :?: :twisted:
ToMarkov Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Problem rozwiazany, caly sek trwal w zlym polaczeniu miedzy reglem a silnikiem. Jednak lutowanie to chyba nie jest moja dobra strona. Dorwalem w piwnicy zlaczki samochodowe takie skrecane srubkami i zadziałało. Dziekuje wszystkim za pomoc ta wiedza napewno sie kiedys moze jeszzcze przydac. Pozdrawiam
Gość Anonymous Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Problem rozwiazany, caly sek trwal w zlym polaczeniu miedzy reglem a silnikiem. Jednak lutowanie to chyba nie jest moja dobra strona. Dorwalem w piwnicy zlaczki samochodowe takie skrecane srubkami i zadziałało. Dziekuje wszystkim za pomoc ta wiedza napewno sie kiedys moze jeszzcze przydac. Pozdrawiam ha ! mówiłem Też źle polutowalem te zlaczki , sie wkurzyłem poszedłem do sklepu z czesciami do samochodow , kupilem mini "dzeki" i wszystko gra nawet przy malej kraksie silnik sie automatycznie odlacza Jeszcze tak bez spamu widze ten sam regler co ostatnio spalilem
Milko Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Czyli jednak racja że problem tkwił w tym połączeniu , ale chciałbym się dowiedzieć oprócz tego że "prawie bzdurki" :wink: jakieś poparcie tej tezy, ja powiedziałem tak jak to u mnie dwukrotnie wyglądało -silnik zaprogramować można było dopiero wtedy gdy były wszystkie fazy właściwie podpięte, więc jak się to ma? nie chcę tu wszczynać kolejnej dyskusji tylko chciałbym jeśli źle powiedziałem dowiedzieć się jak by to miało właściwie wyglądać
buwi777 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 fazy na silniku to podstawa u mnie nic się nie dało zaprogramować dopóki nie podpiąłem faz właściwie. A jakbyś podpiął niewłaściwie to silnik by się obyrtał w przeciwną stronę - nie ?? Oczywiście silnik trzeba podpiąć - podłączyć do regulatora bo jak się nie podłączy to jak ma działać :crazy: :?:
Milko Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 No jak się nie podepnie-podłączy to działać nie będzie i to jest oczywiste Ale oprócz zamiany dwóch kabli załóżmy czarny i czerwony-racja silnik kręci się w drugą stronę, ale jest jeszcze ostatni kabel zazwyczaj żółty (oczywiście jeśli ktoś się nie pomylił i kolory są właściwe wszystko będzie śmigać) ale gdy połączymy z tym ostatnim np + to silnik co będzie robił?- nie zamienimy tylko + z - ale z tym ostatnim więc nie zacznie kręcić w drugą stronę. U mnie tak właśnie się zdarzało wtedy silnik nie kręcił wcale albo coś tam drgał ale regiel nie programował. formalnie nie mając kolorów na silniku możliwości podpięcia jest wiele. ale myślę że nie ma co się kłócić ważne że silnik teraz działa poprawnie :wink:
buwi777 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 No jak się nie podepnie-podłączy to działać nie będzie i to jest oczywiste Ale oprócz zamiany dwóch kabli załóżmy czarny i czerwony-racja silnik kręci się w drugą stronę, ale jest jeszcze ostatni kabel zazwyczaj żółty (oczywiście jeśli ktoś się nie pomylił i kolory są właściwe wszystko będzie śmigać) ale gdy połączymy z tym ostatnim np + to silnik co będzie robił?- nie zamienimy tylko + z - ale z tym ostatnim więc nie zacznie kręcić w drugą stronę. U mnie tak właśnie się zdarzało wtedy silnik nie kręcił wcale albo coś tam drgał ale regiel nie programował. formalnie nie mając kolorów na silniku możliwości podpięcia jest wiele. ale myślę że nie ma co się kłócić ważne że silnik teraz działa poprawnie :wink: Milko ! - masz teraz wakacje to poczytaj jak działa silnik bezszczotkowy bo mam nie tylko wrażenie ale i pewność że nie masz o tym "bladego" pojęcia. Sorry, ale przypominasz mi kawał: Dlaczego prąd trójfazowy płynie trzema kablami? Odp.: Jednym płyną Volty, drugim Ampery a trzecim cosinus Fi. Owocnego studiowania na tym oraz na forum Alexa jak takie silniczki "biegają".
Ładziak Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Milko, silniki i regulatory są symetryczne - być może jakość wykonania twojego sprzętu była... hmmm... nie teges :shock: . Poza tym nie ma standardu oznaczania kabli kolorami. Każdy robi jak mu wygodnie. Kolory mają na celu jedynie łatwiejszą identyfikację kabli, ale nie determinują sposobu podłączenia.
MiQ27 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Milko, tam nie ma +,- i żółty. Tam są 3 fazy. One mają to do siebie, że każda jest plusem w stosunku do następnej, ale to wszystko lata po tych 3 kablach w kółko (z przesunięciem fazy oczywiście)
mammuth Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Oznaczenie 3f jako 3fazowy jest nieco mylne, jako, ze tak naprawde mamy tylko jedna faze, ktora sie przesuwa "z kabla 1 > 2 >3 > 1 i tak dalej - ale poniewaz efekt jest taki sam - to mamy 3 fazy. A skoro sie przesuwa ta faza z kabla na kabel -to kolejnosc polaczenia nie ma znaczenia. Jezeli by mialo - to kable w czasie pracy silnika musielibysmy przelaczac iles tam razy na sekunde
Milko Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 No i już wszystko wiem w takim razie tak jak powiedział Ładziak mój sprzęt musiał być nie teges Ale w takim razie to bardzo dziwne że kolejność nie ma znaczenia? nie jeden zestaw 3fazowy podpinałem i nie tylko w samolotach ale i w ślizgach i dopiero któreś tam spięcie kabli (kolejność) było przyjmowanie przez regulator, wcześniej silnik drżał i nie kręcił poprawnie, i nawet tu na forum często w takich przypadkach mówiono aby pozmieniać kolejność na silniku i działało. Człowiek całe życie się uczy :wink: Mimo wszystko dziękuję za uprzejme wytłumaczenie sprawy Ładziakowi mammuthowi i Miq27 .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.