Skocz do zawartości

problem z instalacja !


ToMarkov

Rekomendowane odpowiedzi

Problem rozwiazany, caly sek trwal w zlym polaczeniu miedzy reglem a silnikiem. Jednak lutowanie to chyba nie jest moja dobra strona. Dorwalem w piwnicy zlaczki samochodowe takie skrecane srubkami i zadziałało. Dziekuje wszystkim za pomoc ta wiedza napewno sie kiedys moze jeszzcze przydac.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiazany, caly sek trwal w zlym polaczeniu miedzy reglem a silnikiem. Jednak lutowanie to chyba nie jest moja dobra strona. Dorwalem w piwnicy zlaczki samochodowe takie skrecane srubkami i zadziałało. Dziekuje wszystkim za pomoc ta wiedza napewno sie kiedys moze jeszzcze przydac.

Pozdrawiam

ha ! mówiłem :) Też źle polutowalem te zlaczki , sie wkurzyłem poszedłem do sklepu z czesciami do samochodow , kupilem mini "dzeki" i wszystko gra :D nawet przy malej kraksie silnik sie automatycznie odlacza :D

 

Jeszcze tak bez spamu :D widze ten sam regler co ostatnio spalilem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak racja że problem tkwił w tym połączeniu :P , ale chciałbym się dowiedzieć oprócz tego że "prawie bzdurki" :wink: jakieś poparcie tej tezy, ja powiedziałem tak jak to u mnie dwukrotnie wyglądało -silnik zaprogramować można było dopiero wtedy gdy były wszystkie fazy właściwie podpięte, więc jak się to ma?

nie chcę tu wszczynać kolejnej dyskusji tylko chciałbym jeśli źle powiedziałem dowiedzieć się jak by to miało właściwie wyglądać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fazy na silniku to podstawa

u mnie nic się nie dało zaprogramować dopóki nie podpiąłem faz właściwie.

A jakbyś podpiął niewłaściwie to silnik by się obyrtał w przeciwną stronę - nie ??

 

Oczywiście silnik trzeba podpiąć - podłączyć do regulatora bo jak się nie podłączy to jak ma działać :crazy: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak się nie podepnie-podłączy to działać nie będzie i to jest oczywiste :)

Ale oprócz zamiany dwóch kabli załóżmy czarny i czerwony-racja silnik kręci się w drugą stronę, ale jest jeszcze ostatni kabel zazwyczaj żółty (oczywiście jeśli ktoś się nie pomylił i kolory są właściwe wszystko będzie śmigać) ale gdy połączymy z tym ostatnim np + to silnik co będzie robił?- nie zamienimy tylko + z - ale z tym ostatnim więc nie zacznie kręcić w drugą stronę. U mnie tak właśnie się zdarzało wtedy silnik nie kręcił wcale albo coś tam drgał ale regiel nie programował. formalnie nie mając kolorów na silniku możliwości podpięcia jest wiele.

ale myślę że nie ma co się kłócić ważne że silnik teraz działa poprawnie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak się nie podepnie-podłączy to działać nie będzie i to jest oczywiste :)

Ale oprócz zamiany dwóch kabli załóżmy czarny i czerwony-racja silnik kręci się w drugą stronę, ale jest jeszcze ostatni kabel zazwyczaj żółty (oczywiście jeśli ktoś się nie pomylił i kolory są właściwe wszystko będzie śmigać) ale gdy połączymy z tym ostatnim np + to silnik co będzie robił?- nie zamienimy tylko + z - ale z tym ostatnim więc nie zacznie kręcić w drugą stronę. U mnie tak właśnie się zdarzało wtedy silnik nie kręcił wcale albo coś tam drgał ale regiel nie programował. formalnie nie mając kolorów na silniku możliwości podpięcia jest wiele.

ale myślę że nie ma co się kłócić ważne że silnik teraz działa poprawnie :wink:

Milko ! - masz teraz wakacje to poczytaj jak działa silnik bezszczotkowy bo mam nie tylko wrażenie ale i pewność że nie masz o tym "bladego" pojęcia.

 

Sorry, ale przypominasz mi kawał:

 

Dlaczego prąd trójfazowy płynie trzema kablami? Odp.: Jednym płyną Volty, drugim Ampery a trzecim cosinus Fi.

 

Owocnego studiowania na tym oraz na forum Alexa jak takie silniczki "biegają".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milko, silniki i regulatory są symetryczne - być może jakość wykonania twojego sprzętu była... hmmm... nie teges :shock: .

Poza tym nie ma standardu oznaczania kabli kolorami. Każdy robi jak mu wygodnie. Kolory mają na celu jedynie łatwiejszą identyfikację kabli, ale nie determinują sposobu podłączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenie 3f jako 3fazowy jest nieco mylne, jako, ze tak naprawde mamy tylko jedna faze, ktora sie przesuwa "z kabla 1 > 2 >3 > 1 i tak dalej - ale poniewaz efekt jest taki sam - to mamy 3 fazy.

A skoro sie przesuwa ta faza z kabla na kabel -to kolejnosc polaczenia nie ma znaczenia.

Jezeli by mialo - to kable w czasie pracy silnika musielibysmy przelaczac iles tam razy na sekunde :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i już wszystko wiem :lol: w takim razie tak jak powiedział Ładziak mój sprzęt musiał być nie teges :D

Ale w takim razie to bardzo dziwne że kolejność nie ma znaczenia? nie jeden zestaw 3fazowy podpinałem i nie tylko w samolotach ale i w ślizgach i dopiero któreś tam spięcie kabli (kolejność) było przyjmowanie przez regulator, wcześniej silnik drżał i nie kręcił poprawnie, i nawet tu na forum często w takich przypadkach mówiono aby pozmieniać kolejność na silniku i działało.

Człowiek całe życie się uczy :wink:

Mimo wszystko dziękuję za uprzejme wytłumaczenie sprawy Ładziakowi mammuthowi i Miq27 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.