Skocz do zawartości

pelikan (młody technik 1/2000)


ali1983

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.

 

planuję za jakiś czas budowę modelu Pelikan przewidzianego w oryginale pod spalinę, ale chcę zrobić jako elektryka. mam w związku z tym pytania jaki silnik el. zastosować (spalina 2-3,5cm3), waga do lotu 1200g (spalina), rozp. 1060mm.

 

na wyposażeniu pakiet 2s, 2 serwa mini (tp sg90 lub sg91r) + hitec hs322hd.

 

posiadam też silnik tp 2406-21 (140W) ale nie wiem czy nie za słaby??

 

Dołączona grafika

Opublikowano

A w którym młodym techniku te plany są? :)

Opublikowano

Ten pakiet 2s to jakiej pojemności?

Przy tej wadze to stawiałbym na silnik przynajmniej wielkości 3530 i pakiet raczej 3s chyba że masz duży 2s o wysokim C.

Ładną sylwetkę ma ten model.

Opublikowano

1700mAh 15-25c ale wcale nie musi być ten.

 

ale ta waga to do lotu z zalanym zbiornikiem 150cm3 i silnikiem (2cm3 ASP to 178g). myślę, że sam model wyjdzie w granicy 500-600g. może kadłub z EPP zamiast balsy??

Opublikowano

Nie widziałem planu. Prawdopodobnie można zostawić konstrukcję balsową ale wykonać ją znacznie lżej. Jakbym miał oszacować nape elektryczny to:

3530 około 70g

aku 3s1p 2200mAh około 180g

regulator koło 20g

-------------------------

razem około 270g

 

Do spalinki 2cm3 to bak dałbym raczej 110ml. Uwzględniając nawet serwo gazu to spalinka jest tylko trochę cięższa. Jak chcesz oszczędzić na wadze to nie pchaj tam tego Hiteca 322HD.

Opublikowano

hitec poszedłby na lotki (1serwo) wg planów.

 

270g napęd + 60g serwa + 600 model + inne pierdoły = 1kg.

 

poniżej zdjęcie palnów (może się komuś przyda):

 

Dołączona grafika

  • 1 rok później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.