Skocz do zawartości

projekt just


sudik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po ostatniej kraksie tota ( gdzieś w połowie wakacji ) postanowiłem zrobić jakiś model do bardzo wstępnej nauki akro i do polatania na wyjeździe z rodzicami. Po przeglądnięciu licznych stron z planami i głowieniu się powstały plany czegoś takiego:

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Czas na wykonanie 2 tyg.

Rozpiętość: 85 cm

waga: ok 550 gram

silniczek emax cf 2822 lub podobny

 

W przeciągu paru dni pojawiły się skrzydełka i kadłub.

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

Reszta czasu to już była estetyka w postaci szlifowania kadłuba, wycinania lotek, itd.

 

Efekt prawie końcowy:

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Z lotów:

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Oblot zakończony chyba dość efektowną kraksą z winy pilota ( patrz ja ). W nadajniku epa na 70% dla lotek i steru wys. i model lata poprawnie. Po wylataniu ok. 10 pakietów po 5 min, wlatałem się w model i jestem w stanie wykonać beczkę ;D . Do dokończenia całości brakuje jej jedynie owiewki silnika i szybki dla 'pilota".

 

 

Poprawione :) . Z wczorajszych lotów w deszczu wiem, że powstanie na pewno druga wersja kadłuba. Poprawie ulegnie m. in. podwozie i kształt kadłuba. Teraz zastosowane nie pozwala na wsadzenie śmigła o większej średnicy niż 8 cali. Natomiast kadłub postaram się zmienić na mniej kanciasty, zmniejszyć wręgę silnikową i odchudzic model o ok. 20 gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ostatniej chwili: Model dostał naklejki wykonane z samoprzylepnych okładek na zeszyty :devil: . Kolory uwaga bardzo pstrokate, więc jeśli ktoś ma alergię na takie kolorki lepiej żeby nie szedł dalej :|

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

 

Tak wiem nie jest to najwyższa jakość, ale to był mój pierwszy raz w " upiększaniu?" modelu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie fajnie, tylko dla czego na drugim zdjęciu wszystko wygląda, jak "psu z gardła wyjęte" ? No i dla czego oś podłużna kadłuba nie ma nic wspólnego z linią prostopadłą do krawędzi natarcia skrzydła ? :? Sam nie jestem jakimś najwyższym mistrzem laserowej dokładności, ale według mnie ten model wymaga paru konkretnych poprawek...Przede wszystkim ja bym tu zastosował depron 6mm na kadłub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janosik72 jeśli mówisz o tym 'czymś" co jest na górze kadłuba z przodu to zostanie poprawione dojdzie owiewka silnika i kabinka ( przynajmniej na razie nie z plastiku ). Po prostu dałem to na oblot, więc miało to tylko zadanie chwilowe. Zapoznałem się z ostrym nożykiem i papierem ściernym i wiem że pospiech nie tłumaczy niedokładności.

 

UlfKadłuba nie robiłem z depronu 6mm, ponieważ jest on zrobiony metoda tradycyjna, czyli posiada wręgi i podłużnice.

 

PS. dziękuje za uwagi i postaram się następna wersję tego modelu zrobić bardzo starannie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik z wczorajszych lotów

[vimeo]

[/vimeo] .

 

Kabinka została trochę poprawiona zdjęcia dodam wieczorem. Jest trochę lepiej ale da się zrobić jeszcze lepiej.

 

Edited:

 

Fotka z nową kabinką

Dołączona grafika

 

niestety zdjęć w lepszej jakości nie posiadam :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No więc kończę budować 2 wersje owego modelu, względem poprzednika dostał on większe podwozie, tył kadłuba jest na górze trochę zaokrąglona, wręga silnikowa ścięta z wysokości o ok. 2 cm, oraz zejście z wagi do 510 gram :). zdjęć na razie nie mam ( fon padł, i tak bardzo słaba jakość :( ).

 

P.S. Może w następnym tygodniu uda mi się dodać jakieś zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Żeby nie było, ze model umarł to dziś latałem 2 wersja modelu.

 

Lata fajnie, na pakiecie 3s, silniku emax'a i śmigle 8x6 spokojnie latam na 50-60% gazu. Czuć nadmiar mocy. W porównaniu do prototypu lepiej lata na plecach, lepsze lądowania i starty ( bardziej przewidywalne ). Kadłub bardziej opływowy, ogólnie ładniejszy.

 

Gorzej wychodzą beczki tylko przy użyciu lotek .

 

Teraz kilka fotek z lotniska :

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie model v1.2 zakończył żywot w dość głupi sposób. Wczoraj w przewie pomiędzy opadami postanowiłem trochę pokręcić się modelem. Szło bardzo fajnie, w sumie kilkanaście beczek i innych mniej lub bardziej udanych wygibasów. W końcu pilot postanowił na wysokości ok. 6m zrobić przelot na plecach, no i właśnie .... postanowił ! Obrót na plecy wyszedł zgrabnie, niestety "wielkie ogarnięcie " pilota dało się we znaki. Chwilowa dekoncentracja, dosłownie na ułamek sekundy, kończy się pokręceniem kierunków i zbyt dużym zdjęciem przepustnicy, a w konsekwencji efektownym kretem pionowo w beton.

Straty:

-skrzydła połamany dźwigar= kosz

- kadłub może kiedyś odbuduje

- silnik pogięty albo wał albo rotor :? ( dowiem się w piątek )

- duma pilota poszła się paść na odległe łączki

 

Prawie gotowy plan 2 takiego modelu tylko, że wycinanego ze styro całego i oklejonego papierem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.