Stoko90 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Panowie w drodze do sierawy ( słowacja ) na zlot motcyklowy , gdy motor troche dostał w rure ze tak powiem po górach , w pewnym momencie zaczeły się rytmiczne stuki w okolicy głowicy , nikt nie może mi nic poradzić bo stuki słychac tylko na niskich obrotach jak mu dam w rure to przestaje , mówili a raczej wmawiali ze to panewka zastukała , ale do grzyba panewka zaczyna stukać przy wiekszym obciązeniu a mi stuka na wolnych obrotach , powiem że miałem splanowaną głowice tylko nie od tej strony co trzeba przeszlifowali mi góre na wałkach i wałki mi się obniżyły jak myślicie może to być stuk zaworu o cylinder ??
dejacek Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 jakim cudem zawór miałby stukać w cylinder. Stukanie będzie raczej zaworu o gniazdo przy zbyt dużym luzie lub zużytym popychaczu
Stoko90 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2009 źle napisałem chodzi mi o stuk zaworu o tłok a nie cylinder, dejacek jutro ściągam głowice i powiem co było przyczyną .
Nergal Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Gdyby zawór "pocałował się" z tłokiem już byś miał po silniku...
qba Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 raczej łańcuszek rozrządu dzwoni ewentualnie luz na sworzniu tłokowym co i tak nie zmienia tego ze to forum modelarskie :wink:
daczkes Opublikowano 10 Września 2009 Opublikowano 10 Września 2009 też bym w rozrząd celował albo łańcuszek albo sprawdź luzy zaworowe
Air Opublikowano 10 Września 2009 Opublikowano 10 Września 2009 A odkąd to łańcuchy rozrządu stukają? ;] Zamiast filozować trzeba wziąć stetoskop diagnostyczny i osłuchać silnik. Jak stetoskopu nie ma to może być pręt lub (lepiej) cienka rurka - ostrożnie przykładamy jeden koniec poszczególnych części silnika, drugi mocno przykładamy do chrząstki która jest przed uchem i już 8)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.