Bolik Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Witam wszystkich i mam kilka pytan. Latam od niedawna i mam problem z moja cessna 745 ktora kupilem niedawno. Po kilku lotach ta chinska maszynka przestala latac po tym jak zgubila sygnal i trocho gorzej wyladawala(mialem w nadajniku nie wysunieta antenke ). Przestal dzialac silnik tzn. wydawal jakies dzwieki ale nie chcial sie krecic wiec pojechalem do domu. Tam podlaczylem jeszcze raz sprzet i moja cesna zaczela sie palic. Doszlo do zwarcia i przypalil sie ...nie wiem jak sie ta czesc nazywa ale chyba modul ( regulator z odbiornikiem razem). Troche pogrzebalem przy tym i polutowalem na nowo kable ale teraz juz dzialaja tylko 2 serwa a regulacja obrotow nie zreszta nie wiem czy dobrze te kable podlaczylem bo nie widzialem tego modulu na zywo przed przypaleniem bo jest otoczony taka czarna guma. Moje pytanie co moge zrobic zeby polatac ta cessna, czy gdzies kupic taki modul bo wszedzie widze tylko same odbiorniki i ewentualnie jakies regulatory ale przewaznie do silnikow bezszczotkowych. Dodam ze mam jeszcze 4- kanalowego Mustanga P51-D Art-tech z silnikiem bezszczotkowym i cala elektronika ale mysle ze nic z tych elementow elektroniki mi nie podejdzie do mojej cessny... Mustang byl moim pierwszym samolotem bo myslalem ze dam sobie rade ... ale szybko go uszkodzilem . Wole teraz jednak polatac jeszcze na tej cessnie zanim przesiade sie na mustanga.. Co powinienem zrobic by moja cessna sie wzbila?, czy znajde gdzie jakis modul ktory mi podejdzie czy moze powinienem jakis regulator do tego siklnika szczotkowego kupic i jakis inny odbiornik ale jaki?? Interesuje mnie tez dokupienie baterii o wiekszej mocy bo w moim zestawie jest jakas noname 650 mah a to krotko dziala..
mataus Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Jeżeli mówisz że serwa działają to odbiornik też musi dzialać.Wiec winny jest tylko regulator.A masz naładowany pakiet??,bo jeżeli nie to przez to silnik może nie działać.
Bolik Opublikowano 1 Września 2009 Autor Opublikowano 1 Września 2009 no w sumie zdjecia za wiele tu nie pomoga ale prosze to zdjecia mojego przypalonego modulu... http://www.ab-autotechnik.com/images/model.jpg http://www.ab-autotechnik.com/images/model2.jpg moja cessna i jej opis znajdziecie tu: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=12865 tam ten modul jest jeszcze caly Zgadza sie odbiornik dziala jak pisal mataus, serwa tez tylko tam trzeba jeszcze gdzies wlutowac jeden kabelek od silnika problem w tym ze tam gdzie on prawdopodobnie byl jest miejsce wypalone i nie wiem co tam bylo. czy jakas czesc czy sciezka do jakiegos elementu hmm.... jak podlacze kabelek to silnik sie kreci na maksa tak jakbym go podlaczyl bezposrednio do pakietu... Mysle ze pozostaje mi cos kupic w to miejsce dlatego sie pytam czy ktos moze mi doradzic co powinienem kupic zebym mogl polatac ta cesna bo moim mustangiem narazie wole nie katac. Jakie elementy powinienem kupic??? ponizej podaje co mam jeszcze w moim mustangu p51-d ale mysle ze ten silnik jest za ciezki i elektronika tez... oto elementy z mustanga: Motor Art-tech Motor model: C4038-15 (Old Product NO:301302B) Dimensions (mm) ?40×38 Shaft diameter (mm) 4 Weight (g/oz) 80/2.8 Output Power (W) 110 No load KV (rpm/V) 700 Batteries 3 cell Li-Po Maximum sustained current (A) 13 No load current (A) 1.7A Internal resistance (mΩ) 85 Thrust (oz) 24.5 Suitable propeller 1047 Use for model Aerobatics airplane i link ze zdjeciem http://www.art-tech.cn/english/manage/ewebeditor/UploadFile/20072115515765.jpg do tego silniczka regulator 18/30A ponizej link http://www.art-tech.cn/english/manage/ewebeditor/UploadFile/200878112630713.jpg no i odbiornik 6 chanel 35MHz.... moja cesna dziala na 27 MHz wiec wolalbym nie ruszac nic z tego sprzetu niech sobie czeka na nastepne loty. Poradzcie mi prosze co i gdzie moge kupic zeby polatac moja cesna .... pozdrawiam P.s zdjecia moze m i nie wyszly najlepiej bo cos moj aparat w zblizeniach rozmazuje...
mataus Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 Jest to odbiornik połączony z regulatorem,czy regiel jest oddzielnie??.Jeżali tak to wątpie żeby się dało dokupic oddzielny regiel.Musiał byś szukać całego modułu z takiego samolocika .Czyba że jeszcze jest wina w źle podłączonych kablach.
Bolik Opublikowano 1 Września 2009 Autor Opublikowano 1 Września 2009 tak regiel jest wraz z odbiornikiem, a czy moge jakis regulator do tego silnika klasy 380 (tak pisza) plus odbiornik na 27 MHz zakupic ? ewentualnie na 35 Mhz a nadajnik uzyje z mojego mustanga hmmm.... no i czy to sie by jakos kalkulowalo??
mataus Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 Jasne że możesz np.kup regla e-sky 20 A za około 20-30 zł http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5826 chyba ,że chcesz lepszy to coś innego.Lepszym rozwiązaniem tak jak mówisz jest użycie aparatury z mustanga.Wieć kup regiel około 18 A może być wiekszy,no i odbiornik też jeden z tańszych i popularnych w tej cenie e-sky.np taki http://www.emodel.pl/esklep/esky-odbiornik-6kanalowy-ek20420a-p-605.html lub 4 ch.Zakup tego co powiedziałem napewno jest bardziej opłacalny niz zakup nowego modelu Jeżeli pomogłem daj ''pomógł''
Bolik Opublikowano 1 Września 2009 Autor Opublikowano 1 Września 2009 czyli jak rozumiem moglbym np uzyc odbiornika z mustanga a tylko dokupic regler e-sky? bedzi to razem dzialalo? bo jak rozumiem ten regulator z mustanga jest dla bezszczotkowych wiec mi nie podejdzie do tego silniczka jedynie odbiornik z nadajnikiem z mustanga na 35 mhz..
mataus Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 Jane ze możesz tak zrobić.A jeszcze mógłbyś pokazać jedną fotkę odbiornika z mustanga ,tak dla pewności.Jak niechcesz pprzepłacać to tak jak mówiłem kup ten regiel e-sky 20 A .
Bolik Opublikowano 1 Września 2009 Autor Opublikowano 1 Września 2009 dokladnie taki jak na tym zestawie: http://www.suzi-rider.yoyo.pl/dscf0543.jpg
mataus Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 Wszystko ok.Możesz kupować ten regiel.
Bolik Opublikowano 1 Września 2009 Autor Opublikowano 1 Września 2009 wszystko fajnie tylko co mam zrobic z serwami bo te koncowki ktore wchodza do odbiornika sa 5 pinowe a w moim odbiorniku sa 3 pinowe wejscia???
damian3000 Opublikowano 11 Października 2009 Opublikowano 11 Października 2009 Witam kolegów. Też od jakiegoś czasu oblatuję Cessnę 745 i już wiem że to o czym piszesz to bardzo słaby punkt tego modelu. Ale uruchomiłem swoje dawne umięjętności elektronika i poradziłem sobie z problemem. Musisz wylutować taki tranzystor mocy który się na pewno spalił, o numerze 06N03L (czyli prosty regulator napięcia) i wlutować jakiś zamiennik. Ten tranzystor o którym napisałem ma prąd dopuszczalny 50 A, a zamiennik kupiłem na 160 A (koszt 15 zł). Po tej modernizacji kłopoty się skończyły. Jak mi podpowiecie jak to wsadzę zdjęcie z nowym tranzystorem. A styki nie są popalone, tylko jak tamten układ się palił, to się cyna na płytce stopiła, wystarczy wyczyścić i przylutować w stare miejsce kable. :faja: Pozdrawiam
damian3000 Opublikowano 12 Października 2009 Opublikowano 12 Października 2009 tutaj fotka elektroniki po modernizacji: http://img26.imageshack.us/img26/6325/elektronika.jpg
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.