Skocz do zawartości

Napęd elektryczny do Veloxa II 2,6m


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

skazoo,

a ile ważył Raven do lotu?

Chodzi mi po głowie Extra 2,16 z ARF Composites. Mam nudzące się pakiety 12s2p A123

początkowo myślałem o HXT 63-64 i śmigle 22x8. Model ważyłby tak około 7,4 kg.

Ile ważył Raven?

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

W powietrzu dokładnie 7800 gram. Ale miałem pakiet 14S2P więc Twój pakiet jest 300 gram lżejszy. Do tego proponowałbym jakieś śmigło 23 i więcej cali, niestety trzeba dobrać. A i rdzeń w 6364 jest troszkę za słaby jak dla tej wielkości modelu (miałem taki poprzedni silnik - latał ale odejścia z zawisu było mało). Dlatego sugeruję coś z rozmiaru 6374 i ciutkę większe śmigło (mniejsze obciążenie powierzchni śmigła daje większą sprawność i lepszy opływ łopat przy tych samych obrotach - większa cięciwa). Jedyny feler to to że śmigła o większych rozmiarach są trudniejsze w zakupie :(

Opublikowano

tomekr,

Obiło mi się o uszy, że sprzęgnięte silniki pracują dobrze jedynie gdy są sprzęgane sprzęgłem jednokierunkowym. Coś mi się kołaczą po głowie jakieś post posty z rcgroups o palonych regulatorach w układach z hackerami spiętymi paskiem.

Może lepiej poszukać jednego motorka tej mocy? I wydać majątek na Spina 200 :twisted:

 

pozdrawiam

 

PS Ja bym tak zrobił

Opublikowano

Adam,

póki co sam też mam dosyć duże wątpliwości, a niestety nie mam dwóch jednakowych silników aby zrobić taki eksperyment na mniejszą skalę. Tak naprawdę to temat zapuścilem, trochę z nadzieją, że ktoś już popelnil taki układ silników i sprzeda swoje spostrzeżenia. Na razie jeszcze żyje jedna konfiguracja z większym silnikiem i regulatorem Turnigy scentilon HV gdzie możliwe jest (przynajmniej teoretycznie) uzyskanie 4,5-5kW. Większy problem jest z silnikiem; Hacker A80 za ok. 670$ raczej odpada, zostaje Hobbycity i silniki klasy 80. Tak na prawdę, to będę robił bliższe przymiarki jak zbuduje model, który na razie jeszcze nie przyszedł, ba jeszcze nie zapłacony, czekam na potwierdzenie od Orion model. Jest Duża szansa, że wyrobię się w 9,5kg do lotu i konfiguracja z ogniwami A123 14S3P lub 9S4P wystarczy.

Pomysł z dwoma silnikami powstał w zamyśle napędu z przeciwbieżnymi śmigłami, później pojawiły się tanie regulatory do 80A/8S lipoli, ściągnełem taki jeden i sprawdziłem do 50A działa na A123 9S, dalej zabrakło obciążenia (śmigła), cały czas jest nadzieja, że regulator za 25$ pociągnie 2-2,5kW. Poki co nie jest jeszcze wykluczony napęd z przeciwbieżnymi śmigłami, ale ponieważ model jest planowany na przyszły sezon, to pewnie jeszcze sporo czasu minie za nim wszystko obejrzy swiatło dzienne. Przede mną jeszcze porządkowanie garażu, bo gdzieś muszę skleić 2,5m kadłub - Veloxa zamawiam w wersji KIT.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Trochę jestem zajęty pracą, ale przyszedł czas na decyzje. Napęd będzie stanowić jeden silnik, pewnie któryś z tych bardzo dużych z HC, albo własna konstrukcja (mam na oku wirnik z silnika do pralki do rozebrania fi55x70). W czwartek wieczorem zamówiłem ogniwa A123 na E-Bay, a dziś (poniedziałek) kurier dobija się do drzwi z akumulatorami (zdjęcie paczki w moim albumie - niestety nie znalazłem jeszcze właściwego hostingu ze wsparciem ftp). Odczuwam duży dyskomfort gdy paczka/list z Hongkongu dociera szybciej niż z Sochaczewa (35km), ciekawe czy tylko ja się tym niepokoję?. Dostałem też wiadomość z Orion Model, że velox się robi i dotrze do mnie pod choinkę. Na chwilę obecną potestuję trochę ogniwa, posprawdzam pojemność i wydajność i jak coś ciekawego będę miał do zakomunikowania to się odezwę. Przy okazji ogniwa (50szt) kosztowały niecałe 400$ z przesyłką i obeszło się bez cła itp (uprzedzam pytania - nie sprzedaje bo jeszcze ich mam za mało).

Opublikowano

Słusznie Marcin przypuszczałeś, też oglądałem ten regulator, trochę waga przeraża, ale klamot nie do zaorania i pasuje bardziej do Veloxa 3m. Prawdę powiedziawszy jeszcze nie zdecydowałem się konkretnie co do napędu, łudzę się, że te 110A z TURNIGY Sentilon100A HV wystarczy. Ty masz trochę doświadczenia z Ravenem i ciekaw jestem co sądzisz o moich nadziejach przy wadze modelu ok. 10-10,5 kg (pusty Velox waży ok. 5250g i mam nadzieję zjechać do ok. 5000g przez zmianę osłony silnika na kompozyt z przekładką), czyli jest do 5,5kg do zagospodarowania.

Opublikowano

Pakiecik 14S2P to 2100gram, silnik 870gram, regulator 130 gram, śmigło Xoar E 23x8 ~100 gram. Taki setup dawał 14kg ciągu, i nic się nie paliło :D Także 3200gram na napęd. Reszta jak Ci się uda urwać kilka gram to będziesz do przodu ;)

Opublikowano

Marcin, a możesz powiedzieć ile prądu brał silnik ze śmigłem Xoar 23x8 ?. Gdzieś się dopatrzyłem, że na śmigle Xoar 22x8 spalinowym miałeś 14kG ciągu i ok. 90A. Ja będę potrzebował ok. 18kG ciągu, teoretycznie przy maksymalnym obciążeniu regulatora (110A) z prostego przeliczenia 110A/90A wychodzi ok. 17kG, licze jeszcze na troszkę z racji zastosowania większego silnika, trochę mniej przeciążonego , a tym samym pracującego z większą sprawnością i pakiet 14S3P dający ciut wyższe napięcie przy 110A niż 14S2P przy 90A (36A/ogniwo vs 45A/ogniwo). Generalnie to przydałby sie regulator do testów.

 

dodane: Dziś zauważyłem na HC regulator Turnigy k-Force HV 120A , tak, że nie powinno być problemu z uzyskaniem ciągu.

Opublikowano

Faktycznie jest spora szansa na 17kg przy zastosowaniu 120A regulatora, także polecam wypróbowanie tego.

 

Jeśli chcesz podnieść ciąg to musisz użyć smigła o jak największej średnicy.

Opublikowano

Prawie skończyłem testowanie ogniw A123 i na razie wszystkie wyglądają na OK. Moje podejrzenia odnoszą się do tych ogniw A123 w zielonych koszulkach (chyba obecny standard), ale wszystkie mają ok. 2370mAh (+- 10mAh) i w sumie są lepsze od tych wymontowanych z akumulatorów DeWalta (tam różnice dochodziły do 150mAh i średnia to była na poziomie 2250mAh, a przy większym zamówieniu ceny są takie same. Zrobiłem przymiarkę do pakietu 7S3P i wychodzi monstrualny (2 warstwy 11 i 10 ogniw na sobie), długośći kartki papieru A4. Zamówiłem regulator obrotów http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8921&Product_Name=TURNIGY_K-Force_120A-HV_OPTO_5-12S_Brushless_ESC i przymierzam się do silnika takiego silnika http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5141&Product_Name=TR_80-85-B_170Kv_Brushless_Outrunner_(eq:_70-40) . Pewnie niedługo testy.

Opublikowano

W wolnych chwilach robię przymiarki do pakietów.

 

http://rapidshare.com/files/316790500/LiFe7S3P01.jpg.html

na zdjęciu przygotowania do lutowania pakietów, w takim układzie + i - wychodzą z jednegokońca pakietu, tak że kable nie będą zbyt długie, końcówki będą okrągłe 6mm, na + żeńska na - męska . Pakiety będą łączone szeregowo bezpośrednio żeński + z jednego pakietu do - z drugiego pakietu, pozostałe końcówki do regulatora, przewód 8AWG czyli coś ok. 8mm2 . Mam nadzieję, że zmieszczą się w kadłubie obok siebie jak na zdjęciu.

 

Niestety przesyłka z UH się opóźnia, zostawiłem nieopróżniony koszyk z potencjalnymi zakupami i on blokował wysyłkę - jest to ostrzeżenie/rada dla innych kupujących w UH. Nie było go również widać przez zwykłe sprawdzanie kosza z zakupami do momentu gdy nie spróbowałem zakupić kolejnych zabawek, dopiero wtedy ukazał się w całej krasie koszyk z moimi zabawkami czekającymi do zapłaty. Ja natomiast wstrzymywałem zapłatę bo kolejną paczkę chciałem wysłać na inny adres.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Troszkę odświeżę temat, jako, że krystalizuje się powoli kwestia napędu. Zamówiłem i dotarł do mnie regulator TURNIGY K-Force 120A-HV OPTO 5-12S z http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8921&Product_Name=TURNIGY_K-Force_120A-HV_OPTO_5-12S_Brushless_ESC oraz oczekuję na silnik TR 80-85-B 170Kv z http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5141 . Zasilanie to jednak będzie pakiet z A123 14S2P. Myślałem wcześniej o pakiecie 14S3P, ale chyba będzie za ciężki, bo do tego potrzebny byłby już większy silnik i całość przytyła by o jakies 1500g. W tej lżejszej konfiguracji spodziewam się, że model będzie ważył ok. 9kg i uzyskam ciąg w okolicy 13-14kg przy 100-110A. Biorąc pod uwagę większą dynamikę silnika elektrycznego myślę, że to wystarczy. Na razie czekam aż przyleci silnik, stopnieje śnieg, aby można było protestować napęd - nie mam odwagi odpalać tego w garażu bo nie wiem co taki odkurzacz zassał by z podłogi.

Opublikowano

Liczyłem że z 1500g, wagę ok. 1350g podają przy opłatach za transport, tak, że myślę że waży mniej, a ty piszesz o silniku TR80-100 a nie TR80-85 chyba, że w HC coś ściemniają, potwierdź jeśli nie mam racji.

Opublikowano

Niestety też się zdziwiłem jak przyszedł i wylądował na wadze. Piszę dokładnie o tym silniku na który czekasz. Dla sprawdzenia poszedł jeszcze raz na wagę i dokładnie 1650g. Wszystko razem, czyli silnik, krzyżak, piasta śmigła i 8 sztuk śrubek.

Opublikowano

Ostatnio Krzysiek "Boogie"" podesłał mi link z moją wstępną opcją 2 silników na jednym wale http://www.avcom.co.za/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=58262 . Okazuje się, że ktoś już to popełnił i działa, a ja nie powiem, po ostatnich informacjach o ponadnormatywnej wadze większych silników typu TR80-85 powoli zacząłem wracać do tego tematu. Ale pewnie skończy się na silniku własnej produkcji. Nie mniej pokazuje ten link, bo okazuje się, że można dwa silniki połączyć na jednym wale, z dwoma regulatorami.

  • 6 lat później...
Opublikowano

Witam, czy zamierzasz budować ten model (2,6m) z planów ?

Długo byłem wiernym zwolennikiem silników spalinowych. W tym roku latam katana sebarta z napędem elektrycznym (10s) i powiem, ze poza bezproblemowa obsługa model ten dostarcza dużego komfortu w lataniu dzięki znacznie lepszym parametrom mocy silnika elektrycznego. Pomijając fakt, ze jest to zawsze czysty model, dzięki czemu nie brudzisz samochodu, nie musisz borykać sie z odklejająca folia itp.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.