Jero103 Opublikowano 9 Września 2009 Opublikowano 9 Września 2009 Witam, jestem świeżym posiadaczem silnika KMD - jest to mój pierwszy silnik spalinowy i krótko mówiąc jestem zielony w tym temacie. Ostatnio nurtuje mnie problem zbiornika paliwa do tegoż silnika. Dodam że instalację paliwową wraz z silniczkiem chciałbym zainstalować w modelu RC. Znalazłem nawet jakiś schemat takiego zbiorniczka ale jest to zbiornik ciśnieniowy (silnik KMD nie ma takiej opcji) no i powstaje problem odpowietrzania zbiorniczka. Jak wykonać taki zbiornik żeby możliwy był lot np na plecach? Czy można pójść na łatwiznę i zastosować standardowy zbiorniczek jak do paliwa z nitro - czy taki zbiornik nie będzie reagował z którymś ze składników paliwa samozapłonowego? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Gość Anonymous Opublikowano 9 Września 2009 Opublikowano 9 Września 2009 zbiornik się nada tylko przewodów silikonowych nie możesz zastosować bo od nafty puchną i są do niczego...
Jero103 Opublikowano 10 Września 2009 Autor Opublikowano 10 Września 2009 I jeszcze jedno pytanie czy zbiornik 100 ml będzie odpowiedni do tego silniczka? Mniej więcej jaką długotrwałość pracy będzie zapewniał? I trochę nie na temat.. czy eksperymentowaliście może z gaźnikami rc do samozapłonów? Na stronie http://www.evstr.narod.ru/Page1.3/kmdrad.htm jest opis przeróbki silniczka i o ile dobrze pamiętam rosyjski to autor pisze że to działa. Czy taka przeróbka faktycznie daje możliwość regulowania obrotów (i w jakim mniej więcej zakresie)? Czy zastosowanie gotowego gaźnika rc (zaadaptowanie z innego silniczka) może być lepszym rozwiązaniem czy też nie ma znaczenia? Czytałem też chyba gdzieś tu na forum o możliwości regulowania obrotów "zalewaniem" silnika - rozumiem że odbywa się to przez wzbogacanie mieszanki - jak wygląda to w praktyce? Który sposób jest najlepszy (najskuteczniejszy)?
karlem Opublikowano 10 Września 2009 Opublikowano 10 Września 2009 Gaźnik bedzie mało skuteczny. Ten z obrazka nie sprawdził się u mnie - mam prawie identyczny http://www.rcpabianice.strefa.pl/m/200509/000_0820.html Zbiornik 100 ml starczy na ok 15 min. PS. Na pokrycie zastosuj folię odporną na paliwo samozapłonowe, bo normalna będzie pęcherzyć i puchnąć.
Jero103 Opublikowano 10 Września 2009 Autor Opublikowano 10 Września 2009 Kupiłem już jakiś gaźnik (samochodowy) odpowiadający średnicą części wchodzącej w blok silnika - rewelacji się nie spodziewam ale zobaczymy, może tragedii nie będzie :wink: Na pokrycie zastosuj folię odporną na paliwo samozapłonowe, bo normalna będzie pęcherzyć i puchnąć.Model do którego mam zamiar zamontować silnik to Wicherek a w zasadzie coś Wicherkopodobnego bo zbudowany z min. depronu. Zamierzałem pokryć go papierem oraz polakierować. Czy taka powłoka będzie wystarczająca? Czy paliwo samozapłonowe rozpuszcza jakieś lakiery - myślałem o zastosowaniu jakiegoś w aerozolu..
karlem Opublikowano 10 Września 2009 Opublikowano 10 Września 2009 ...zwykły Capon wystarczy - paliwo samozapłonowe go nie ruszy.
Jero103 Opublikowano 10 Września 2009 Autor Opublikowano 10 Września 2009 ok, dziękuję Wam bardzo za pomoc! Prawdopodobnie to jeszcze nie koniec problemów które napotkam lecz narazie żadne pytanie mi się nie nasuwa... A tak nawiasem mówiąc to dobry patent z tłumikiem... rozwiązuje to sprawę ciśnienia w zbiorniku.. Może uda mi się kupić jakiś tłumik choć większy problem mam z paliwem które nie dość że drogie to na dodatek go nigdzie nie ma...
karlem Opublikowano 10 Września 2009 Opublikowano 10 Września 2009 ...ten tłumik ze zdjęcia to (chyba - och, ta skleroza) od Modela 2ccm, ale niezbyt się sprawdził. Silnik robiony jest pod swobodny wydech i tłumik raczej pogarsza pracę...
Jero103 Opublikowano 11 Września 2009 Autor Opublikowano 11 Września 2009 Czyli lepiej pozostawić otwarty wydech.. Czy w takim razie mogę wykonać/zakupić "przedłużkę" żeby spaliny wydostawały się na zewnątrz modelu? Z tego co pamiętam to w dwusuwach długość układu dolotowego i wydechowego ma duże znaczenie także nie chciałbym "popsuć" pracy silniczka. I drugie pytanie co wtedy zrobić z króćcem w zbiorniku paliwa przeznaczonym do podłączenia ciśnienia? Pozostawić niezaślepiony jako odpowietrzenie zbiornika - czy paliwo nie będzie wyciekało przez ten króciec (w niektórych położeniach modelu)?
karlem Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 ...nałożyć rurkę skierowaną do przodu, 'pod wiatr'. Z wydechem nie ma co za duzo kombinować, bo masz rację, że dwusuw zaczyna się na wlocie gaźnika, a kończy na końcówce wydechu :wink:
Jero103 Opublikowano 11 Września 2009 Autor Opublikowano 11 Września 2009 ...nałożyć rurkę skierowaną do przodu, 'pod wiatr'....proste a zarazem genialne! Mam już gaźnik, niestety nie trafiłem do końca z wymiarem - otwór w karterze silnika ma około 8,30 mm a gaźnik 8,805, nie jest to może wiele ale jak na ręczne (domowymi metodami) zebranie ponad 0,50 mm to całkiem sporo tym bardziej że części muszą być to dobrze spasowane tak aby zapewniały szczelność.Karlem - może masz jakiś patent na tego typu robotę? Czy jest możliwe odpowiednie spasowanie części za pomocą metod domowych? Czy może dokładność wykonania powierzchni styku nie jest aż tak ważna ponieważ wszystko uszczelnia o-ring między karterem a korpusem gaźnika?
karlem Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 ...patentu nie mam :oops: Połączenie gaźnik/silnik powinno być maksymalnie szczelne (od tego zależy praca silnika) i na uszczelki nie ma co liczyć. Albo rozwiertak i karter, albo stoczyć gaźnik, ale niech sie wypowidzą fachowcy, bo ja jestem humanista po ciut lepszej podstawówce. :cry:
Gość Anonymous Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 żaden rozwiertak, bo załatwisz sobie silnik, w tym samym otworze co siedzi gaźnik łożyskowany jest dysk jak se rozwiercisz to po zabawie.... Jedynie tokarka i gaźniczek zebrać na odpowiedni wymiar!!
Jero103 Opublikowano 14 Września 2009 Autor Opublikowano 14 Września 2009 Udało się! Co prawda bez użycia tokarki tylko żmudnie ręcznie ale udało się Odpaliłem silnik działa i o dziwo nawet reaguje na ruchy przepustnicy ;D
Jero103 Opublikowano 6 Października 2009 Autor Opublikowano 6 Października 2009 No i kolejny problem :roll: nabyłem zbiorniczek paliwa który przy okazji okazał się zbyt duży gabarytowo no ale odziwo okazało się że drogerie mają świetną ofertę "zbiorników" na paliwo modelarskie :jupi: ) Wykorzystałem armaturę tzn smok, elementy korka, króćce itp. zalałem paliwem żeby przekonać się że zbiornik nie rozpuszcza się od paliwa i że jest szczelny i... okazało się że słabym punktem tego zbiornika jest gumowy korek. Wygląda on jakby nie był odporny na któryś ze składników paliwa i pytanie: Czym zastąpić gumowy element aby skutecznie uszczelnić zbiornik? Dla jasności dodam że element gumowy to ten ściskany za pomocą śruby i nakrętki walec posiadający trzy otwory na króćce zbiornika. Pomocy Help Hilfe SOS
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.