lisartur Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Witam Złożyłem swojego TOTO-7 po raz drugi (pierwszy był zbyt ciężki ważył 1,6kg z elektroniką) ten co zrobiłem teraz waży niecałe 800g z elektroniką :mrgreen: ale nie w tym rzecz. Wczoraj chciałem go wypróbować jak lata bez napędu czyli rzucony z ręki jak się zachowuje. Pogoda była super zero wiatru i o dziwo pierwsze rzucenie mojego TOTO-7 mnie zaskoczyło poszybował około 25-30 metrów lotem ślizgowym ale skecał w prawo nie leciał prosto tylko skecał w prawo myślałęm że coś nie tak z ustawieniem skrzydłą więc pomierzyłam odległości skrzydła od statecznika poziomego żeby było równo skrzydło też zmierzyłęm żeby było zamontowane idealnie po środku a jednak za każdym razem mój totoek skręcał w prawo. Ster kierunku był idealnie prosto lotki tak samo W czym może być problem? A może to nie jest żaden problem tylko ja wymyślam (bo to mój pierwszy RC w życiu) ale według mnie powinin lecieć prosto Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Czasem tak się dzieje, rzucaj modelem i trymuj go dopóki nie będzie leciał prosto. Trymery to te suwaki koło drążków. Jeśli wydaje Ci się że wszystko jest prosto ustawione, to trzeba po prostu takie zachowanie samolotu skontrować albo trymerem, albo, o ile zakres trymera nie wystarczy, przesunięciem położenia steru na serwie (i np dotrymowaniem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob Mc Fly Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Sprawdź też dla pewności wyważenie poprzeczne- czy prawy płat nie jest cięższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Sprawdź też dla pewności wyważenie poprzeczne- czy prawy płat nie jest cięższy. Popatrz Robert, człowiek (ja :mrgreen: ) uczy się całe życie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 A w jaki sposób sprawdza się wyważenie poprzeczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Podeprzyj silnik i ogon - tak jak SC - tylko w innej osi. Przy okazji - uzupelnij prosze profil i popraw miejscowosc. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 No właśnie to zrobilem ale nie ma szans żeby się w którą stronę nie przechylił jak nie e jedną to drugą leci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Jak sie buja raz lewo raz prawo to ok. Sprawdz czy ster kierunku jest prosto. Sprawdz czy statecznik poziomy jest w jednej lini ze skrzydlem. Sprawdz czy skrzydla maja jednakowy wznios. Upewnij sie, ze kadlub jest prosto. Sprawdz czy masz identyczny profil na skrzydle lewym i prawym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Jak sie buja raz lewo raz prawo to ok. Sprawdz czy ster kierunku jest prosto. Sprawdz czy statecznik poziomy jest w jednej lini ze skrzydlem. Sprawdz czy skrzydla maja jednakowy wznios. Upewnij sie, ze kadlub jest prosto. Sprawdz czy masz identyczny profil na skrzydle lewym i prawym. 1. kierunek jest idealnie prosto 2. statecznik jest w jednej lini bo jest wklejony dokładnie na listwie równoległej biegnącej przez cały kadłub 3. skrzydał mają jednakowy wznios bo leżąc na podłodze mają po 15cm od ziebie po obu końcach 4. kadłub jest prosto bo ma te same odległości od końca skrzydła do statcznika pionowego profile są identyczne. Właściwie nie ma się od czego przyczepić a jednak za każdym wyrzutem skręca w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 A jak bardzo w to prawo skreca ? jak aby aby - to kliknij trymerem na kierunku w lewo i juz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Sprawdź czy kąty natarcia obu skrzydeł są takie same albo czy któreś nie jest zwichrowane. I czy lotki są prosto ustawione i nie zwichrowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 po wyrzucie z ręki leci na odległość około 20-30metrów i jak stoję to skręca w bok na odległość 3-5metra w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 A skreca od razu czy po chwili ? Daj lekko trym na kierunku w lewo i lataj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 jak wurzucę to zczyna po chwili iść łukiem nawet jak go lekko skręcę w lewo przy wyrzucie to nic nie da i tak zakręci w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Sprawdź jeszcze wyważenie poprzeczne samego płata, ale w ten sposób i wprowadź ewentualne poprawki odpowiednimi ciężarkami. Przy poprawnie wypoziomowanym układzie odniesienia uzyskasz dokładne wyważenie.Jak model dalej będzie skręcać, to masz po prostu zwichrowane skrzydła lub krzywo przyklejony statecznik pionowy bądź poziomy (patrząc od tyłu przechylony w prawo).Innej opcji fizyka nie przewiduje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisartur Opublikowano 1 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 ULF dzięki za obrazek Faktycznie moje skrzydło było nie wyważone teraz po wyważeniu skrzydła i założeniu do kadłuba samolot jest idealnie wyważony wzdłuż I LECI PROSTO ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.