Piotr K. Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Od dwóch tygodni buduję zlina 50 z planów które znalazłem na: http://www.rcrevue.cz/objednejte-si/planky-modelar/&page= (4 strona) Plany rysuję odręcznie w przeliczeniu na 1300mm rozp. Profil NACA 0016 z przejściem do NACA 0012 (dobrałem indywidualnie) z balsy 2mm Dźwigary sosna 3x4mm Kesony balsa 1,5mm Klejenie kesonów, później doszły wklejki balsowe między dźwigarami 4mm x2 2mm x2 1,5mm x3 Jako łącznik skrzydła dwie sosny 10x3 W tej postaci waga 115g (katana to to nie będzie :wink: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Piękna sprawa , szkoliłem się na Zlinie zawsze chciałem mieć model takiego samolotu na pamiątkę, ale nigdy nie było czasu zrobić.... Życzę wytrwałości i czekam z niecierpliwością na efekt końcowy, oczywiście na obloty w pierwszym rzędzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Ładna robota, jaki klej używałeś do montażu kesonu? No i ciekawy jestem wykonania maski silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieczu Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Zapowiada się fajny model. Chętnie bym się skusił na takiego Zlinka. Powiedz mi jaki chcesz zastosować silnik? Co do łącznika skrzydeł z sosny, wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem jest sklejka w miejscu przekładek między dźwigarowych. Pozdrawiam i czekam na dalszą relacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr K. Opublikowano 1 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Ładna robota, jaki klej używałeś do montażu kesonu?Przed zamknięciem kesonu smarowałem żeberka cjanoakrylem w żelu (Loctite454), a reszta to CA średni Powiedz mi jaki chcesz zastosować silnik?To ma być elektryk, a jaki to zobaczymy jaka waga wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr K. Opublikowano 1 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Skrzydła już prawie gotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr K. Opublikowano 9 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 W końcu poszły "dechy" na stół... ... zaczynają pojawiać się upragnione kształty Może dziwić jedna strona z przodu wyażurowana a druga nie, zapędziłem się. Nie warto oszczędzać za przedniej części kadłuba bo i tak trzeba będzie sporo deko tam wsadzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 9 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 troche mało materialu na mordce. jak jeszcze planujesz to wzmocnic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr K. Opublikowano 9 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2009 Tych ażurowań nie będzie, dojdzie wręga, góra, dół i jakaś ''kołyska'' na pakiet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr K. Opublikowano 19 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Kilka kolejnych zdjęć z budowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr K. Opublikowano 21 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 Apropo mordki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr K. Opublikowano 24 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 Przyszła pora na owiewkę kabiny Dzisiaj odbyłem pierwsze próby tłoczenia metodą Vacuum. Za drugim podejściem coś się udało osiągnąć. Użyłem tworzywa Axpet 0,8mm, okazało się trochę przygrubawe jak na moje możliwości, niestety z przejęcia całym procesem nie uwieczniłem go, mam tylko zdjęcia produktu:) końcowego Kopyto z którego powstała owiewka Króciutki wgląd na budowę maszynki z ''odpadków'' Wewnątrz uszczelnianie silikonem Widok tylnej części z łącznikiem do węża odkurzacza Klejenie na silikon Płyta "robocza" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr K. Opublikowano 2 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Kolejne etapy budowy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr K. Opublikowano 19 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Osłona silnika i kabinka zrobiona także lecimy dalej z budową: W tym stanie narazie waży 470g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekZ Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Nie potrafie dokladnie powiedziec co jest nie tak w tej oslonie ale mysle ze jest zbyt kanciasta" z przodu" W kazdym razie to nie oslona zlina 50-.. tego Pozdrawiam Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr K. Opublikowano 21 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Zgadza się, powinna mieć większe wloty i od wlotów wychodzić większym łukiem do dołu - ale to nie makieta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr K. Opublikowano 1 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Stateczniki wyrzeźbione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_F3J Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Pięknie on wygląda! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr K. Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Zachciało się modernizować Zlina odnośnie oświetlenia to teraz trzeba dłubać, a oto efekty: Tylne "strobo" Nawigacyjne Lądowania Całość skręcona do kupy Jeszcze kilka drobiazgów, a później dwa dni z żelazem w rękach:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr K. Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Po dłuższej przerwie wracam, aby pokazać model w całości. Model oblatałem kilka dni temu. Z racji, że była dosyć niska temperatura i wiatr, za dużo nie mogę powiedzieć o jego właściwościach po 2 min locie. Model napewno poprawny w pilotażu i ma duży zapas mocy. Gotowy do lotu waży 1305g, ale jeszcze trochę dojdzie na wyważenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.