Major Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 To są pewnie dmuchawy wysokoobrotowe - coś jak "compresor" w Mercedesach, tylko ciekawe jak z regulacją dawki i całą reszta. Ja w autkach widziałem jak montują 4T 6ccm i wieksze, dodatkowe chlodzenie, a auto zasuwa jak rakieta, no i dzwiek oczywiscie rewelacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 5 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/POWER/unusualICeng/cam-IC/cam-IC.htm Tutaj możecie pooglądać zasady pracy ciekawych silników, w tym tego oferowanego do sprzedaży w skali 1:4 z czterema cylindrami w układzie gwiazdy. Odbiegliśmy jednak od tematu i już powracam na włąściwą ścieżkę. Jak już napisałem , wykończenie pozostawało w mych rękach i trzeba było wszystkie te elementy odpowiednio "dopieszczać" czyli piłować, szlifować i gładzić. Przykrywki zaworów i te popychacze wymagały dokładnego szlifowania, gdyż tylko na takiej bardzo gładkiej powierzchni możliwe było uzyskanie efektu błyszczącego chromu. Tak to szło: Wygładzone przykrywy, wydają się być "doskonałe"... Po położeniu warstwy podkładu widać wszystkie nierówności i od nowa szlifowanie. Wreszcie po trzech takich razach, położenie właściwego podkładu pod specjalny lakier chromowy, niescieralny i odporny na warunki atmosferyczne: i to samo działo się z popychaczami: Po jeszcze jednym szlifowaniu wreszcie te elementy były gotowe do położenia na nie chromu, ale tę czynność też kolkakrotnie powtarzałem. Po złożeniu karteru z cylindrami tak to wyglądało: i także trzeba było piłować i szlifować wszelkie nierówności w sklejkowych żeberkach. No i podkład na całość: Następnie musiałem wyfrezować podejścia pod śruby mocujące cylinder do karteru: gdzie bardzo przydała się chińska maszynka z odpowiednim frezem do metalu. Po tej czynności tak cylindry wyglądały: I można było je malować na czarno, a karter na kolor najbardziej zbliżony do tego z prawdziwego FG 36. Efekt końcowy widać na początku tego tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.