saymons Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Witam wszystkich. Wreszcie wziąłem się i sprężyłem i założyłem temat w którym chciałbym opisać moje próby zdobycia przestworzy. Jakiś czas temu ku niezadowoleniu mojej połowicy wpadłem na genialny pomysł aby przerzucić się z modeli plastikowych na coś większego co mogłoby wzbić się w powietrze. Zacząłem rozglądać się za czymś co mogłoby posłużyć do nauki latania. Założenia były takie że ma być to przede wszystkim jak najtańsze żeby nie było szkoda jak się rozbije. Po drugie żeby ewentualnie jak już się rozbije tak że nie da się poskładać do kupy to żeby dało się chociaż coś wykorzystać do następnego samolotu. Oczywiście zestaw miał być RTF. Niestety mieszkam teraz w UK kraju w którym wszystko jest made in China i nie ma tu takiego wyboru modeli jak w Polsce. Przynajmniej takie jest moje zdanie. W końcu wybrałem i stałem się szczęśliwym posiadaczem takiego zestawu CESSNA EP A w środku było to A o tym co z tego powstało napiszę później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Skoro połówka nr2 jest niezadowolona, albo ją przekonaj albo zostaw to, bo ona Ciebie zostawi :devil: Drugie to avatar, przeczytaj regulamin, chyba że masz taką"rysunkową" buźkę i to Twoje zdjęcie :mrgreen: Lepiej było coś z EPP skompletować, no ale i na tym się nauczysz xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Wreszcie wziąłem się i sprężyłem i założyłem temat kolego polacem spreżyć się i przeczytać regulamin i zmienić AVATAR ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 No to już Cie ochrzanili Witamy na naszym przyjaznym forum . Model wybrałeś bardzo dobry na początek. EP to jakaś tam pochodna od EPP, więc nie wróżę problemów. Mam nadzieję, że zaopatrzyłeś się w klej CA i żywicę epoxydową (przyda Ci się :wink:) Cesny generalnie latają bardzo stabilnie, wolno i ładnie, ale oczywiście najpierw dużo godzin przez symulatorem, a do oblotu znajdź sobie jakiegoś doświadczonego modelarza, który Ci pomoże --> moim zdaniem na początku pomoc techniczna jest nieoceniona. POWODZENIA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 EP to jakaś tam pochodna od EPP, EP, to pochodna od "Electric Power"....ech, ta dzisiejsza młodzież.... Na początek proponuję: wywalić podwozie, zaopatrzyć się w piastę bezpiecznikową potrenować w FMS pójść na lotnisko i pogadać z bardziej doświadczonymi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saymons Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 kolego polacem spreżyć się i przeczytać regulamin i zmienić AVATAR ! Przepraszam moja wina :oops: Już zmieniłem. Może kilka danych o modelu: Rozpiętość : 960mm Długość : 762mm Powierzchnia skrzydeł : 15.3 dm? Waga: 430g Silnik bezszczotkowy 400 więcej informacji nie ma. Regulator obrotów według instrukcji 25A na regulatorze naklejka 18A. Poza tym jest napisane dla silników bezszczotkowych 6-10NC/2-3 LIXX cokolwiek to znaczy może ktoś wie? 3 serwa 8.4g Akumulator 11.1v 1250mAh 10c Lipo Śmigło 8x4 Nadajnik 4 kanałowy 35MHz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piejar Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Ja mam taką Cessnę: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6331&Product_Name=Cessna_182_RTF_18A_Brushless_w/_4_Servo i model lata bardzo fajnie. Mimo że w międzyczasie skasowałem dwa deprony Cessna jest nie do zabicia :-). 6-10NC/2-3 LIXX oznacza że regulator współpracuje z 6-10 cel akumulatorów NiMH (lub NiCd) albo 2-3 celowym pakietem LiPo. Regulator 18A w zupełności wystarcza. Model z tym napędem jest dość szybki ale w miarę lekki więc przy lekkim gazie nie spada jak kamień. Jeżeli inne masz pytania to postaram się pomóc. Zdemontuj podwozie i popróbuj lądowań na trawniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 EP, to pochodna od "Electric Power"....ech, ta dzisiejsza młodzież.... LOL, skończcie z tekstami o młodzieży... Ja ostatnio kupiłem Cesnę od STModels i obok nazwy samolotu była nazwa materiału, a że model z białej pianki - wszystko mi się zgadzało. Taka mała pomyłka, a tu od razu tekst z młodzieżą... no śmiać mi się chce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 skończcie z tekstami o młodzieży...Ech ta młodzież, nawet konstruktywnej krytyki nie przyjmuje...EP od zarania dziejów oznaczało napęd elektryczny. Podstawy. Taka mała pomyłka, a tu od razu tekst z młodzieżą...No, bardzo mała. Równie dobrze mógłbyś pomylić lipola z benzyną no śmiać mi się chce.A nam płakać. W obie garści! :wall: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_F3J Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piejar Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 saymons - widzisz jak wszyscy staramy się Ci pomóc ? :devil: :lol2: :devil: :lol2: :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ragi Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 zaopatrzyć się w piastę bezpiecznikowąEch te dzisiejsze... ehkm Prop Saver :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Ładziak, mistrz cienkiej riposty xD Dobra kończę już OT, ale nie takie pomyłki mógłbym tu wypisywać tych, których już raczej młodzieżą nazwać trudno, więc raczej to nie od wieku zależy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WASYLL Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Kolega ( saymons ) na razie nie potrzebuje pomocy. Tutaj latać go nie nauczymy. Pierwszy lot to będzie walka w której może się wszystko stać. Na razie jego najlepszy przyjaciel to będzie klej, wspólnie dadzą rady. Po pierwszych lotach już na pewno będzie potrzebna nasza pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Dlatego mówiłem, że na oblot najlepiej mieć ze sobą doświadczonego modelarza, żeby było potrzeba mniej pomocy przyjaciela kleju :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piejar Opublikowano 18 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Tu masz lot klona http://www.youtube.com/watch?v=ZkR5l_muS7k&feature=PlayList&p=4D9583450AE21C0E&index=1&playnext=2&playnext_from=PL Typowy pierwszy lot: start, przeciągnięcie, kraksa. Goście wybrali sobie bardzo oryginalny pas startowy :lol2: . Pooglądaj sobie na jutubie :wink: loty takich modeli, jest ich tam od groma. Zobaczysz jak to sie buja w powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saymons Opublikowano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2009 Widziałem już ten filmik i inne podobne. Chyba mam trochę inne podejście do sprawy i nie chciałbym wyrzucać pieniędzy w błoto. Oblatanie mam już za sobą i pierwsze swoje próby "lotów" i niestety z panem KLEJEM już się zaprzyjaźniłem. No ale cóż najlepszą nauką jest praktyka. Po pierwszych próbach muszę stwierdzić że symulator to łatwizna. Rzeczywistość jest zupełnie inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saymons Opublikowano 19 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2009 Przed pierwszym lotem postanowiłem trochę wzmocnić swoją cessne. Trochę poszukałem w necie, popytałem i wkleiłem pręty karbonowe w skrzydło i stateczniki. Do tego jeszcze poszła w ruch taśma pakowa i stworzyłem takie coś: I po zamontowaniu: Skrzydło: W skrzydło dałem pręt Φ 2mm a w stateczniki 1mm. Po pierwszym poważnym krecie muszę przyznać że pomogły szczególnie ten w skrzydle. Jak porobię zdjęcia "pokretowe" to wrzucę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saymons Opublikowano 21 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 To teraz wrażenia po pierwszych samodzielnych próbach lotu i skutki pierwszego kreta. Jak tym można sterować :? Rzuca się na wszystkie strony i na koniec spada . Niestety podwozie cessny nie jest stworzone do startów z trawy a wszystko przez plastikowe osłony kół dzięki którym ryje się w ziemie. Tylko raz udało mi się wystartować potem musiałem startować z ręki. Jeszcze ruchome przednie koło połączone ze sterem kierunku może na asfalcie lub betonie dobre ale na nierównej powierzchni fatalne. Podsumowując pierwsze próby to była to walka walka ciągła walka skończona przegraną bitwą ale to jeszcze nie koniec wojny. A oto skutki kreta: Na zielono zaznaczone pęknięcia. Skrzydło pękło w miejscu mocowania śrubą do kadłuba i zostało jeszcze wyrwane przednie mocowanie skrzydła. Kadłub pękł w dwóch miejscach. Pękła też plastikowa wręga do której mocuje się silnik. Generalnie nic bardzo poważnego trochę kleju i będzie jak nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 a) pisałem - zdemontuj podwozie - po co prosić o rady, jak się ich nie słucha? na 100% masz zbyt duże wychylenia powierzchni sterowych, na początek zmniejsz je o połowę. c) drągami się delikatnie rusza, a nie macha energicznie d) wyważenie sprawdziłeś? Musi być dosyć przednie - możesz spróbować z 25% cięciwy e) wyrzut jest ważny - NIGDY w górę. Zawsze na wprost lub lekko w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.