upgrayedd Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Witam. Mam problem z moim pakietem fullymax 1700mAh 20C. Wydaje mi się, że jest zepsuty (pakiet w ogóle może być zepsuty??), jest nieźle spuchnięty. Jednak nie jestem też w 100% pewien, czy moja ładowarka dobrze ładuję. I miałbym taką prośbę: jeżeli ktoś mógłby go u siebie przetestować (tz. naładować i podpiąć jakiś silniczek, ile czasu na max obrotach będzie pracował) to byłbym bardzo wdzięczny i wiedziałbym, w czym tkwi problem. Wyglądałoby to następująco: ja wysyłam pakiet do chętnego z kasą na odesłanie, a ten ktoś sprawdza, czy pakiet jest sprawny. Bardzo, bardzo proszę o pomoc. PS może temat bardziej do hyde parku się nadaje??
Ładziak Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 (pakiet w ogóle może być zepsuty??), jest nieźle spuchniętyTak, pakiet jest zepsuty. Jednym z objawów jest spuchnięcie. Możesz darować sobie jego wysyłanie.Lepiej napisz czym ładujesz, jakie prądy ładowania i rozładowania, jak był eksploatowany, jak przechowywany, jaki ma wiek, ect...
zzradek Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Dział dobry, tylko będę Cię odwodził od Twojego pomysłu, żeby pakiet komuś wysyłać. Jeśli jest "nieźle spuchnięty" to prawdopodobnie nie opłaca się nawet inwestować w przesyłkę. Zrób mu foto i zamieść. Napisz jakiej używasz ładowarki. Jaka była historia pakietu. Jeśli taki spuchnięty kupiłeś, to go oddaj jako niesprawny. Jeśli tak się stało po kilku ładowaniach, to niesprawna ładowarka, albo zbyt mocne rozładowanie. Napisz, co zasilasz tym pakietem (regulator, silnik) Masz możliwość zmierzenia napięć na tym pakiecie? Jak odpowiesz, sporo się wyjaśni. A w razie czego zawsze możesz wysłać (napisz na PM), ale co Ci z tego przyjdzie, jeśli powiem, że z pomiarów wyszło, że ma 2/3 pojemności i powiększony opór wewnętrzny? (że tak jest, rozpoznasz po tym, że jest spuchnięty). W dalszym, ciągu nie będziesz wiedział czy to wadliwy pakiet, ładowarka czy może coś źle robisz...
upgrayedd Opublikowano 19 Listopada 2009 Autor Opublikowano 19 Listopada 2009 Ładuje go balancerem e-sky. Mam go z pól roku kupiłem go od huberta-taty jakieś pół roku temu. Przez ten czas w ogóle go nie ładowałem, dopiero teraz
zzradek Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Jeśli spuchł od leżenia, to albo uległ samorozładowaniu, albo leżał przez pół roku naładowany na maxa. Jednego i drugiego pakiety nie lubią. A ile razy orientacyjnie był ładowany? I jak obiawia się teraz jego "niedziałanie" EDIT: Paweł, teraz ja wygrałem
Ładziak Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Super! To się dowiedzieliśmyyy, że hoho! Zapomniałeś jedynie napisać, jaką przesyłką Hubert przysłał ci pakiet :evil: Masz całą listę istotnych pytań dodatkowych, na które nie raczyłeś odpowiedziałeś. Jeżeli ty masz nas gdzieś, to my - a przynajmniej ja - również. EOT. EDIT: Radek, oddaję walkowerem! ;-)
upgrayedd Opublikowano 19 Listopada 2009 Autor Opublikowano 19 Listopada 2009 Sprawdziłem miernikiem - 9,20V Nie mam pojęcia ile razy ładował go pan Hubert. Ja naładowałem go 2 razy. A, i dostałem go już spuchniętego. Jego niedziałanie objawia się tym, że po 3 godzinnym ładowaniu na max obrotach wytrzymuje około 20 sekund. A przez ten czas leżał w nieogrzewanym garażu. A jak nie ma ratunku, to zapraszam: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=22176 goldy jednak nie są koniczne EDIT: nie napisałem wtedy wszystkiego, bo poszedłem szukać miernika
zzradek Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 Tyle ma naładowany czy rozładowany? Jak już znalazłeś miernik, to pomierz jeszcze poszczególne cele (na złączu serwisowym, napięcia pomiędzy kolejnymi pinami) spodziewam się, że będzie ich 3, chociaż tego też nie napisałeś. Naładuj pakiet, zmierz napięcia (powinno być ok 12.6V, a na poszczególnych celach 4.2V) jeśli tyle jest, to rozładuj (niech będzie nawet te 20sek.) i znowu zmierz. I wtedy odpisz jak było.
upgrayedd Opublikowano 19 Listopada 2009 Autor Opublikowano 19 Listopada 2009 Ok. Ale to jutro. A to było na rozładowanym EDIT: napięcie na celach powierzyłem już dziś: 1 cela - 3,66V 2 cela - 2,56V 3 cela - 2,96V A pakiet jest spuchnięty w tym stopniu, że najwyższy punkt wybrzuszenia jest ok 6mm nad krawędzią
zzradek Opublikowano 20 Listopada 2009 Opublikowano 20 Listopada 2009 Pomału się wyjaśnia. Środkowa cela jest za bardzo rozładowana. Minimalne napięcie powinno wynosić 3V, a takie krytyczne, poniżek którego nie wolno schodzić to 2.7V. Takie rozjechanie się napięć na poszczególnych celach może być spowodowane zużyciem pakietu, albo zepsutą ładowarką. Jak podasz co wyszło po naładowaniu rozjaśni się jeszcze więcej. Napisz też czy mierzyłeś od razu po naładowaniu czy po jakimś czasie. Nie napisałeś jeszcze co ten pakiet ma zasilać. Pytam nie z ciekawości, tylko chcę wiedzieć jaki mniej więcej prąd płynie podczas pracy.
upgrayedd Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Opublikowano 20 Listopada 2009 Od razu po naładowaniu: 1 cela - 3,79V 2 cela - 3,56V 3 cela - 3,52V na kablach - 10,85V A pakietu używam do napędzenia silnika i jednego serwa, oczywiście z odbiornikiem i regulatorem
zzradek Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 moja diagnoza jest taka: To wina ładowarki (być może zepsuta sama ładowarka, albo za małe napięcie na zasilaczu do tej ładowarki) Takie napięcia jak podałeś, powinny mieć rozładowane pakiety. A pakiet spuchł przez próbę rozładowania, podczas gdy był już rozładowany. Przynajmniej na jednej celi napięcie spadło poniżej bezpiecznego progu. Sumując: masz zepsutą ładowarkę i mocno zdegradowany pakiet, który z wielkim prawdopodobieństwem nadaje się tylko do recyclingu. Jego kondycję można będzie ocenić, jak naładujesz go sprawną ładowarką.
zzradek Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 To może być problem, ale wcale nie musi. Dużo zależy od ładowarki. Celem testu podepnij ładowarkę pod akumulator samochodowy lub inny zasilacz dający 13-14V.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.