Skocz do zawartości

Budowa Telemastra


filipek84

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W silnikach TP często odpadają magnesy oraz uzwojenia sie urywają. Weż lepiej silnik Emax CF2822 który chciałeś wziąść post wcześniej.

Opublikowano

2410 - "Silnik o wyjątkowo małej prędkości obrotowej, zalecany do modeli z założenia latających z małymi prędkościami. Nadaje się między innymi do modeli 3-D o masie około 300 - 400 g."

 

2408 -"Silnik zalecany do modeli raczej szybkich o masie do 600g."

 

Więc wybór jest oczywisty jeżeli chodzi o te silniki. (2410)

 

Najlepiej użyć e-maxa cf 2822. Większa moc mniejsza waga

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam mam dwa pytania.

 

Pierwsze czy silnik ma być idealnie na środku 1 wręgi silnika jak go się uniesie lekko do góry lub w dół zmieni to właściwości lotne?

 

Drugie jest jakaś możliwość by spr. czy odbiornik działa nie posiadając serwa ani akumulatora?

Opublikowano

Drugie jest jakaś możliwość by spr. czy odbiornik działa nie posiadając serwa ani akumulatora?

Dobrze że nie zapytałeś:

Jest jakaś możliwość by spr. czy odbiornik działa nie posiadając serwa, akumulatora oraz odbiornika. :crazy:

Opublikowano

Drugie jest jakaś możliwość by spr. czy odbiornik działa nie posiadając serwa ani akumulatora?

Tak, można podpiąć zasilacz, zamiast akumulatora i oscyloskop zamiast serwa.

Opublikowano

Oscyloskopu niestety nie mam , no cóż nie będę się chyba w to bawił poczekam na serwa i akumulator.

 

Nadal nie wiem w którym miejscu przymocować silnik. :(

Gość Anonymous
Opublikowano

Pierwsze czy silnik ma być idealnie na środku 1 wręgi silnika jak go się uniesie lekko do góry lub w dół zmieni to właściwości lotne?

Silnik powinien być zamontowany na środku wręgi. Jeżeli silnik będzie ustawiony o parę stopni w górę, to będzie się szybciej wznosił oraz wolniej ,lecz gdy lecisz za wolno może się "przewalić" na skrzydło no i kraksa. Natomiast w dół model będzie potrzebował większych obrotów silnika aby się wznieść, co przeniesie się na prędkość.

 

 

W zależności od wagi modelu mogę Ci podpowiedzieć jaki dać wykłon.Zazwyczaj daje się parę stopni w prawo. Potem w zależności oo lotu modelu można wychylić silnik lekko w dół lub w góre.

Opublikowano

O Chryste Panie :shock:

 

Dzialeczka

 

Każdy model ma skłon (czyli w pionie) od zero do minus kilku stopni (w górnopłatach więcej), a wykłon (czyli w bok) również od ok. 1 do 3 stopni (czasem nawet więcej), w stronę obrotów, chyba, że silnik jest przesunięty, czyli nie jest w osi kadłuba.

 

Ze skłonem w górę, czyli na plusie, jeszcze nie dane mi było się zetknąć, oczywiście poza silnikami na wieżyczce, czyli pylonie...

Ale całe życie człek się uczy...

 

filipek84

 

zazwyczaj silnik montuje się pośrodku wręgi, ale pamiętaj, że w osi kadłuba ma być ten kawałek wału ze śmigłem, czyli tył silnika nie będzie pośrodku, a troszeczkę wyżej.

Opublikowano

Niezupełnie.

Oś silnika nie będzie ani równoległa do osi kadłuba, ani prostopadła do wręgi (chyba, że wręga będzie wklejona pod kątem).

Oś silnika tworzy z osią kadłuba kąt 1-3 stopnie (zazwyczaj); koniec wału ze śmigłem ma być w osi kadłuba, czyli pośrodku wręgi, a tył silnika, czyli drugi koniec osi silnika bedzie podniesiony, powyżej osi kadłuba. Śmigło zawsze jest na linii, tak w rzucie z góry, jak i w rzucie z boku. Tył silnika jest przesunięty.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.