Skocz do zawartości

Konwersja HK450 na pakiet 3s A123


Arco

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mając bardzo pozytywne doświadczenia z ogniwami A123, które od ponad roku używam w modelu buggy, postanowiłem zrobić konwersję mojego heli.

Koszt przeróbki, to godzinka pracy, oraz cena pakietu 3s A123 2300mAh 9,9V, która na tą chwilę wynosi około 80-100PLN.

Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było wymontowanie półki i delikatne rozgięcie blaszek, aby można było głębiej wsunąć pakiet i przez które później przetknąłem rzep mocujący.

Niestety rzep nie trzymał pakietu wystarczająco mocno, dlatego dodatkowo musiałem nakleić na dolną płytę 3 elementy ustalające. Na koniec na bocznej ścianie zamocowałem regulator.

 

Rezultaty:

+ mimo znacznej wagi pakietu ~210g model jest dobrze wyważony i zachowuje się stabilnie,

+ niższe napięcie pakietu 9,9V, przy zastosowaniu silnika e500 nie wpływa negatywnie na dynamikę,

+ czas lotu w zawisie to około 10 minut, ładując pakiet prądem 5A, po kolejnych 30 minutach, mamy model gotowy do lotu,

+ brak efektu spadku napięcia na pakiecie w czasie lotu, dopiero w ostatnich sekundach silnik łagodnie zwalnia, sadzając śmigłowiec na ziemi,

+ w związku z powyższym nie ma niebezpieczeństwa gwałtownego odcięcia zasilania przez regulator, oraz rozładowania pakietu poniżej napięcia minimalnego,

- pakiet mieści się w oryginalnej kabince "na styk", dlatego trochę trudniej ją założyć,

- mocowanie które zastosowałem może okazać się niewystarczające do akrobacji,

 

Wg mnie podsumowanie wypada na plus, ale ostateczną ocenę pozostawiam Wam.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

+ mimo znacznej wagi pakietu ~210g model jest dobrze wyważony i zachowuje się stabilnie,

"Dobry pakiet lipo 220 jest o 40 gram lżejszy, chociaż 40 gram w heli 450 do bardzo dużo. 3000 mAh 25C waży 215 g :devil: jakby prądu jest chyba więcej"

 

+ niższe napięcie pakietu 9,9V, przy zastosowaniu silnika e500 nie wpływa negatywnie na dynamikę,

"przy zawisie na pewno, przy pleckach na pewno wpływa"

 

+ czas lotu w zawisie to około 10 minut, ładując pakiet prądem 5A, po kolejnych 30 minutach, mamy model gotowy do lotu,

"pakiet 3g lipo ładuję prądem 2C czyli 2200 w 30 minut, czyli zysk żaden"

 

+ brak efektu spadku napięcia na pakiecie w czasie lotu, dopiero w ostatnich sekundach silnik łagodnie zwalnia, sadzając śmigłowiec na ziemi,

"zgadza się, ew. inwestujemy w buzzera 16-20 pln"

 

+ w związku z powyższym nie ma niebezpieczeństwa gwałtownego odcięcia zasilania przez regulator, oraz rozładowania pakietu poniżej napięcia minimalnego,

"j.w."

 

- pakiet mieści się w oryginalnej kabince "na styk", dlatego trochę trudniej ją założyć,

"nic nie przerabiamy, nic w locie nie gubimy"

 

- mocowanie które zastosowałem może okazać się niewystarczające do akrobacji,

"j.w."

 

Po trochu przyczynek do dyskusji o wyższości świąt jednych nad drugimi... ale mnie zawsze kusi :devil: ...

Opublikowano

Dzięki za komentarze, nie traktuję dyskusji w kategorii sporu, ale jako pomoc dla kogoś, kto podejmuje decyzję o wyborze pakietu, w który zainwestuje poważne pieniądze.

 

Małe sprostowanie, waga mojego pakietu to 230g, jak wyczytałem na stronie producenta.

Przeglądając ofertę popularnego sklepu internetowego, znalazłem odpowiednik lipo o pojemności 2650mAh, czyli ok, potencjalny zysk 15%.

Z drugiej strony lądując A123 w granicach do 10A możemy ten czas skrócić do 15minut bez niebezpieczeństwa że pakiet spuchnie, aluminiowe cylindry doskonale chronią przed uszkodzeniem w przypadku kraksy, więc pakiety są absolutnie bezpieczne w eksploatacji. To dla mnie dodatkowy plus.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.