Arco Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Mając bardzo pozytywne doświadczenia z ogniwami A123, które od ponad roku używam w modelu buggy, postanowiłem zrobić konwersję mojego heli. Koszt przeróbki, to godzinka pracy, oraz cena pakietu 3s A123 2300mAh 9,9V, która na tą chwilę wynosi około 80-100PLN. Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było wymontowanie półki i delikatne rozgięcie blaszek, aby można było głębiej wsunąć pakiet i przez które później przetknąłem rzep mocujący. Niestety rzep nie trzymał pakietu wystarczająco mocno, dlatego dodatkowo musiałem nakleić na dolną płytę 3 elementy ustalające. Na koniec na bocznej ścianie zamocowałem regulator. Rezultaty: + mimo znacznej wagi pakietu ~210g model jest dobrze wyważony i zachowuje się stabilnie, + niższe napięcie pakietu 9,9V, przy zastosowaniu silnika e500 nie wpływa negatywnie na dynamikę, + czas lotu w zawisie to około 10 minut, ładując pakiet prądem 5A, po kolejnych 30 minutach, mamy model gotowy do lotu, + brak efektu spadku napięcia na pakiecie w czasie lotu, dopiero w ostatnich sekundach silnik łagodnie zwalnia, sadzając śmigłowiec na ziemi, + w związku z powyższym nie ma niebezpieczeństwa gwałtownego odcięcia zasilania przez regulator, oraz rozładowania pakietu poniżej napięcia minimalnego, - pakiet mieści się w oryginalnej kabince "na styk", dlatego trochę trudniej ją założyć, - mocowanie które zastosowałem może okazać się niewystarczające do akrobacji, Wg mnie podsumowanie wypada na plus, ale ostateczną ocenę pozostawiam Wam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 + mimo znacznej wagi pakietu ~210g model jest dobrze wyważony i zachowuje się stabilnie, "Dobry pakiet lipo 220 jest o 40 gram lżejszy, chociaż 40 gram w heli 450 do bardzo dużo. 3000 mAh 25C waży 215 g :devil: jakby prądu jest chyba więcej" + niższe napięcie pakietu 9,9V, przy zastosowaniu silnika e500 nie wpływa negatywnie na dynamikę, "przy zawisie na pewno, przy pleckach na pewno wpływa" + czas lotu w zawisie to około 10 minut, ładując pakiet prądem 5A, po kolejnych 30 minutach, mamy model gotowy do lotu, "pakiet 3g lipo ładuję prądem 2C czyli 2200 w 30 minut, czyli zysk żaden" + brak efektu spadku napięcia na pakiecie w czasie lotu, dopiero w ostatnich sekundach silnik łagodnie zwalnia, sadzając śmigłowiec na ziemi, "zgadza się, ew. inwestujemy w buzzera 16-20 pln" + w związku z powyższym nie ma niebezpieczeństwa gwałtownego odcięcia zasilania przez regulator, oraz rozładowania pakietu poniżej napięcia minimalnego, "j.w." - pakiet mieści się w oryginalnej kabince "na styk", dlatego trochę trudniej ją założyć, "nic nie przerabiamy, nic w locie nie gubimy" - mocowanie które zastosowałem może okazać się niewystarczające do akrobacji, "j.w." Po trochu przyczynek do dyskusji o wyższości świąt jednych nad drugimi... ale mnie zawsze kusi :devil: ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arco Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Dzięki za komentarze, nie traktuję dyskusji w kategorii sporu, ale jako pomoc dla kogoś, kto podejmuje decyzję o wyborze pakietu, w który zainwestuje poważne pieniądze. Małe sprostowanie, waga mojego pakietu to 230g, jak wyczytałem na stronie producenta. Przeglądając ofertę popularnego sklepu internetowego, znalazłem odpowiednik lipo o pojemności 2650mAh, czyli ok, potencjalny zysk 15%. Z drugiej strony lądując A123 w granicach do 10A możemy ten czas skrócić do 15minut bez niebezpieczeństwa że pakiet spuchnie, aluminiowe cylindry doskonale chronią przed uszkodzeniem w przypadku kraksy, więc pakiety są absolutnie bezpieczne w eksploatacji. To dla mnie dodatkowy plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.