Arco Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Mając bardzo pozytywne doświadczenia z ogniwami A123, które od ponad roku używam w modelu buggy, postanowiłem zrobić konwersję mojego heli. Koszt przeróbki, to godzinka pracy, oraz cena pakietu 3s A123 2300mAh 9,9V, która na tą chwilę wynosi około 80-100PLN. Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było wymontowanie półki i delikatne rozgięcie blaszek, aby można było głębiej wsunąć pakiet i przez które później przetknąłem rzep mocujący. Niestety rzep nie trzymał pakietu wystarczająco mocno, dlatego dodatkowo musiałem nakleić na dolną płytę 3 elementy ustalające. Na koniec na bocznej ścianie zamocowałem regulator. Rezultaty: + mimo znacznej wagi pakietu ~210g model jest dobrze wyważony i zachowuje się stabilnie, + niższe napięcie pakietu 9,9V, przy zastosowaniu silnika e500 nie wpływa negatywnie na dynamikę, + czas lotu w zawisie to około 10 minut, ładując pakiet prądem 5A, po kolejnych 30 minutach, mamy model gotowy do lotu, + brak efektu spadku napięcia na pakiecie w czasie lotu, dopiero w ostatnich sekundach silnik łagodnie zwalnia, sadzając śmigłowiec na ziemi, + w związku z powyższym nie ma niebezpieczeństwa gwałtownego odcięcia zasilania przez regulator, oraz rozładowania pakietu poniżej napięcia minimalnego, - pakiet mieści się w oryginalnej kabince "na styk", dlatego trochę trudniej ją założyć, - mocowanie które zastosowałem może okazać się niewystarczające do akrobacji, Wg mnie podsumowanie wypada na plus, ale ostateczną ocenę pozostawiam Wam.
blackriver Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 + mimo znacznej wagi pakietu ~210g model jest dobrze wyważony i zachowuje się stabilnie, "Dobry pakiet lipo 220 jest o 40 gram lżejszy, chociaż 40 gram w heli 450 do bardzo dużo. 3000 mAh 25C waży 215 g :devil: jakby prądu jest chyba więcej" + niższe napięcie pakietu 9,9V, przy zastosowaniu silnika e500 nie wpływa negatywnie na dynamikę, "przy zawisie na pewno, przy pleckach na pewno wpływa" + czas lotu w zawisie to około 10 minut, ładując pakiet prądem 5A, po kolejnych 30 minutach, mamy model gotowy do lotu, "pakiet 3g lipo ładuję prądem 2C czyli 2200 w 30 minut, czyli zysk żaden" + brak efektu spadku napięcia na pakiecie w czasie lotu, dopiero w ostatnich sekundach silnik łagodnie zwalnia, sadzając śmigłowiec na ziemi, "zgadza się, ew. inwestujemy w buzzera 16-20 pln" + w związku z powyższym nie ma niebezpieczeństwa gwałtownego odcięcia zasilania przez regulator, oraz rozładowania pakietu poniżej napięcia minimalnego, "j.w." - pakiet mieści się w oryginalnej kabince "na styk", dlatego trochę trudniej ją założyć, "nic nie przerabiamy, nic w locie nie gubimy" - mocowanie które zastosowałem może okazać się niewystarczające do akrobacji, "j.w." Po trochu przyczynek do dyskusji o wyższości świąt jednych nad drugimi... ale mnie zawsze kusi :devil: ...
Arco Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2009 Dzięki za komentarze, nie traktuję dyskusji w kategorii sporu, ale jako pomoc dla kogoś, kto podejmuje decyzję o wyborze pakietu, w który zainwestuje poważne pieniądze. Małe sprostowanie, waga mojego pakietu to 230g, jak wyczytałem na stronie producenta. Przeglądając ofertę popularnego sklepu internetowego, znalazłem odpowiednik lipo o pojemności 2650mAh, czyli ok, potencjalny zysk 15%. Z drugiej strony lądując A123 w granicach do 10A możemy ten czas skrócić do 15minut bez niebezpieczeństwa że pakiet spuchnie, aluminiowe cylindry doskonale chronią przed uszkodzeniem w przypadku kraksy, więc pakiety są absolutnie bezpieczne w eksploatacji. To dla mnie dodatkowy plus.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.