JasQ Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Z okazji coraz większych upałów postanowiłem popełnić coś co przyda się w weekendy nad wodą . modelik wykonany z depronu 5 mm skrzydełka styro kryte papierem pakowym rozpiętość 1200mm długość 890 mm cięciwa 200/170 mm + lotki waga do lotu około 700 gram Mam natomiast problem z silnikami planuję wsadzić z braku funduszy 2x400 + GWS 6x3 i mam pytanko do budujących 2 silnikowy , jakie skłony dać żeby to dobrze latało to jest mój pierwszy model 2 silnikowy
hubert_tata Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Gratuluję pomysłu, uwielbiam modele latajace nad wodą Co do silników: o ile nie stosujesz śmigieł o przeciwnych obrotach, to prawy silnik minimalnie w prawo (czyli na zewnątrz). Co do osi pionowej, to jak w jednosilnikowych (z dużego grubsza to chyba tak: skłon w dół, jak silnik poniżej płata; skłon w górę, jak silnik dużo powyżej płata 8) ). Mam wątpliwość co do kształtu dolnej części kadłuba: model może mieć trudności z odklejeniem się od wody :? Nie bardzo widać, ale przekrój poprzeczny jest chyba owalny (to źle), a i redana nie widać.
Tomek_W Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Opublikowano 28 Kwietnia 2007 W moim Islanderze opisanym na tym forum zastosowałem tylko skłon w dół początkowo 2 stopnie. Silniki pod płatem. Profil płasko-wypukły, spód profilu równoległy do osi kadłuba. Początkowo model zadzierał w locie na maksymalnych obrotach. Podkładka pod spływ płata wystarczyła jako jedyna regulacja bez zmiany kątów silników. Nie mierzyłem dokładnie, ale oceniam że teraz kąt zaklinowania płata to ok 0,5 - 1 stopień, skłon silników 4 stopnie w dół bez wykłonu bocznego. Model na pełnym gazie wznosi sie dość ostro bez tendencji do zawieszania, po zdjęciu gazu łagodnie nurkuje nie rozpędzając się. Śmigła 5/4,3 GWS.. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.