Skocz do zawartości

Excel 2000


zuczki

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam pomóżcie czy warto (opłaca sie) kupić tego trenerka Excel 2000 oto co w nim leży :INSTALACJA PALIWOWA

 

SILNIK- OS MAX 46LA Z NOWA SWIECA

 

KOLPAK

 

SMIGLO

 

SERWA HITEC HS 322 HD- 5 SZT (3 W MODELU, 2 W SKRZYDLE)

 

WLACZNIK ZASILANIA 2 SZT

 

PAKIET ZASILAJACY- 4,8 V

( MODEL PRZYSTOSOWANY DO PODWOJNEGO ZASILANIA

 

 

 

DIODOWY WSKAZNIK NALADOWANIA PAKIETU (ZAINSTLOWANY W MODELU)

Gosciu chce za niego 500zl.Co jest jeszcze potrzeba oprócz odbiornika i nadajnika by można nim latać. Dołączona grafika Dołączona grafika

Wystarczy mi do niego aparatura HobbyKing 4kanałowa??

Opublikowano

Mam rwd5 by skazoo.A modelami spalinowymi to nigdy nie latałem.Jestem juniorem w dziedzinie modelarstwa.A jak dobra cena? Czy nic specjalnego.

Opublikowano

Nie wiem w jakich kategoriach finansowych liczysz

ale masz model ,silnik,instalacje paliwowa,5 serw pakiet do odbiornika wskaznik napiecia

to wszystko kosztuje czyli 500 to tanio warto brac

inna sprawa czy sobie poradzisz ze spalina,obsluga i uzytkowanie

Opublikowano

No nie wiem tu może być problem.Tym bardziej nie mam znajomego modelarza co lata spalinami :( .Marzy mi sie model spalinowy.Koszty marne na model bym miał.Duzo jeszcze do tego dojdzie chodzi mi o koszty??

Opublikowano

nie za duzo grzalka to 30-50 zl rozrusznik:

palec ,szybka wkretarka akumulatorowa z guma,lub oryginalny rozrusznik okolo 120

 

Niedawno znajomy napalil sie na autko spalinowe ,odmawialem go od tego pomyslu namawialem na elektryka , kupil spaline :P dzis wiecej stoi i wydzwania do mnie niz jezdzi jak nie masz blisko pomocy to sie zastanow , to trzeba regulowac , dbac troszke bardziej niz o elektro zmiana pogody regulujesz ,wszystkiego sie mozna nauczyc tylko te nerwy jak nie masz na miejscu rady i pomocy :oops: a silnik nie odpala ,gasnie , nie wchodzi rowno na obroty itd...

Wiem fajnie warczy :wink:

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli chciałbyś się zagłębić w spaliny to dobrym wyjściem jest skrzynka startowa:

np.: http://modelarski.com/produkt-Skrzynka_startowa_Gas_Passer,1585.html

Do tego panel: np. http://modelarski.com/produkt-Panel_startowy_MARK_III,4082.html

Jakaś pompka do paliwa np. elektryczna lub ręczna

Ja posiadam taką i złego słowa nie mogę powiedzieć bo działa już przez 2 sezony: http://modelarski.com/produkt-Pompka_elektryczna_do_paliwa,372.html

Lub ręczna: http://modelarski.com/produkt-Pompka_r%C4%99czna_do_paliwa_czarna,371.html

I paliwo odpowiednie do silnika.

Aha i jeszcze grzałka do świecy:

Taki posiadam do samochodu rc: http://modelarski.com/produkt-Klips_z_akumulatorem_i_wska%C5%BAnikiem,1827.html

A do modeli samolotów : http://modelarski.com/produkt-Klips_do_%C5%9Bwiec_nasadowy_z_przewodem,370.html lub http://modelarski.com/produkt-Klips_do_%C5%9Bwiec_nasadowy_z_przewodem_-_d%C5%82ugi,1511.html

 

Jak widzisz trochę tego jest ale można poszukać po sklepach i wyłapać coś taniej. Czasem też na giełdzie lub alledrogo sprzedają różne elementy z tego wyposażenia.

Pozdrawiam.

 

EDIT:

a silnik nie odpala ,gasnie , nie wchodzi rowno na obroty itd..

Dlatego trzeba poczytać w internecie bo jest dużo na ten temat. Spalinki wydają się być trudne do ogarnięcia ale jak już załapiesz o co w tym chodzi to pójdzie jak po maśle.

 

Zapomniałem o rozruszniku:

Ja posiadam taki:

http://modelarski.com/produkt-Rozrusznik_do_silnik%C3%B3w_o_poj._do_30_ccm,380.html

Raz tylko coś się ze szczotkami stało ale po drobnej naprawie działa dalej.

Opublikowano

a) Na zdjęciu nie jest silnik serii LA tylko AX. (mocniejszy, lepszy).

B) Jak najbardziej się opłaca

 

Sam silnik to lekko licząc 200z (za LA - nowy 380zł w sklepie), model ok. 300. do tego serwa...

Opublikowano

Janosik72 napisał/a:

a silnik nie odpala ,gasnie , nie wchodzi rowno na obroty itd..

 

Dlatego trzeba poczytać w internecie bo jest dużo na ten temat. Spalinki wydają się być trudne do ogarnięcia ale jak już załapiesz o co w tym chodzi to pójdzie jak po maśle.

 

czytaj ze zrozumieniem kolego Malker napisalem:

 

wszystkiego sie mozna nauczyc tylko te nerwy jak nie masz na miejscu rady i pomocy :oops:

Opublikowano

To ja też się podpiszę pod opinią, że warto kupić...

 

Warto. :)

 

Sam model, nowy kosztuje ok. 250zł. Ten akurat nie jest bardzo zniszczony.

Do tego siedzi w nim już przyzwoity silnik, serwa, pakiet zasilający odbiornik i wyłącznik. Koledzy już wyjaśnili ile to jest warte.

 

A obsługi spaliniaka się nauczysz. Pewnie potrwa to parę chwil, być może kilka ran ciętych na palcach :twisted:, ale dojdziesz do wszystkiego i z każdą wizytą na lotnisku będziesz się rwał do lotu.

Opublikowano

...bierz, reszty nauczysz się, a spalina jest niepowtarzalna i bezcenna, bo to jest "to"... :wink:

PS

Na palec kawałek gumy/węża, a zasilać świecę można nawet pojedynczym akumulatorem NiCd odpowiedniej pojemności :ble:

Opublikowano

Witam Cię zuczki, sluchaj, Albo Karol93, albo ja możemy Ci pomóc co i jak :) nie daleko mieszkasz wiec wiesz: ) a modelik opłaca się brać ,Widziałem tego excel'a 2000 ,mialem go nawet w ręce i powiem że przyzwoity model :)

Opublikowano

model jaknajbardziej opłaca sie kupić takim modelem zaczynałem swoją przygodę ze spalinami silniki osmax łatwo sie regulują. Jedyne czego bedziesz napewno potrzebował to klips do świecy mozesz go zasilać tak jak pisze Karlem ze zwyklego akumlatorka R-14 lub R-20.sam tak robię odkąd przez padnięty panel startowy spaliłem trzy świece.Jeśli Cię finanse nie puszczają to tankować możesz dużą strzykawką pompka nie jest konieczna.Rozrusznik dobra rzecz ale te silniki palą od palca a jak nie chcesz pchać paluchów w śmigło to kup sobie w drzewnym kawalek okrągłego patyka fi 10 albo grubszego odetnij ze 30 cm i tym możesz spokojnie kręcić smigłem. Ja tak zapalam odkąd dostałem po palcach śmigłem od osmaxa 120 metoda ta bardzo dobrze sie sprawdza . Noi nie zapomnij o paliwie :devil:

Opublikowano

A tak poza tym Excela 2000 ciezko ,bardzo ciezko w polsce kupić :) wiec model wygląda na dość mało używany :) silnik też wygląda na prawie nówkę 500 zł to się naprawdę opłaca :)

Opublikowano

Ok bede sie na niego decydował.Jak bede go miał to sie odezwe.Dziekuje koledzy po tych Waszych postach tym bardziej jestem napalony na spalinke.Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje. :wink:

Opublikowano

do OS maxa nie potrzebujesz żadnego rozrusznika, rękawica spawalnicza wystarczy w 100%. Do tego żarka nakładana na świecę (to najlepszy wynalazek jaki znam) i butelka 0,5-1,0 l (np. po oleju silnikowym) z rurką do tankowania.

Silnik jeśli był już odpalany i jest dotarty, to nie musisz nic przy nim grzebać, chyba że dzień bardzo deszczowy to trzeba minimalnej regulacji. OS są praktycznie bezobsługowe jeśli chodzi o regulację, natomiast początkującemu dość trudno oswoić się z pracą silnika spalinowego (powoduje to jednak spory stres) tak że na pierwsze 2-3 loty weź kogoś do startów i lądowań, później - o ile latałeś już elektrykami- będziesz sobie sam radził. Wyreguluj tak położenie dźwigni gaźnika, żebyś mógł zgasić silnik przesuwając trymer max do dołu, to się bardzo przydaje.

Co do radia, polecam coś z 2,4 czyli np. spektrum, nie za drogie odbiorniki i bardzo rozwojowe (możesz później kupić porządnego JR a odbiorniki sobie zostawić).

Paliwo z 5 max.10% nitro, więcej nie ma sensu bo drogie a mocy masz aż nadto

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.