WKrolik Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Witam, po wielu latach przerwy w modelarstwie "aktywnym" postanowiłem porzucić karton i plastik. Czytam posty na tym forum i na rcgroups próbując dobrać "pierwszy" model. Jednak przeglądając plany lub ich opisy natykam się na problem którego wyszukiwarki jakoś nie potrafią rozwiązać lub zadaję niewłaściwe pytania. Mianowicie: czym charakteryzuje się silnik elektryczny typu Speed 400? Moc? KV? Ja bawiłem się "maszynami" typu MK17, KMD i innym których nazw już nawet nie pamiętam. Znajduję też oznaczenia modeli typu: "25E" - E oznacza elektryczny, co oznacza 25? W oznaczeniach silników i modeli występują skróty .20, .40. Rozumiem, że to jest coś w stylu klasy. Czy jest gdzieś tabela/tabele grupujące te dane? Pozdrawiam, Wojtek
Robert Holeczek Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 W oznaczeniach silników i modeli występują skróty .20, .40. Rozumiem, że to jest coś w stylu klasy.To pojemność skokowa silnika w calach szcześciennych (.15 to 0.15 cala szcześciennego, czyli w przybliżeniu 2.5 centymetra sześciennego)
WKrolik Opublikowano 28 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2009 Witam, no proszę. Ja pamiętam radzieckie twory myśli technicznej w cm sześciennych i raczej koncentrowaliśmy się na wynajdywaniu ich na stadionie dziesięciolecia To oznaczania silników mam, mam nadzieję, że uda się skompletować resztę tych parametrów Istnieje jakiś przelicznik z silników spalinowych na elektryczne? Obstawiam, że nie w końcu nawet spaliny tej samej pojemności mają różne osiągi. Może jakaś ogólna zasada? Pozdrawiam, Wojtek P.S. Znalazłem jednego MK17, śmigło i jeszcze jeden silnik małej pojemności. Oddam komuś z Wawy.
kojot Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 A 400-tka, to oznaczenie wynikające z ... długości korpusu silnika. Ale oznaczeniami szczotkowców zajmujemy się już tylko w aspekcie historycznym w zasadzie. Pierwszy model - ten problem został kilkadziesiąt razy rozwiązany w dziale "od czego zacząć". Po co wymyślać proch kolejny raz?
WKrolik Opublikowano 28 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2009 cóż, na pierwszy model to machnę sobie RWD od skazoo oraz Candiana GV1 z małymi przeróbkami ( modelowi brakuje lotek i trochę toporny statecznik poziomy ). A co do klas silnika to istnieje jakaś ogólne parametry silników klasy, np.: 400? Pozdrawiam, Wojtek
qbacz Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Kiedyś toczyła się dyskusja na temat oznaczeń silników szczotkowych i nie do końca chyba wszyscy byli zgodni. Ale 400 to raczej parametr gabarytów, a inne mogą być różne. Ale tak jak kojot napisał mało kto lata na szczotkowcach, nie warto po prostu. Dobierz sobie silniczek bezszczotkowy, ale tutaj jest chyba większy bałagan w oznaczeniach
WKrolik Opublikowano 28 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2009 Dzięki za odpowiedzi. Silnik bezszczotkowy bez 2ch zdań. Moje pytania wynikały z frustracji podczas czytania planów. Widzę jednak, że nie potrzebnie i po prostu trzeba się wziąć do roboty Jak ktoś chce te spalinówki to niech pisze na PW, mnie się nie przydadzą - wolę elektryki. Nie śmierdzą to i żona będzie bardziej wyrozumiała, kiedyś to rodzice musieli zaakceptować smrody modelarskie z pokoju, teraz już nie jest tak łatwo Co do oznaczeń na bezszczotkowych to już wyczytałem na forum, że to bardziej nazwa handlowa niż rzeczywiste informacje. Co prawda można zauważyć korelację oznaczeń z parametrami, ale nie ma tu reguły, więc nie truję. To zostało jeszcze jedno pytanie o oznaczenie modeli: 25E -> Elektryczny; a 25??? Pozdrawiam, Wojtek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.