Skocz do zawartości

mój CP-Belt (jak to wszytko ustawić)


meloow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jako modelarz który zawsze twierdził że nigdy nie będzie latał heli, w końcu kupił sobie Belta :D , gdyż trafiła się okazja.

 

Modelik mam w domu i po gruntownym obejrzeniu w każdej strony jestem przerażony ilością elementów, złożonością mechaniki itp. Model kupiłem od znajomego który trochę uczył się latać na tym modelu ale przeszedł na HK. Model jest ustawiony i gotowy do lotu tylko że mam problem z ustawieniem wszystkiego w moim nadajniku JR PCM9X II. Czy ktoś w was mam takiego helika w taki nadajnik aby podesłać konfiguracje ?

 

Dziś mam zamiar porobić testy gdyż kolega z pracy (konserwator) zrobił mi stół obrotowy na którym po testuje gyro to fabryczne E-sky oraz kupiłem inne z HH czy HL (iMAX G192).

 

 

zobaczymy co z tego będzie a jak nic to w niedługim czasie w dziale giełda będzie BELT na sprzedaż w częściach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mogę Ci poradzić parę przeróbek - co z tym zrobisz to już Twoja sprawa, ale wiedz, że ja zanim jakikolwiek udany lot wykonałem Beltem CP v2 (v1 to prawie to samo), to minęły 3 miesiące bo taki to szajs, a więc:

- wywal głowicę i skrzynkę ogonową - zmień na głowicę alu od CX480 a skrzynkę ogonową również alu od CX450 - wymaga to nieznacznego skrócenia wału głównego oraz niewielkiego skrócenia belki ogonowej.

- serwa zmień na Tower Pro MG90 (lub jakieś HiTec'i z metalowymi trybami jak masz kasę).

- podwozie zmień na dedykowane Beltowi firmy Xtreme Production.

- łopaty również polecałbym na początek plastiki Xtreme Production - tutaj są zdania podzielone wśród modelarzy ale u mnie się sprawdzają - trzeba pamiętać o tym żeby spiłować mocowania okuć łopat gdyż są za grube jak na głowicę od CX480.

- zaopatrz się w 2-3 sztuk górnej zębatki głównej od Belta, kilka wałów głównych od Belta, parę szpindli od CX450 (480), zapasową belkę ogonową od Belta jakbyś obecną zmasakrował tak, że nie dałoby się jej wyklepać; komplet wałów wirnika ogonowego od CX450, 2-3 łożysk jednokierunkowych od Belta, zapasowy flybar chociaż można wyprostować ale warto mieć zapas jakby się złamał, łopatki ogonowe, komplet stateczników.

- jak masz kasę to kup GY401 z jakimś szybkim serwem a jak nie to eskajowe 0704B a serwo może być MG90.

 

Pewnie wygląda to zastraszająco ale uwierz mi, że te wnioski są okupione potem, krwią i nadwyrężonym kontem bankowym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Beier.. Każdy wie co trzeba zmienić w Belcie.. Daj się nacieszyć chłopakowi i nie wsadzaj go na zbędne wydatki.. To nie czasy PRL-u że trzeba było mieć zapasy wszystkiego.. A Czechowice to nie koniec Świata i tam też jest internet przez który można zamówić części..

 

Mellow - nie daj się podpuścić na tym etapie nauki w aluminiowy zestaw głowicy i skrzynki śmigła ogonowego.. Jeśli masz żyro z HH może być nawet E-Sky, to da radę.. Takie żyro sprawdzałem u siebie w Rexie, (450 i 250) i W Belcie..

Miałem Belta i to nie taki szajs jak się niektórzy wypowiadają.. Miałem też HBK2 i latał przepięknie.. Kwestia ustawienia i poprawienia paru szczegółów..

 

Oczywiście kolega Beier ma rację.. Trzeba wymienić serwa.. SG90 lub HXT900.. A na ogonek polecam niskobudżetowe, dobre serwo (mikro) Robbe (25zł), lub HXT500 (18zł). Robbe u mnie lata w FireFoxie 200 a HXT w T-Rexie 250.. Z obu jestem zadowolony.. A żyro GY-401 to przerost formy nad treścią.. Nie do tego modelu co masz.. Nie trzeba.

 

Skontaktuj się z kolegą rafałgruszka.. To fachowiec w tej branży i pomoże Ci..

 

Pozdrawiam,

Bartek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aluminiowa głowica i skrzynka ogonowa zaoszczędzą Ci kosztów i czasu pomimo, iż są to części dosyć drogie w porównaniu z plastikiem. W aluminiakach pójdzie szpindel albo wałek i tyle, w palstikach będziesz musiał kupować inne części i najprawdopodobniej na nie czekać, gdyż będą pękać przy najmniejszym krecie. Co do serw sam mam SG90 ale już dwa razy poszły mi tryby przy krecie i planuję wymianę na MG90. To co pisze kolega waldi1973 sprawdza się jak umiesz w miarę latać - jak dopiero zaczynasz to plastików powinno być jak najmniej - ewentualnie rama się sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie nic nie dokupuje do niej jak bedzie latać to może coś pozamieniam !!!!

 

 

jak wicie posiadam JR PCM9x II i za cholerę nie mogę pospinać tego ustrojstwa aby działało poprawnie.

 

efekt jest taki:

 

kierunek działa poprawnie

wychylam drążek AIL (czyli na boki) to głowica działa Przód-Tył

ale reszta to już działa jak chce.

 

Kurde jak to wszystko ustawić prawdopodobnie mam coś namylanie w radiu tylko co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jest kolejny problem :evil:

 

teraz działa to tak

 

gaz do góry -> głowica do góry OK.

 

ale pochył działa na odwrót tzn. drążek w lewo a głowica w prawo i w prawo to w lewo , patrząc od tyłu.

 

nie pomaga revers na kanałach 2,3,6 !

 

a jak przełącze rev. to pochylenie jest OK ale głowica z gazem jest na odwrót :crazy:

 

jak ustawić funkcje NORMAL oraz jak regulować gyro z HH (HL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.