10000Hz Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Witam. Mam taki silniczek : HPI-15 z tego co wyczytałem s sieci ma on 2.4cm3 pojemności i ok. 1,2KM przy wyyyyysokich obrotach. pytanie czy dałoby się to ustrojstwo zamontować (z pozytywnym skutkiem) w jakimś latadle?? Waga 366g z tłumikiem oraz szarpanką (po zdemontowaniu parę gram odejdzie). Generalnie ukł. paliwowy jest taki sam jak w silnikach lotniczych tzn. podciśnienie z wydechu "pompuje" paliwo więc o to się raczej nie martwię , lecz może są jakieś inne uwarunkowania skreślające ten silniczek z listy "lotniczej" ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Zbyt wysokie obroty. Było to poruszane na forum... Poszukaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Zbyt wysokie obroty. Było to poruszane na forum... Poszukaj. według mnie nie ma problemu ze zbyt wysokimi obrotami... bedzie duza predkosc strumienia zaśmigłowego kosztem mniejszego ciagu... poprostu male smigielko z duzym skokiem ale nie polecam na pierwszy model, bo bedzie szybkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 poprostu male smigielko z duzym skokiem A nie przypadkiem odwrotnie ?? Duże z Baaaaardzo małym skokiem :?: :idea: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Do jakiegoś przecinaka się nada, sam latałem modelem z samochodowym silnikiem OPS .21 małe śmigo spory skok (nie pamiętam parametrów dokładnie) i gwizdało to pięknie :mrgreen: szarpankę zdemontowałem, inny wydech, głowice a dokładniej radiator przyciąłem i wsio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
10000Hz Opublikowano 31 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 robraf otrzymuje "pomógł" szarpankę zdemontowałem, inny wydech, głowice a dokładniej radiator przyciąłem i wsio. -szarpankę zdemontuję naturalnie (będzie palony rozrusznikiem) -nie rozumiem po co inny wydech skoro ten jest plastikowy (lekki) a silnik na nim chodzi pięknie -radiator i tak przyciąłem o 2 żeberka (potrzeba taka była do innego modelu) ale chyba jeszcze go chlasnę.. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Radiator możesz uciąć całkowicie(zostawiając jedynie ostatni krążek dociskający świecę).Strumień zaśmigłowy będzie wystarczająco chłodził silnik.Tak jak koledzy wyżej napisali śmigło o małej średnicy a duzym skoku.Osobiście testy zacząłbym od śmigła 5x5 kończąc na śmigle 7x7 lub podobnym(o ile bedzie w stanie uciągnąc tak duże śmigło jak na 2,5ccm).Dobrym rozwiązaniem jest również przekładnia(reduktor) oparta na pasku zębatym,co pozwoliłoby na zmniejszenie obrotów a zwiększenie momentu obrotowego(na forum był gdzieś taki projekt).Tłumika rzeczywiście nie musisz wymieniać,ewentualnie może przydać się przedłużka by odsunąć go od kadłuba samolotu.Pierwszą rzeczą jaką koniecznie musisz zrobić jest dotoczenie tulejki przedłużającej wał silnika-inaczej śmigło będzie zahaczało o iglicę gaźnika.W razie czego chętnie pomogę,jak bedzie trzeba to poślę Ci na GG zdjęcie silnika z radiatorem podciętym do samolotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
10000Hz Opublikowano 31 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Radiator możesz uciąć całkowicie(zostawiając jedynie ostatni krążek dociskający świecę).Strumień zaśmigłowy będzie wystarczająco chłodził silnik.Tak jak koledzy wyżej napisali śmigło o małej średnicy a duzym skoku.Osobiście testy zacząłbym od śmigła 5x5 kończąc na śmigle 7x7 lub podobnym(o ile bedzie w stanie uciągnąc tak duże śmigło jak na 2,5ccm).Dobrym rozwiązaniem jest również przekładnia(reduktor) oparta na pasku zębatym,co pozwoliłoby na zmniejszenie obrotów a zwiększenie momentu obrotowego(na forum był gdzieś taki projekt).Tłumika rzeczywiście nie musisz wymieniać,ewentualnie może przydać się przedłużka by odsunąć go od kadłuba samolotu.Pierwszą rzeczą jaką koniecznie musisz zrobić jest dotoczenie tulejki przedłużającej wał silnika-inaczej śmigło będzie zahaczało o iglicę gaźnika.W razie czego chętnie pomogę,jak bedzie trzeba to poślę Ci na GG zdjęcie silnika z radiatorem podciętym do samolotu. Właśnie takiego podsumowania potrzebowałem. :jupi: Konrad otrzymuje zasłużone "pomógł" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 W tłumiku akurat (w miejscu lokalizacji króćca) ciśnie jest wyższe od zewnętrznego, dzięki temu paliwo jest pompowane do gaźnika, gdyby było tam (w tłumiku) podciśnienie to całe paliwko znalazłoby się wewnątrz tłumika....zostałoby ze zbiornika wyssane.... A wracając do parametrów silniczka to ja latam motorkami 2,5 ccm, które kręcą do 42000 rpm i uzyskują moc ok 2 KM... Więcej przeczytasz tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
10000Hz Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 podciśnienie to całe paliwko znalazłoby się wewnątrz tłumika racja , nie pod a nad ciśnienie ....Mea Culpa :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzisław Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 robraf i Konrad ale piszecie bzdury i to nie tylko w tym poście dajcie sobie na wstrzymanie zanim coś napiszecie Pozdrawiam Zdzisław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ja chętnie posłucham czym kolega gucio umotywuje twierdzenie, że Konrad pisze bzdury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzisław Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 konrad napisał w innym poście "Zaproponowałem 15ccm ponieważ karter dokładnie ten sam co w 10ccm,wymiary i waga niewiele większe a mocy juz sporo więcej,ja do Katany X-lite 1,4m pakuję Os Maxa Fs 91 Surpass" a w tym poście "Tak jak koledzy wyżej napisali śmigło o małej średnicy a duzym skoku.Osobiście testy zacząłbym od śmigła 5x5 kończąc na śmigle 7x7 lub podobnym(o ile bedzie w stanie uciągnąc tak duże śmigło jak na 2,5ccm)." Pozdrawiam Zdzisław PS:a gdzie są bzdury to modelarze widzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Generalnie najlepiej silnik dać na allegro i za zdobyte fundusze kopić silnik lotniczy :wink: Najbardziej skuteczna "przeróbka" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Gucio-proszę wskaż mi jakież to kategoryczne błedy popełniłem w zacytowanych przez Ciebie wypowiedziach.Prosze o sensowne uzasadnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 "Zaproponowałem 15ccm ponieważ karter dokładnie ten sam co w 10ccm,wymiary i waga niewiele większe a mocy juz sporo więcej,ja do Katany X-lite 1,4m pakuję Os Maxa Fs 91 Surpass"a co ma OS 4t do silnika o który się pyta kolega 10000Hz, W ogóle nie widze tu nawiązania do tego tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzisław Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Proszę, parametry silników asp 4 takt http://www.nastik.pl/asp-fs61ar-p-454.html os mają się podobnie ale na pewno silnik 10cm i 15cm nie jest w tym samym bloku Jaka będzie szybkość strumienia zaśmigłowego ze śmigłem o tak dużym skoku i takich obrotach taki zestaw a i owszem ale do jakiegoś pylona. Lubię jak młodzi modelarze wypowiadają się na forum ale jak robią to z głową, ale wprowadzać ludzi w błąd. Zanim coś napiszesz to sprawdź, jak nie masz pewności, albo nie wprowadzaj zamieszania. Jak miło będzie poczytać i stwierdzić taki młody a jaką ma wiedzę Pozdrawiam Zdzisław ECO400 A czytałeś całość czy sobie ilość postów nabijasz proszę przeczytaj całość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 ze śmigłem o tak dużym skoku i takich obrotach taki zestaw a i owszem ale do jakiegoś pylona.to jest silnik wysokoobrotowy i niewiem jak by sie starał to bez przekładni nie da rady uzyskać wolnych obrotów a co za tym idzie ten silnik raczej sie nie nadaje do jakiegoś tam trenerka...Co do tego Os-a to nie wiem po co gucio wtronciłeś to do tego tematu. Ja tutaj nie robie zamieszania i nie nabijam sobie postów tylko Ty to robisz. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Gucio-w moim poście który zacytowałeś odnośnie silnika 4T wkradł się drobny błąd-chodziło mi o to że 70-ka ma taki sam karter jak 91-ka,i nic tego nie zmieni.Po prostu miałem na myśli silnik 12ccm a nie 10ccm,a prawda jest taka że teoretycznie skoro mają jednakowe kartery to 91 jest w środku bardziej wyfrezowany,co powinno skutkowac jeszcze mniejszą wagą.Ale teraz na temat!Bo nie mam pojęcia co mają wspólnego moje posty o 4T z tym tematem.Co ma piernik do wiatraka?Do modelu Spitfire kolegi z sąsiedniego tematu z którego to zaczerpnąłeś cytat silnik 4T 10ccm będzie zbyt słaby,70-ka w sam raz zaś zaproponowałem 91-ke ze względu na wage zblizoną do 70-ki a znacznie większą moc.Tylko teraz proszę o wytłumaczenie co ma mój wpis w tym temacie odnośnie śmigieł z moim postem o 4-takcie.Prawda jest taka że silnik wysokoobrotowy(samochodowy) nadaje się tylko do szybkiego latania ze względu na prędkość strumienia zaśmigłowego,czyli mam tu na myśli modele typu pylon lub JET na turbince tłokowej.I prawda jest również taka,że w wypadku tak wysokich obrotów jakie występują na wale tego silniczka(30tyś obr/min ++) jedyną słuszną opcją jest zastosowanie malutkiego śmigła o dużym skoku-umiarkowany ciąg przy dużej prędkości strumienia zaśmigłowego-inne śmigło szybko straciłoby sprawność i zaczęło bezskutecznie mielić powietrze,dlatego też zaproponowałem na próbę śmigło 5x5(MAŁA ŚREDNICA DUŻY SKOK). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.