Skocz do zawartości

Silnik od modelu samochodu do samolotu???


10000Hz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki silniczek : HPI-15 z tego co wyczytałem s sieci ma on 2.4cm3 pojemności i ok. 1,2KM przy wyyyyysokich obrotach.

Dołączona grafika

 

pytanie czy dałoby się to ustrojstwo zamontować (z pozytywnym skutkiem) w jakimś latadle??

 

Waga 366g z tłumikiem oraz szarpanką (po zdemontowaniu parę gram odejdzie).

Generalnie ukł. paliwowy jest taki sam jak w silnikach lotniczych tzn. podciśnienie z wydechu "pompuje" paliwo więc o to się raczej nie martwię , lecz może są jakieś inne uwarunkowania skreślające ten silniczek z listy "lotniczej" ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt wysokie obroty.

Było to poruszane na forum... Poszukaj.

według mnie nie ma problemu ze zbyt wysokimi obrotami... bedzie duza predkosc strumienia zaśmigłowego kosztem mniejszego ciagu...

 

poprostu male smigielko z duzym skokiem

ale nie polecam na pierwszy model, bo bedzie szybkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jakiegoś przecinaka się nada, sam latałem modelem z samochodowym silnikiem

OPS .21 małe śmigo spory skok (nie pamiętam parametrów dokładnie) i gwizdało to pięknie :mrgreen: szarpankę zdemontowałem, inny wydech, głowice a dokładniej radiator przyciąłem i wsio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robraf otrzymuje "pomógł"

szarpankę zdemontowałem, inny wydech, głowice a dokładniej radiator przyciąłem i wsio.

-szarpankę zdemontuję naturalnie (będzie palony rozrusznikiem)

-nie rozumiem po co inny wydech skoro ten jest plastikowy (lekki) a silnik na nim chodzi pięknie

-radiator i tak przyciąłem o 2 żeberka (potrzeba taka była do innego modelu) ale chyba jeszcze go chlasnę.. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radiator możesz uciąć całkowicie(zostawiając jedynie ostatni krążek dociskający świecę).Strumień zaśmigłowy będzie wystarczająco chłodził silnik.Tak jak koledzy wyżej napisali śmigło o małej średnicy a duzym skoku.Osobiście testy zacząłbym od śmigła 5x5 kończąc na śmigle 7x7 lub podobnym(o ile bedzie w stanie uciągnąc tak duże śmigło jak na 2,5ccm).Dobrym rozwiązaniem jest również przekładnia(reduktor) oparta na pasku zębatym,co pozwoliłoby na zmniejszenie obrotów a zwiększenie momentu obrotowego(na forum był gdzieś taki projekt).Tłumika rzeczywiście nie musisz wymieniać,ewentualnie może przydać się przedłużka by odsunąć go od kadłuba samolotu.Pierwszą rzeczą jaką koniecznie musisz zrobić jest dotoczenie tulejki przedłużającej wał silnika-inaczej śmigło będzie zahaczało o iglicę gaźnika.W razie czego chętnie pomogę,jak bedzie trzeba to poślę Ci na GG zdjęcie silnika z radiatorem podciętym do samolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radiator możesz uciąć całkowicie(zostawiając jedynie ostatni krążek dociskający świecę).Strumień zaśmigłowy będzie wystarczająco chłodził silnik.Tak jak koledzy wyżej napisali śmigło o małej średnicy a duzym skoku.Osobiście testy zacząłbym od śmigła 5x5 kończąc na śmigle 7x7 lub podobnym(o ile bedzie w stanie uciągnąc tak duże śmigło jak na 2,5ccm).Dobrym rozwiązaniem jest również przekładnia(reduktor) oparta na pasku zębatym,co pozwoliłoby na zmniejszenie obrotów a zwiększenie momentu obrotowego(na forum był gdzieś taki projekt).Tłumika rzeczywiście nie musisz wymieniać,ewentualnie może przydać się przedłużka by odsunąć go od kadłuba samolotu.Pierwszą rzeczą jaką koniecznie musisz zrobić jest dotoczenie tulejki przedłużającej wał silnika-inaczej śmigło będzie zahaczało o iglicę gaźnika.W razie czego chętnie pomogę,jak bedzie trzeba to poślę Ci na GG zdjęcie silnika z radiatorem podciętym do samolotu.

Właśnie takiego podsumowania potrzebowałem. :jupi:

 

Konrad otrzymuje zasłużone "pomógł"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W tłumiku akurat (w miejscu lokalizacji króćca) ciśnie jest wyższe od zewnętrznego, dzięki temu paliwo jest pompowane do gaźnika, gdyby było tam (w tłumiku) podciśnienie to całe paliwko znalazłoby się wewnątrz tłumika....zostałoby ze zbiornika wyssane....

A wracając do parametrów silniczka to ja latam motorkami 2,5 ccm, które kręcą do 42000 rpm i uzyskują moc ok 2 KM...

Więcej przeczytasz tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konrad napisał w innym poście

"Zaproponowałem 15ccm ponieważ karter dokładnie ten sam co w 10ccm,wymiary i waga niewiele większe a mocy juz sporo więcej,ja do Katany X-lite 1,4m pakuję Os Maxa Fs 91 Surpass"

a w tym poście "Tak jak koledzy wyżej napisali śmigło o małej średnicy a duzym skoku.Osobiście testy zacząłbym od śmigła 5x5 kończąc na śmigle 7x7 lub podobnym(o ile bedzie w stanie uciągnąc tak duże śmigło jak na 2,5ccm)."

Pozdrawiam Zdzisław

PS:a gdzie są bzdury to modelarze widzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zaproponowałem 15ccm ponieważ karter dokładnie ten sam co w 10ccm,wymiary i waga niewiele większe a mocy juz sporo więcej,ja do Katany X-lite 1,4m pakuję Os Maxa Fs 91 Surpass"

a co ma OS 4t do silnika o który się pyta kolega 10000Hz,

W ogóle nie widze tu nawiązania do tego tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę, parametry silników asp 4 takt http://www.nastik.pl/asp-fs61ar-p-454.html

os mają się podobnie ale na pewno silnik 10cm i 15cm nie jest w tym samym bloku

Jaka będzie szybkość strumienia zaśmigłowego ze śmigłem o tak dużym skoku i takich obrotach taki zestaw a i owszem ale do jakiegoś pylona. Lubię jak młodzi modelarze wypowiadają się na forum ale jak robią to z głową, ale wprowadzać ludzi w błąd. Zanim coś napiszesz to sprawdź, jak nie masz pewności, albo nie wprowadzaj zamieszania. Jak miło będzie poczytać i stwierdzić taki młody a jaką ma wiedzę

Pozdrawiam Zdzisław

ECO400 A czytałeś całość czy sobie ilość postów nabijasz proszę przeczytaj całość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze śmigłem o tak dużym skoku i takich obrotach taki zestaw a i owszem ale do jakiegoś pylona.

to jest silnik wysokoobrotowy i niewiem jak by sie starał to bez przekładni nie da rady uzyskać wolnych obrotów a co za tym idzie ten silnik raczej sie nie nadaje do jakiegoś tam trenerka...

Co do tego Os-a to nie wiem po co gucio wtronciłeś to do tego tematu. Ja tutaj nie robie zamieszania i nie nabijam sobie postów tylko Ty to robisz.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gucio-w moim poście który zacytowałeś odnośnie silnika 4T wkradł się drobny błąd-chodziło mi o to że 70-ka ma taki sam karter jak 91-ka,i nic tego nie zmieni.Po prostu miałem na myśli silnik 12ccm a nie 10ccm,a prawda jest taka że teoretycznie skoro mają jednakowe kartery to 91 jest w środku bardziej wyfrezowany,co powinno skutkowac jeszcze mniejszą wagą.Ale teraz na temat!Bo nie mam pojęcia co mają wspólnego moje posty o 4T z tym tematem.Co ma piernik do wiatraka?Do modelu Spitfire kolegi z sąsiedniego tematu z którego to zaczerpnąłeś cytat silnik 4T 10ccm będzie zbyt słaby,70-ka w sam raz zaś zaproponowałem 91-ke ze względu na wage zblizoną do 70-ki a znacznie większą moc.Tylko teraz proszę o wytłumaczenie co ma mój wpis w tym temacie odnośnie śmigieł z moim postem o 4-takcie.Prawda jest taka że silnik wysokoobrotowy(samochodowy) nadaje się tylko do szybkiego latania ze względu na prędkość strumienia zaśmigłowego,czyli mam tu na myśli modele typu pylon lub JET na turbince tłokowej.I prawda jest również taka,że w wypadku tak wysokich obrotów jakie występują na wale tego silniczka(30tyś obr/min ++) jedyną słuszną opcją jest zastosowanie malutkiego śmigła o dużym skoku-umiarkowany ciąg przy dużej prędkości strumienia zaśmigłowego-inne śmigło szybko straciłoby sprawność i zaczęło bezskutecznie mielić powietrze,dlatego też zaproponowałem na próbę śmigło 5x5(MAŁA ŚREDNICA DUŻY SKOK).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.