Artur Caban Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Wykonujemy w klubie renowację elementów z laminatu szklanego owiewek motolotni. Ubytki i pęknięcia powierzchni zostały "ustabilizowane" żywicą ew. przelaminowane, zaszpachlowane, wyszlifowane, powierzchnia zmatowiona na wodę z użyciem papieru 400. Proszę Kolegów biegłych w technice lakierniczej o podpowiedź jaki zastosować podkład i lakier. Chcemy uzyskać czarną, błyszczącą powłokę. Pozdrawiam - Artur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 podpowiedź jaki zastosować podkład i lakier-właściwy Nie jestem złośliwy ale chcę wskazać najczęściej popełniany błąd przez kogoś kto nie ma kontaktu z chemią lakierniczą . Nie jest prawdą że po wyschnięciu np podkładu epoksydowego możesz nakładać na to poliestry czy lakiery "wodne " Jeśli udasz się do mieszalni lakierów tam otrzymasz właściwy zestaw : podkład, lakier bazowy i lakier bezbarwny UV . W prawdziwym lotnictwie szeroko stosuje się lakiery epoksydowe odporne na UV ale nie warto chyba iść w tak drogie materiały. Miejsca gdzie były prowadzone teraz prace z żywicą powinny być dokładnie wymyte acetonem . Przy znacznych obszarach najlepsza do odtłuszczania jest metoda stara jak świat czyli gorąca woda ( nie więcej jak 80 stopni ! ) i jakiś detergent plus szczota. Nie podam Tobie konkretnej nazwy lakierów choć pewnie tego oczekiwałeś bo jak to bywa na miejscu znajdziesz np .mieszalnię Akzo -Nobel zamiast 3M i tam będą wciskać "podobne ale to to samo..." chodzi o to że nie warto oszczędzać kilkadziesiąt złotych na tańszy podkład który zareaguje później z lakierem albo w ogóle go nie przyjmie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przytek Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Podkład zależy od materiału z jakiego są wykonane te cześci - to jest najistotniejsze. Resztę powiedzą w sklepie z artykułami dla lakierników samochodowych. Większość owiewek do motolotni jest wykonanych ze zwykłych poliestrów ale zdarzają się epoksydowe. W przypadku materiałów poliestrowych malowanie nie stwarza żadnego problemu bo stosuje się ogólnie dostępne szpachle, podkłady i lakiery stosowane przez lakierników samochodowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 31 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Dziękuję za podpowiedzi :mrgreen: Podkład, baza i bezbarwny zakupione i gotowe do użycia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przytek Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 10 lat temu robiąc swoją motolotnię (fajna była latałem nią) też miałem problem z malowaniem konstrukcji i owiewki (poliestrowej). Zasięgnąłem opini właścicieli podobnego sprzętu z Gliwic i Rybnika i okazało się że wszyscy stosują lakiery i podkłady z branży samochodowej. Lakiery te wcale nie są ciężkie obecnie stosuje się je nawet do malowania wyczynowych modeli klasy F3A. Tym bardziej że teraz są one na bazie wody. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Leszek Przytocki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.