Artur Caban Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Wykonujemy w klubie renowację elementów z laminatu szklanego owiewek motolotni. Ubytki i pęknięcia powierzchni zostały "ustabilizowane" żywicą ew. przelaminowane, zaszpachlowane, wyszlifowane, powierzchnia zmatowiona na wodę z użyciem papieru 400. Proszę Kolegów biegłych w technice lakierniczej o podpowiedź jaki zastosować podkład i lakier. Chcemy uzyskać czarną, błyszczącą powłokę. Pozdrawiam - Artur.
utopia Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 podpowiedź jaki zastosować podkład i lakier-właściwy Nie jestem złośliwy ale chcę wskazać najczęściej popełniany błąd przez kogoś kto nie ma kontaktu z chemią lakierniczą . Nie jest prawdą że po wyschnięciu np podkładu epoksydowego możesz nakładać na to poliestry czy lakiery "wodne " Jeśli udasz się do mieszalni lakierów tam otrzymasz właściwy zestaw : podkład, lakier bazowy i lakier bezbarwny UV . W prawdziwym lotnictwie szeroko stosuje się lakiery epoksydowe odporne na UV ale nie warto chyba iść w tak drogie materiały. Miejsca gdzie były prowadzone teraz prace z żywicą powinny być dokładnie wymyte acetonem . Przy znacznych obszarach najlepsza do odtłuszczania jest metoda stara jak świat czyli gorąca woda ( nie więcej jak 80 stopni ! ) i jakiś detergent plus szczota. Nie podam Tobie konkretnej nazwy lakierów choć pewnie tego oczekiwałeś bo jak to bywa na miejscu znajdziesz np .mieszalnię Akzo -Nobel zamiast 3M i tam będą wciskać "podobne ale to to samo..." chodzi o to że nie warto oszczędzać kilkadziesiąt złotych na tańszy podkład który zareaguje później z lakierem albo w ogóle go nie przyjmie .
przytek Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Podkład zależy od materiału z jakiego są wykonane te cześci - to jest najistotniejsze. Resztę powiedzą w sklepie z artykułami dla lakierników samochodowych. Większość owiewek do motolotni jest wykonanych ze zwykłych poliestrów ale zdarzają się epoksydowe. W przypadku materiałów poliestrowych malowanie nie stwarza żadnego problemu bo stosuje się ogólnie dostępne szpachle, podkłady i lakiery stosowane przez lakierników samochodowych.
Artur Caban Opublikowano 31 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2010 Dziękuję za podpowiedzi :mrgreen: Podkład, baza i bezbarwny zakupione i gotowe do użycia.
przytek Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 10 lat temu robiąc swoją motolotnię (fajna była latałem nią) też miałem problem z malowaniem konstrukcji i owiewki (poliestrowej). Zasięgnąłem opini właścicieli podobnego sprzętu z Gliwic i Rybnika i okazało się że wszyscy stosują lakiery i podkłady z branży samochodowej. Lakiery te wcale nie są ciężkie obecnie stosuje się je nawet do malowania wyczynowych modeli klasy F3A. Tym bardziej że teraz są one na bazie wody. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Leszek Przytocki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.