HubertFab Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Witam, Zastanawiam się czy kupić LI-PO 7,4V czy 11,1V do zasilania silnika szczotkowego Graupner SPEED 400 7,2V. Na pudełeczku pisze, że działa w zakresie 3,6 - 8,4V. Do tej pory latałem na NI-HM 9,6V i działał. Moje pytanie brzmi czy silnik będzie chodził na 3 celach LI-PO czy uszkodzi się ? PS: Jeszcze małe pytanie odnośnie pakietu 7,4V 2200mAh Turnigy, co sądzicie o tym pakiecie (chodzi mi o opinie na temat firmy Turnigy) ?
MałyRC Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 będzie działał ale będzie się palił dlatego weź 7.4V bo podłączysz taki silnik pod 12v też ruszy ale będzie się mocno iskrzyło i zacznie się palić....
HubertFab Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2010 O.K. Posiadam motoszybowiec TW-738-2 i tam jest silnik "480" tylko, że nie znam parametrów (zestaw RTF- już wszystko wymieniłem na lepsze oprócz silnika) nie wiecie czy on będzie działał na 12,6V ? (3 * 4,2 = 12,6V) Czy będzie taka sytuacja jak powyżej? Pozdrawiam.
buwi777 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 będzie działał ale będzie się palił dlatego weź 7.4V bo podłączysz taki silnik pod 12v też ruszy ale będzie się mocno iskrzyło i zacznie się palić.... A może byś zapytał kolegi DO CZEGO ten motorek - bo jak do latania to na 7,4V daleko nie uleci :devil:
Gość Kuba.K Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Napisał motoszybowiec TW-738-2
buwi777 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Napisał motoszybowiec TW-738-2 Do wyboru: a/ HubertFab nie umie pisać ( ma przekłamania ) b/ TY nie umiesz czytać - może znowu na chłopski rozum :twisted:
jary14 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Na 3S możesz spokojnie latać. Ja latałem na 400, z Gunterkiem 6x3 (wcześniej była białą łyżeczka xD ) w MiniMagu i silnik dawał radę bez najmniejszego problemu Oczywiście, skraca to jego żywotność, ale tak, czy owak później zmienisz na bezszczotkę :wink:
pawel4090 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 ...jary14 ma racje, można latać na 3S. W moim dwu silnikowcu też są 2 x400 na 8.4v. Lata się świetnie, ale przeważnie na 3/4 manetki, ale nie raz pozwalam sobie na maksa, w tedy jest to przecinak . Więc śmiało zastosuj, choć te silniki odchodzą do lamusa. Pozdrawiam Paweł
HubertFab Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2010 Więc śmiało zastosuj, choć te silniki odchodzą do lamusa.Sorki! Na tym silniku i z pakietem 8,4V 1100mAh latam motoszybowcem latam ok 20min. Pobiera średnio 4A! Na bez-szczotkowym (cenowo podobnym do SPEED) latał bym około 6 min!Dodam jeszcze, że regulatory do szczotkowych mam za free, ponieważ sam sobie robię. Dla mnie liczy się każde 10zł dlatego, że mam 16lat :roll: . Jeszcze tylko przetestuję jak lata na 2 celach, później ocenię i kupię pakiet. Poczekam na pogodę bo już mam dość lotów na -15*C. 8) Sprostowanie: TW-738-2 i tam jest silnik "480" - napisałem, że jest w nim 480-tka. W 2 modelu mam 400-tke. PS: Polecam zapoznać się z tym : LINK
instruktor Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 "Na tym silniku i z pakietem 8,4V 1100mAh latam motoszybowcem latam ok 20min. Pobiera średnio 4A!" Możesz mi wyjaśnić jak to się dzieje że 480-tka pobiera Ci 4 A Też kiedyś latałem motoszybowcem z silnikiem 400 z przekładnią!!! i zeby model się wznosił trzeba było dać ok 12 A 400 setka na hamowni ze śmigłem 6x3 też lubiała"chlapnąć" 12 A Czym mierzysz pobór prądu?
Janosik72 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 hej !!! Instrukrtor a jakim smiglem obciazyles przekladnie ??? bo 12 A z przkladnia to juz kosmos przynajmniej dla mnie nie mam juz przekladni na warsztacie by to zmierzyc ale zeby az 12 A :shock: :shock: :shock:
instruktor Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 przy śmigle 12 x 7 na pełnym" gazie "przekładnia 3.8:1 tą samą przekładnie stosowałem później do Mpx Permaxa 450 ale tam było już śmigło 13x9 Zreszta te łopaty wykorzystuję teraz przy bezszczotce "samoróbce "poganiajace Falcona
baxter12 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 przy śmigle 12 x 7 na pełnym" gazie "przekładnia 3.8:1 He he poszedłeś po całości. Nie dziwota że takie prądy osągasz. baxter
HubertFab Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Opublikowano 1 Lutego 2010 Pobór prądu mierzyłem miernikiem cyfrowym LAUDMANN LM-807A. Maksymalny pobór prądu silnika 480 wynosi 6,18A. Śmigło składane 6" skok 3 Pobór prądu mierzyłem na ziemi czyli wynosi więcej niż w powietrzu z racji oporów powietrza. Maksymalny pobór prądu silnika 400 wynosi 3,80A. Śmigło GWS 6"3. Dla porównania po zdjęciu śmigła silnik pobierał 0.48A. Pozdrawiam Hubert.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.