Skocz do zawartości

Zasilanie silnika Speed 400.


HubertFab

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zastanawiam się czy kupić LI-PO 7,4V czy 11,1V do zasilania silnika szczotkowego Graupner SPEED 400 7,2V.

 

Na pudełeczku pisze, że działa w zakresie 3,6 - 8,4V.

Do tej pory latałem na NI-HM 9,6V i działał.

 

Moje pytanie brzmi czy silnik będzie chodził na 3 celach LI-PO czy uszkodzi się ?

 

PS: Jeszcze małe pytanie odnośnie pakietu 7,4V 2200mAh Turnigy, co sądzicie o tym pakiecie (chodzi mi o opinie na temat firmy Turnigy) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie działał ale będzie się palił dlatego weź 7.4V

 

bo podłączysz taki silnik pod 12v też ruszy ale będzie się mocno iskrzyło i zacznie się palić....

A może byś zapytał kolegi DO CZEGO ten motorek - bo jak do latania to na 7,4V daleko nie uleci :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 3S możesz spokojnie latać. Ja latałem na 400, z Gunterkiem 6x3 (wcześniej była białą łyżeczka xD ) w MiniMagu i silnik dawał radę bez najmniejszego problemu :)

 

Oczywiście, skraca to jego żywotność, ale tak, czy owak później zmienisz na bezszczotkę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jary14 ma racje, można latać na 3S. W moim dwu silnikowcu też są 2 x400 na 8.4v. Lata się świetnie, ale przeważnie na 3/4 manetki, ale nie raz pozwalam sobie na maksa, w tedy jest to przecinak :D . Więc śmiało zastosuj, choć te silniki odchodzą do lamusa.

 

Pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc śmiało zastosuj, choć te silniki odchodzą do lamusa.

Sorki! Na tym silniku i z pakietem 8,4V 1100mAh latam motoszybowcem latam ok 20min. Pobiera średnio 4A! Na bez-szczotkowym (cenowo podobnym do SPEED) latał bym około 6 min!

Dodam jeszcze, że regulatory do szczotkowych mam za free, ponieważ sam sobie robię.

Dla mnie liczy się każde 10zł dlatego, że mam 16lat :roll: .

 

 

Jeszcze tylko przetestuję jak lata na 2 celach, później ocenię i kupię pakiet. Poczekam na pogodę bo już mam dość lotów na -15*C. 8)

 

 

Sprostowanie:

 

TW-738-2 i tam jest silnik "480" - napisałem, że jest w nim 480-tka.

W 2 modelu mam 400-tke.

 

 

PS: Polecam zapoznać się z tym : LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Na tym silniku i z pakietem 8,4V 1100mAh latam motoszybowcem latam ok 20min. Pobiera średnio 4A!"

 

Możesz mi wyjaśnić jak to się dzieje że 480-tka pobiera Ci 4 A

Też kiedyś latałem motoszybowcem z silnikiem 400 z przekładnią!!! i zeby model się wznosił trzeba było dać ok 12 A

400 setka na hamowni ze śmigłem 6x3 też lubiała"chlapnąć" 12 A

Czym mierzysz pobór prądu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobór prądu mierzyłem miernikiem cyfrowym LAUDMANN LM-807A.

Maksymalny pobór prądu silnika 480 wynosi 6,18A. Śmigło składane 6" skok 3

Pobór prądu mierzyłem na ziemi czyli wynosi więcej niż w powietrzu z racji oporów powietrza.

 

Maksymalny pobór prądu silnika 400 wynosi 3,80A. Śmigło GWS 6"3.

Dla porównania po zdjęciu śmigła silnik pobierał 0.48A.

 

 

 

Pozdrawiam Hubert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.