Skocz do zawartości

Jaki wykłon silnika w modelu shock


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja nie wiem jak to lata i dlaczego- ja tylko macham dragami.

Co do sklonow i wyklonow powiem dyplomatycznie- wszystko zalezy od modelu i zastosowanego smigla. Ja ustawiam na 0 wszystko w modelu 3D, ale jak ktos widzial jak latam to wie, ze ja wiecej niz 3m po prostej nie przelatuje 8)

W mojej Amphie zaczynalem od 0, ale tam bylo wiecej ustawien, bo doszedl T-canalizer, wiec tam byla jeszcze korelacja z nim.

 

Po weekendzie rozpoczne skladanie mojego najnowszego modelu do F3P to wtedy ocenie co i jak :) Mam zamiar go bardzo dobrze wyregulowac, bo bedzie jednym z dwoch kandydatow do mojego zawodniczego modelu.

Opublikowano

A ja się z Ładziakiem zgadzam, kąty nie po to są żeby ich nie stosować, moment od śmigła jest? jest, to i wykłon winien być nalezyty, a skłon też winien swoje miejsce znaleźć w modelu, co by nie dźgać nieba za bardzo.

Opublikowano

Model ma latać możliwie jak najbardziej neutralnie na plecach w żyletce być stabilny w zawisie tak jak pisali wcześniej koledzy i koniec. Bierz w łapke model np yaka od Krzyśka, poustawiaj mu skłon/wykłon i polataj następnie zmień kąty na 0 . Zgadnij kiedy ci się będzie lepiej latało. Tak jak pisał Boogie, wyjątkiem są modele jakieś specyficznej konstrukcji, ja osobiście jeszcze takiego nie spotkałem. który wymagał by zabawy z kątami.

Opublikowano

Koledzy, jak pisałem wcześniej - to jest mój pierwszy halowiec i w ogóle model depronowy. Czy specyfika materiału jakim jest depron dopuszcza minimalne zwichrzenia powierzchni?

 

A jeśli nie dopuszcza to jak to naprostować? Końcówka jednej lotki wygina się trochę do góry i nie mam pomysłu co z tym zrobić? Nic nie robić?

 

Ps. Latał ktoś tym Cirrusem? Dobry wybór na początek na halę? Tutaj link do opisu:

Cirrus F3P

Gość Anonymous
Opublikowano

jeżeli myślisz o jakiejś dokładnej akrobacji to nie może być zwichrowania. Możesz lekko odginać w drugą stronę lotkę przy czym podgrzewasz lekko np. opalarką . Uwaga! nie za blisko bo stopisz materiał.

Opublikowano

W takim modelu kąty 0 ( model ma latać tak samo na plecach na żyletkę). Reguły skłonu i wykłony silnika to całkiem inna kategoria, w tych modelach najważniejsza jest waga, waga i jeszcze raz waga

Pozdrawiam Zdzisław

Opublikowano

W takim modelu kąty 0 ( model ma latać tak samo na plecach na żyletkę)

Od kiedy? Nie zauważasz, że jeden z warunków nie jest spełniony na wstępie? Podpowiem: SYMETRIA. Symetria geometrii, a przede wszystkim ciągu! - o czym cały czas piszę. Model nigdy nie będzie latał identycznie na plecach i normalnie, podobnie na żylecie będzie miał tendencję do odchylania się. Częściowo można to likwidować miksami, ale po co, skoro elegancko można to zrobić ustawieniem silnika?

Z uwagi na powyższe, poniższe jest bzdurą:

Reguły skłonu i wykłony silnika to całkiem inna kategoria,

w tych modelach najważniejsza jest waga, waga i jeszcze raz waga

Tak, ale nie do końca. Podpowiem: sztywność - ta nie idzie w parze z masą. Szybkość i precyzja sterowania - to też trochę waży...
Opublikowano

Ładziak masz racje że sztywność i precyzja. Jednym słowem trzeba tych modeli trochę zrobić, kąty silnika zawsze można wyregulować. Zawsze jest cos takiego że następny model to bedzie super :D Ja zawsze wprowadzam jakieś zmiany w nowym modelu, deprony mają krótkie życie mój rekord to za jeden dzień rozwaliliśmy deprona na hali.

Pozdrawiam Zdzisław

Opublikowano

mój rekord to za jeden dzień rozwaliliśmy deprona na hali.

To chyba z moją pomocą :). Ja zawsze daję kąty na 0, moim zdaniem w takim deproniku nie ustawi się kątów odpowiednio, zwłaszcza początkujący. Po jednym krecie i tak wszystko się powygina i kąty pozmieniają.

Opublikowano

moim zdaniem w takim deproniku nie ustawi się kątów odpowiednio, zwłaszcza początkujący. Po jednym krecie i tak wszystko się powygina i kąty pozmieniają.

Może dlatego są te krety? Co za przyjemność latać modelem, który np. sam skręca w lewo, a po dodaniu gazu wyrywa do góry.

Szkoda, że ucząc się jeździć na rowerze nie ustawiłeś krzywo kierownika - przecież po pierwszej wywrotce i tak się przekrzywia...

Ludzie, miejcie trochę szacunku dla tego hobby.

 

 

Zawsze jest cos takiego że następny model to bedzie super :D

Każdy model staram się wykonać super, pomimo to nawet nie mam nadziei, że zbliżę się do absolutu.

 

deprony mają krótkie życie mój rekord to za jeden dzień rozwaliliśmy deprona na hali.

Moje żyją przeciętnie pół sezonu - a latam całkiem intensywnie i cały czas uczę się nowych figur, doskonaląc jednocześnie te, które umiem. Może to przez nieszczęsne kąty silnika? :shock:
Opublikowano

... Może to przez nieszczęsne kąty silnika? :shock:

Eee tam, chyba kąty nie mają nic do tego - raczej bardzo kiepsko latasz :rotfl: Zawsze, w każdym modelu wykłon w prawo mam zrobiony ale może stary jestem i się nie znam.
Gość Anonymous
Opublikowano

Ja też posiadam wykłon w prawo, inaczej model skręca samoczynnie w lewo.

Opublikowano

Działeczka.... Ładziaku .....Pilot... powiedzcie mi jedno czemu zawodnicy F6B, F3AI maja silniki na 0 ???czyżby nie byli poinformowani ze tak być nie może ???A moze nie dostrzegli ze model skreca im w prawo i do gory na zawodach ? Nawet Boogie napisal ze ma silnik na 0 , a z tego co sie orientuje to chłopak czaruję drążkami :) Sam latam od 5 lat shockami i jakos nie zauwazyłem tego:D a spalinami również latam ale to calkiem inna bajka :)

Opublikowano

Działeczka.... Ładziaku .....Pilot... powiedzcie mi jedno czemu zawodnicy F6B, F3AI maja silniki na 0 ???

Ale kto ci takich bzdur nagadał? Właśnie oglądam fotki z ostatnich zawodów w UK i widzę co innego.

 

A moze nie dostrzegli ze model skreca im w prawo i do gory na zawodach ?

Nic nie zrozumiałeś.

 

Nawet Boogie napisal ze ma silnik na 0 , a z tego co sie orientuje to chłopak czaruję drążkami :)

Znowu gdybasz, a nie widziałeś na własne oczy.

 

Sam latam od 5 lat shockami i jakos nie zauwazyłem tego:D

Może za słabo latasz?

 

a spalinami również latam ale to calkiem inna bajka :)

Oczywiście! Śmigło nie daje momentu, ale daje moment. Czy wiesz, co piszesz? Równie dobrze możesz twierdzić, że w dużym spalinowym heli trzeba stosować śmigło ogonowe, a w małym elektryczku nie... Dokładnie ta sama relacja.
Gość Anonymous
Opublikowano

A moze nie dostrzegli ze model skreca im w prawo i do gory na zawodach

Jak już to skręca w lewo i do góry 8)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.