Skocz do zawartości

KaliN / Zlin 526 AFS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Postanowiłem wziąć udział w konkursie "Wiosna 2010"

A głównie przez to że nie znoszę się nudzić i wolę budować niż latać ;)

 

Po przejrzeniu listy modeli które miałem zamiar zbudować w przyszłości postanowiłem że zbuduję model Zlin'a 526 AFS rozpiętości 1100mm.

Ściągnąłem plany .DXF, następnie skorzystałem z programu ABViewer który bardzo mi odpowiada do podstawowych edycji plików: DWG, DXF. Usunąłem z planów niepotrzebne mi elementy.

Po krótkim czasie upychania elementów na jak najmniejszym obszarze, plany zostały wydrukowane. Przeglądając forum, jednocześnie drukując plany Zlina.

 

Dane modelu:

Nazwa: Zlin 526 AFS

Napęd: Elekryczny

Typ modelu: Akrobat

Rozpiętość skrzydeł: 1100mm

Długość kadłuba: 910mm

 

Wyposażenie wstępnie planowane w zależności od masy modelu:

Silnik- Emax 2822 / Turnigy 28-30 1100Kv

Regulator - Turnigy 18A / Towerpro 30A

Pakiet- 2S 1050 mAh lub 3S 1350 mAh lub coś jeszcze innego

Odbiornik- Jeti Rex5 MPD / Hitec - HPD 07RH QPCM 35 MHz

Serwa- 4x HXT- 900

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

SKRZYDŁO

 

 

Skoro plany mam już złożone czas było zacząć budowę.

 

Zacząłem od żeberek do budowy skrzydeł, razem jest ich 8 par (16 sztuk) czyli po 4 pary (8 sztuk) na jedną połówkę skrzydła.

 

1. Najpierw wydrukowałem oddzielnie jeszcze raz żeberka:

 

Dołączona grafika

 

2. Następnie przy użyciu markera do płyt CD obrysowałem kształt każdego żeberka po 2 razy:

 

Dołączona grafika

 

Tak obrysowane żeberka wyciąłem łamanym nożem do tapet zostawiając ok. 1 mm naddatku, który następnie zeszlifowałem gąbką ścierną.

 

3. Gotowe żeberka:

 

Dołączona grafika

 

Największe żeberko ma 20,5 cm najmniejsze 11cm.

 

4. Żeberka pokryte depronem 3mm

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

KADŁUB


1. Wycięcie wręg:
Dołączona grafika

2. Wycięcie stateczników:
Dołączona grafika

3. Sklejenie szkieletu maski:
Dołączona grafika

4. Pokrycie szkieletu maski depronem:
Dołączona grafika

5. Sklejenie szkieletu kadłuba:
Dołączona grafika

Dołączona grafika - Obciążanie telefonem.

6. Pokrywanie kadłuba depronem:
Dołączona grafika

Dołączona grafika Przyklejanie depronu do ścianek ogona. Przyciskając depron spinaczami lecz od strony zewnętrznej miedzy ścianka a spinaczem włożone kawałki depronu aby nie wgnieść ścianek.

Dołączona grafika Przyklejenie prawej strony przednich ścianek.

Dołączona grafika Tu już kleją się obydwie strony.

Dołączona grafika Od spodu wszystko trzyma niezawodna taśma.

Dołączona grafika Jeszcze dosychający kadłub po naklejaniu bocznych ścianek na szkielet.

7. Stan teraźniejszy kadłuba:
Dołączona grafika
Dołączona grafika

8. Kabinka:

Dołączona grafika Przyklejenie wręg do depronu 3mm.

Dołączona grafika Tu depron 3mm który przykrył to wszystko czeka na przyklejenie.

9. Tworzenie garbu:

Dołączona grafika Przyklejenie listewki usztywniającej, podtrzymującej garb.

Dołączona grafika doklejenie większego kawałka depronu niż jest potrzebny.

Dołączona grafika Tutaj już z obydwu stron garb przyklejony.

Dołączona grafika Jeszcze bez ścięcia na łączeniu kabinka - garb.

Dołączona grafika Już ścięte łączenie kabinka - garb.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.