KaliN Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 Postanowiłem wziąć udział w konkursie "Wiosna 2010" A głównie przez to że nie znoszę się nudzić i wolę budować niż latać Po przejrzeniu listy modeli które miałem zamiar zbudować w przyszłości postanowiłem że zbuduję model Zlin'a 526 AFS rozpiętości 1100mm. Ściągnąłem plany .DXF, następnie skorzystałem z programu ABViewer który bardzo mi odpowiada do podstawowych edycji plików: DWG, DXF. Usunąłem z planów niepotrzebne mi elementy. Po krótkim czasie upychania elementów na jak najmniejszym obszarze, plany zostały wydrukowane. Przeglądając forum, jednocześnie drukując plany Zlina. Dane modelu: Nazwa: Zlin 526 AFS Napęd: Elekryczny Typ modelu: Akrobat Rozpiętość skrzydeł: 1100mm Długość kadłuba: 910mm Wyposażenie wstępnie planowane w zależności od masy modelu: Silnik- Emax 2822 / Turnigy 28-30 1100Kv Regulator - Turnigy 18A / Towerpro 30A Pakiet- 2S 1050 mAh lub 3S 1350 mAh lub coś jeszcze innego Odbiornik- Jeti Rex5 MPD / Hitec - HPD 07RH QPCM 35 MHz Serwa- 4x HXT- 900 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaliN Opublikowano 19 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 PLANY 1. Drukowanie: 2. Składanie planów bez klejenia: 3. Plany sklejone w całość: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaliN Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 SKRZYDŁO Skoro plany mam już złożone czas było zacząć budowę. Zacząłem od żeberek do budowy skrzydeł, razem jest ich 8 par (16 sztuk) czyli po 4 pary (8 sztuk) na jedną połówkę skrzydła. 1. Najpierw wydrukowałem oddzielnie jeszcze raz żeberka: 2. Następnie przy użyciu markera do płyt CD obrysowałem kształt każdego żeberka po 2 razy: Tak obrysowane żeberka wyciąłem łamanym nożem do tapet zostawiając ok. 1 mm naddatku, który następnie zeszlifowałem gąbką ścierną. 3. Gotowe żeberka: Największe żeberko ma 20,5 cm najmniejsze 11cm. 4. Żeberka pokryte depronem 3mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaliN Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 KADŁUB 1. Wycięcie wręg:2. Wycięcie stateczników:3. Sklejenie szkieletu maski:4. Pokrycie szkieletu maski depronem:5. Sklejenie szkieletu kadłuba: - Obciążanie telefonem.6. Pokrywanie kadłuba depronem: Przyklejanie depronu do ścianek ogona. Przyciskając depron spinaczami lecz od strony zewnętrznej miedzy ścianka a spinaczem włożone kawałki depronu aby nie wgnieść ścianek. Przyklejenie prawej strony przednich ścianek. Tu już kleją się obydwie strony. Od spodu wszystko trzyma niezawodna taśma. Jeszcze dosychający kadłub po naklejaniu bocznych ścianek na szkielet.7. Stan teraźniejszy kadłuba: 8. Kabinka: Przyklejenie wręg do depronu 3mm. Tu depron 3mm który przykrył to wszystko czeka na przyklejenie.9. Tworzenie garbu: Przyklejenie listewki usztywniającej, podtrzymującej garb. doklejenie większego kawałka depronu niż jest potrzebny. Tutaj już z obydwu stron garb przyklejony. Jeszcze bez ścięcia na łączeniu kabinka - garb. Już ścięte łączenie kabinka - garb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek1212 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Widzę, że kolega w końcu wystartował Zostało mało czasu. Śpiesz się!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.