ppompka Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Witam! W tym wątku będę prowadzić relacje tworzenia modelu konkursowego Mach3 jest to dolnopłat z depronu. Ja powiększyłem go do rozp. 1100mm. Budowę rozpocznę najprawdopodobniej w sobotę. Wyposażenie: Silnik- E-max 2812 Regulator- Tower Pro Mag8 20A Pakiet- 1000 mAh turnigy Serwa- 2x e-sky 8g 2x turnigy 9g Aparaturę też mam, świeżą, wczoraj doszła HK-T6A Tak wyglądają plany żebyście nie musieli szukać bo jakąkolwiek relacje czy zdjęcia trudno znaleźć. Tak sobie myślę czy ktoś już zrobił ten model (no może oprócz autora), ale ostatecznie pierwszy musi być :jupi: Plany tego modelu są na PROFILI2[/url Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 19 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Zaczynamy relacje!!!! Model który buduję to Mach 3. Z sylwetki jest on trochę podobny do samolotu Zlin-50. Mój model będzie miał 1100mm rozpiętości skrzydeł i 850mm długości kadłuba. Zrobienie planów (poskalowanie i układanie by zużyć mniej papieru i mniej mieć do klejenia tych kartek papieru) zajęło mi chwilkę czasu. Potem było drukowanie i sklejanie planów. Oto efekty : Potem zabrałem sie za wycięcie elementów wewnętrznych takich jak żeberka i wręgi kadłuba. Co z tego wyszło widać na zdjęciu : Jedna wręga gdzieś sie zagubiła ale potem została odnaleziona jako cała i zdrowa :mrgreen: Aparaturę też mam, o bo ostatecznie wymóg konkursu. :rotfl: Potwierdzenie, żebym nie był gołosłowny : Na razie to by było tyle. W modelu planuje zrobić jeszcze dodatkowo laminatową maskę/osłonę (nie wiem jak to się dobrze nazywa) silnika i kołpak (o ile mi sie uda). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 19 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Druga część zmagań z depronem Jak na razie powstał tylko dwuczęściowy szkielet kadłuba. Listewki jaki użyłem to sosna 2x8. Depron z listwami jest klejony klejem soudal 66a poliuretanowy. Oto co udało mi się stworzyć: Dwie połówki zostały następnie sklejone za pomocą soudalu i dodatkowej sosnowej listewki: Na razie tylko tyle. W następnym etapie przedstawię oklejanie konstrukcji depronem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Trzecie etap prac z Mach’iem (nie mylić z Maybach’iem) Jak już pisałem, na tym etapie będzie oklejanie kadłuba depronem. Najpierw wyciąłem boki kadłuba z depronu. (Jeszcze bez wcięć na skrzydła) Następnie przyłapałem boki na szpileczki żeby zobaczyć czy wszystko pasuje. Okazało się pasuje, można kleić. Więc mój chińczyk zaczął się rozgrzewać. Potem było klejenie. Wyszło coś takiego po przyklejeniu boków. Następnie zabrałem się do oklejenia depronem góry i dołu kadłuba (garb zostawiam na później). Najpierw okleiłem przednią część. Między gorę a boki dodałem jeszcze paski depronu tak aby można było bardziej zaokrągić krawędzie. Widać te paski na tym zdjęciu: Potem zabrałem się za ogon. Tutaj zrobiłem tak samo jak na dziobie z tymi paskami. Polałem soudalem tu i tam, użyłem kilku recepturek i wyłonił się taki widok. Jeszcze mam jedną rade dla osób używających kleju soudal poliuretanowego. Przy klejeniu nim lepiej jest założyć rękawiczki lateksowe, bo potem trudno jest odmyć ręce, a takie rękawicę kosztują grosze (jedna paczka 100szt 14zł). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Witam w 4 części relacji z budowy modelu konkursowego Mach 3 W tym etapie przedstawię budowę skrzydła Pierwszą rzeczą było wycięcie żeberek które są widoczne na tym zdjęciu (jeszcze bez wcięć na dźwigary Potem było wklejanie dźwigarów w żeberka, niestety z tego etapu mam tylko 1 zdjęcie bo tylko te jedne wyszło reszta była rozmazana Następne było zamykanie skrzydła, tutaj żadne zdjęcie nie wyszło bo było już lekko ciemno. Skrzydła są klejone w całości na gorący klej z pistoletu, klei ona jak ca Do depronu, tyle ze można nim również wypełnić lekkie ubytki, lecz nie na widoku bo nie da się go szlifować. Mam zdjęcia jak już skrzydła są oklejone papierem pakowym przed szlifowaniem : Przy okazji zabawy z papierem zrobiłem stery: Ster wysokości: Ster kierunku: W następnym odcinku może uda mi się zrobić garb kadłuba i okleić cały kadłub papierem na wikol. Na razie nie zdradzam jakie będzie malowanie ale na pewno jak zobaczycie to poznacie. Zresztą będzie napisane na skrzydle i kadłubie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 25 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Część piąta relacji z budowy depronowego dolnopłata. Jak już pisałem w poprzedniej części teraz miałem zrobić kadłub do końca. I tak też się stało. Najpierw zrobiłem garb (tutaj nie mam zdjęcia), a potem okleiłem kadłub papierem na wikol. Potem wkleiłem w kadłub stateczniki. Nie odmówiłem sobie również złożenia na sucho kadłuba ze skrzydłami. Na początku nie byłe przekonany do tego modelu. Krótki kadłub, kanciasty przód i niski kadłub. Lecz teraz zmieniłem zdanie całkowicie. Model zaczął mi się szalenie podobać (jako pierwszy który zrobiłem) Teraz planuję zrobić albo szpachlowanie i szlifowanie całego modelu, albo zrobienie kabiny. PYTANIE Mam do Was teraz pytanie. Jakimi farbami możnałybłoby pomalować ten model niestety aerograf nie wchodzi w grę. Najlepiej żeby były to farby które nie zjadają depronu. Kolory jaki potrzebuje to czarny, żółty, biały i srebrny. PODPOWIEDZI NA PW (tutaj nie można) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 28 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Mam do Was pytanie. Czy ten model ma szanse polecieć na silniku e-max cf2812 i śmigle 8x4 przy wadzwe ok 800g. Obciążenie pow. wynosi ok. 45g/dm2. a jęsli nie to jaki silnik możne byłoby wsadzić do tego modelu? Mam jednak pewne ograniczenie ze strony regla bo jest to tylko Tp Mag8 20A Co do samoloty to cały papier został zdjęty ponieważ przy malowaniu farbami papier namókł i porobiły się fałdy. Model w obecnej chwili jest prawie cały pomalowany. po dokończenu malowania wstawie zdjęcia, sa potem bedą jeszcze zdjęcia gotowego, oklejonego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modrzej Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Wg. mnie raczej nie ma szans... Lepiej E-MAXa 2822 wrzuć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 28 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 A na 2822 poleci czy też tylko tak na rzęsach ?? A co innego dosć taniego, mocniejszego i pasującego do regla 20A z TowerPro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 2822 też nie jest aż tak żeby został nadmiar mocy. Lepiej jakiś jeszcze większy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 28 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Dodam jeszcze że profil to clark Y bo to chyba też ma jakieś tam znaczenie. A moglibyscie polecić jakis silnik?? Bo szukam i te mocniejsze to już po 40A regla potrzebują :/ Śmigło: 10x4,7 SF RPM: 6100 Prąd: 14.5A Uzyskany ciąg: 745g To są dane dla E-Maxa 2822, czyli całkiem przyzwoicie czy stosunek ciągu do masy w dolnopłacie nie wystarczy 1:1 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Z tym 2822 poleci az milo Jan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modrzej Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 w dolnopłacie lepiej z zapasem. Mi na 2822 i śmigle 11x6" udało się uzyskać taki ciąg, że na pakiecie 2s jestem w stanie delikatnie zawiesić szybowiec o masie ~600-700g. Tylko nadal się zastanawiam jak Ty szacujesz te 800g masy tego modelu? Mój szybowiec ma prawie 2m rozp. a jest lżejszy... coś chyba przesadzasz trochę?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 28 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Nie przesadzam. a to daltego że na skrzydło poszło chyba z pół kilo szpachli. Tak szlifowałem że kantem papieru wyrywałem dziury, ale udało się odratować i teraz nie ma po tym śladu. w dolnopłacie lepiej z zapasem. Mi na 2822 i śmigle 11x6" udało się uzyskać taki ciąg, że na pakiecie 2s jestem w stanie delikatnie zawiesić szybowiec o masie ~600-700g. Mam pakiet 3s i do niego 11x6 chyba troszke da dużo będzie. A tak jeszczez słówko o silniku. Jakis deficyt tych silników chyba jest, bo w wielu sklepach jest niedostępny, i nawet nie ma go na allegro. P.S. Teraz już wiem po co jest pamięć na modele w aparaturze. Chwila zabawy w modelarstwie i sie okazuje że sie ma 3 silniki :rotfl: A to jeszcze zaraz sie dokupić jeszcze jeden odbiornik, pare serw za 10 zł, jakiś regielek i można na latanie 2 samoloty zabierać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Jakis deficyt tych silników chyba jest, bo w wielu sklepach jest niedostępny, i nawet nie ma go na allegro. bo to tanie i dobre silniki sa masz paypala ?Jan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 28 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Nie PayPal'a nie mam, ale i tak bym nie sciagał 1 silnika, jeśli o to chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modrzej Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Dobre i tanie... ja to bym się nie bawił ze szpachlowaniem, tylko zrobił nowe skrzydło. Poszukaj tego e-maxa może uda Ci sie gdzieś go upolować... na 3S to będzie aż za dobrze IMO. Chyba ze któryś z TowerPro one też mają dosyć duży ciąg ok 700g ale już są troszkę droższe od e-maxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 zadne sciaganie http://cgi.ebay.co.uk/R-C-CF-2822-1200KV-Brushless-Outrunner-Motor-for-Plane_W0QQitemZ330416254241QQcmdZViewItemQQptZUK_ToysGames_RadioControlled_JN?hash=item4cee57ed21 placisz i za tydzien masz i kosztuje Cie niecale 30 zl a tu masz podobny choc podaja wieksza moc ,http://cgi.ebay.co.uk/New-RC-Timer-2822-14-1200KV-Outrunner-Brushless-Motor_W0QQitemZ120502035724QQcmdZViewItemQQptZRadio_Control_Parts_Accessories?hash=item1c0e7b250c zawsze mozesz poprosic kolegow na forum o pozyczke takiego 2822 :wink: Mysle ze kilku sie znajdzie Jan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 31 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Dawno się nie odzywałem, ale nie myślcie że zrezygnowałem. Przy próbie malowanie modelu oklejonego papierem. Porobiły się fałdy od wody zawartej w farbie więc musiałem papier zerwać i szpachlować wszystko. Po szpachlowaniu szlifowaniu i tak kilka razy pomalowałem model w żółto czarne barwy. Teraz wygląda on tak: (nie patrzcie na tą „pokrywkę” od akku po będzie ona mocowana na czarną taśmę) I jeszcze zdjęcie od dołu: Potem zabrałem się za odrysowywanie i wycinanie naklejek. Po 5 (nie kłamię) godzinach pracy skalpelem olfy na macie tej samej firmy (cud techniki że tak powiem i skalpel i mata, skalpelem odkroiłem taki cieniutki, skręcony pasek metalowej linijki) Oto wynik tej ciężkiej pracy : Teraz musze dokupić jeszcze mocniejszy silnik E-Max cf2822. 18 dni zostało do końca konkursu wiec musze się śpieszyć z tym kończeniem i budową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 W tym odcinku budowy okleiłem model naklejkami z poprzedniego postu. Tak się prezentuje model: Do dokończenia budowy brakuje zrobienia lotek, wstawienia mocniejszego silnika, który za niedługo do mnie wyruszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.