Skocz do zawartości

Ppompka-Mach3 Dolnopłat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

W tym wątku będę prowadzić relacje tworzenia modelu konkursowego Mach3 jest to dolnopłat z depronu. Ja powiększyłem go do rozp. 1100mm. Budowę rozpocznę najprawdopodobniej w sobotę.

 

Wyposażenie:

Silnik- E-max 2812

Regulator- Tower Pro Mag8 20A

Pakiet- 1000 mAh turnigy

Serwa- 2x e-sky 8g

2x turnigy 9g

Aparaturę też mam, świeżą, wczoraj doszła HK-T6A

Tak wyglądają plany żebyście nie musieli szukać bo jakąkolwiek relacje czy zdjęcia trudno znaleźć. Tak sobie myślę czy ktoś już zrobił ten model (no może oprócz autora), ale ostatecznie pierwszy musi być :jupi:

Dołączona grafika

Plany tego modelu są na PROFILI2[/url

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zaczynamy relacje!!!!

Model który buduję to Mach 3. Z sylwetki jest on trochę podobny do samolotu Zlin-50. Mój model będzie miał 1100mm rozpiętości skrzydeł i 850mm długości kadłuba. Zrobienie planów (poskalowanie i układanie by zużyć mniej papieru i mniej mieć do klejenia tych kartek papieru) zajęło mi chwilkę czasu. Potem było drukowanie i sklejanie planów. Oto efekty :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Potem zabrałem sie za wycięcie elementów wewnętrznych takich jak żeberka i wręgi kadłuba. Co z tego wyszło widać na zdjęciu :

Dołączona grafika

Jedna wręga gdzieś sie zagubiła ale potem została odnaleziona jako cała i zdrowa :mrgreen:

Aparaturę też mam, o bo ostatecznie wymóg konkursu. :rotfl: Potwierdzenie, żebym nie był gołosłowny :

Dołączona grafika

Na razie to by było tyle. W modelu planuje zrobić jeszcze dodatkowo laminatową maskę/osłonę (nie wiem jak to się dobrze nazywa) silnika i kołpak (o ile mi sie uda).

Opublikowano

Druga część zmagań z depronem

Jak na razie powstał tylko dwuczęściowy szkielet kadłuba. Listewki jaki użyłem to sosna 2x8. Depron z listwami jest klejony klejem soudal 66a poliuretanowy. Oto co udało mi się stworzyć:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dwie połówki zostały następnie sklejone za pomocą soudalu i dodatkowej sosnowej listewki:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Na razie tylko tyle. W następnym etapie przedstawię oklejanie konstrukcji depronem.

Opublikowano

Trzecie etap prac z Mach’iem (nie mylić z Maybach’iem) :D

Jak już pisałem, na tym etapie będzie oklejanie kadłuba depronem. Najpierw wyciąłem boki kadłuba z depronu. (Jeszcze bez wcięć na skrzydła)

Dołączona grafika

Następnie przyłapałem boki na szpileczki żeby zobaczyć czy wszystko pasuje.

Dołączona grafika

Okazało się pasuje, można kleić. Więc mój chińczyk zaczął się rozgrzewać.

Dołączona grafika

Potem było klejenie. Wyszło coś takiego po przyklejeniu boków.

Dołączona grafika

Następnie zabrałem się do oklejenia depronem góry i dołu kadłuba (garb zostawiam na później).

Najpierw okleiłem przednią część. Między gorę a boki dodałem jeszcze paski depronu tak aby można było bardziej zaokrągić krawędzie. Widać te paski na tym zdjęciu:

Dołączona grafika

Potem zabrałem się za ogon. Tutaj zrobiłem tak samo jak na dziobie z tymi paskami. Polałem soudalem tu i tam, użyłem kilku recepturek i wyłonił się taki widok.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jeszcze mam jedną rade dla osób używających kleju soudal poliuretanowego. Przy klejeniu nim lepiej jest założyć rękawiczki lateksowe, bo potem trudno jest odmyć ręce, a takie rękawicę kosztują grosze (jedna paczka 100szt 14zł).

Opublikowano

Witam w 4 części relacji z budowy modelu konkursowego Mach 3

W tym etapie przedstawię budowę skrzydła

Pierwszą rzeczą było wycięcie żeberek które są widoczne na tym zdjęciu (jeszcze bez wcięć na dźwigary

Dołączona grafika

Potem było wklejanie dźwigarów w żeberka, niestety z tego etapu mam tylko 1 zdjęcie bo tylko te jedne wyszło reszta była rozmazana 

Dołączona grafika

Następne było zamykanie skrzydła, tutaj żadne zdjęcie nie wyszło bo było już lekko ciemno. Skrzydła są klejone w całości na gorący klej z pistoletu, klei ona jak ca Do depronu, tyle ze można nim również wypełnić lekkie ubytki, lecz nie na widoku bo nie da się go szlifować. Mam zdjęcia jak już skrzydła są oklejone papierem pakowym przed szlifowaniem :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Przy okazji zabawy z papierem zrobiłem stery:

Ster wysokości:

Dołączona grafika

Ster kierunku:

Dołączona grafika

W następnym odcinku może uda mi się zrobić garb kadłuba i okleić cały kadłub papierem na wikol. Na razie nie zdradzam jakie będzie malowanie ale na pewno jak zobaczycie to poznacie. Zresztą będzie napisane na skrzydle i kadłubie. :D

Opublikowano

Część piąta relacji z budowy depronowego dolnopłata.

Jak już pisałem w poprzedniej części teraz miałem zrobić kadłub do końca. I tak też się stało. Najpierw zrobiłem garb (tutaj nie mam zdjęcia), a potem okleiłem kadłub papierem na wikol.

Dołączona grafika

Potem wkleiłem w kadłub stateczniki.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Nie odmówiłem sobie również złożenia na sucho kadłuba ze skrzydłami. Na początku nie byłe przekonany do tego modelu. Krótki kadłub, kanciasty przód i niski kadłub. Lecz teraz zmieniłem zdanie całkowicie. Model zaczął mi się szalenie podobać (jako pierwszy który zrobiłem)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Teraz planuję zrobić albo szpachlowanie i szlifowanie całego modelu, albo zrobienie kabiny.

 

PYTANIE

 

Mam do Was teraz pytanie. Jakimi farbami możnałybłoby pomalować ten model niestety aerograf nie wchodzi w grę. Najlepiej żeby były to farby które nie zjadają depronu. Kolory jaki potrzebuje to czarny, żółty, biały i srebrny. PODPOWIEDZI NA PW (tutaj nie można)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam do Was pytanie. Czy ten model ma szanse polecieć na silniku e-max cf2812 i śmigle 8x4 przy wadzwe ok 800g. Obciążenie pow. wynosi ok. 45g/dm2. a jęsli nie to jaki silnik możne byłoby wsadzić do tego modelu? Mam jednak pewne ograniczenie ze strony regla bo jest to tylko Tp Mag8 20A

 

Co do samoloty to cały papier został zdjęty ponieważ przy malowaniu farbami papier namókł i porobiły się fałdy. Model w obecnej chwili jest prawie cały pomalowany. po dokończenu malowania wstawie zdjęcia, sa potem bedą jeszcze zdjęcia gotowego, oklejonego modelu.

Gość Anonymous
Opublikowano

2822 też nie jest aż tak żeby został nadmiar mocy. Lepiej jakiś jeszcze większy.

Opublikowano

Dodam jeszcze że profil to clark Y bo to chyba też ma jakieś tam znaczenie. A moglibyscie polecić jakis silnik?? Bo szukam i te mocniejsze to już po 40A regla potrzebują :/

Śmigło: 10x4,7 SF

RPM: 6100

Prąd: 14.5A

Uzyskany ciąg: 745g

To są dane dla E-Maxa 2822, czyli całkiem przyzwoicie czy stosunek ciągu do masy w dolnopłacie nie wystarczy 1:1 ??

Opublikowano

w dolnopłacie lepiej z zapasem. Mi na 2822 i śmigle 11x6" udało się uzyskać taki ciąg, że na pakiecie 2s jestem w stanie delikatnie zawiesić szybowiec o masie ~600-700g. Tylko nadal się zastanawiam jak Ty szacujesz te 800g masy tego modelu? Mój szybowiec ma prawie 2m rozp. a jest lżejszy... coś chyba przesadzasz trochę??

Opublikowano

Nie przesadzam. a to daltego że na skrzydło poszło chyba z pół kilo szpachli. Tak szlifowałem że kantem papieru wyrywałem dziury, ale udało się odratować i teraz nie ma po tym śladu. :D

w dolnopłacie lepiej z zapasem. Mi na 2822 i śmigle 11x6" udało się uzyskać taki ciąg, że na pakiecie 2s jestem w stanie delikatnie zawiesić szybowiec o masie ~600-700g.

Mam pakiet 3s i do niego 11x6 chyba troszke da dużo będzie. A tak jeszczez słówko o silniku. Jakis deficyt tych silników chyba jest, bo w wielu sklepach jest niedostępny, i nawet nie ma go na allegro.

 

P.S. Teraz już wiem po co jest pamięć na modele w aparaturze. Chwila zabawy w modelarstwie i sie okazuje że sie ma 3 silniki :rotfl: A to jeszcze zaraz sie dokupić jeszcze jeden odbiornik, pare serw za 10 zł, jakiś regielek i można na latanie 2 samoloty zabierać.

Opublikowano

Dobre i tanie... ja to bym się nie bawił ze szpachlowaniem, tylko zrobił nowe skrzydło. Poszukaj tego e-maxa może uda Ci sie gdzieś go upolować... na 3S to będzie aż za dobrze IMO. Chyba ze któryś z TowerPro one też mają dosyć duży ciąg ok 700g ale już są troszkę droższe od e-maxa.

Opublikowano

zadne sciaganie http://cgi.ebay.co.uk/R-C-CF-2822-1200KV-Brushless-Outrunner-Motor-for-Plane_W0QQitemZ330416254241QQcmdZViewItemQQptZUK_ToysGames_RadioControlled_JN?hash=item4cee57ed21

placisz i za tydzien masz i kosztuje Cie niecale 30 zl

a tu masz podobny choc podaja wieksza moc ,http://cgi.ebay.co.uk/New-RC-Timer-2822-14-1200KV-Outrunner-Brushless-Motor_W0QQitemZ120502035724QQcmdZViewItemQQptZRadio_Control_Parts_Accessories?hash=item1c0e7b250c

zawsze mozesz poprosic kolegow na forum o pozyczke takiego 2822 :wink:

Mysle ze kilku sie znajdzie :P

 

Jan

Opublikowano

Dawno się nie odzywałem, ale nie myślcie że zrezygnowałem. Przy próbie malowanie modelu oklejonego papierem. Porobiły się fałdy od wody zawartej w farbie więc musiałem papier zerwać i szpachlować wszystko. Po szpachlowaniu szlifowaniu i tak kilka razy pomalowałem model w żółto czarne barwy. Teraz wygląda on tak:

Dołączona grafika

(nie patrzcie na tą „pokrywkę” od akku po będzie ona mocowana na czarną taśmę)

I jeszcze zdjęcie od dołu:

Dołączona grafika

Potem zabrałem się za odrysowywanie i wycinanie naklejek. Po 5 (nie kłamię) godzinach pracy skalpelem olfy na macie tej samej firmy (cud techniki że tak powiem i skalpel i mata, skalpelem odkroiłem taki cieniutki, skręcony pasek metalowej linijki) Oto wynik tej ciężkiej pracy :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Teraz musze dokupić jeszcze mocniejszy silnik E-Max cf2822. 18 dni zostało do końca konkursu wiec musze się śpieszyć z tym kończeniem i budową.

Opublikowano

W tym odcinku budowy okleiłem model naklejkami z poprzedniego postu. Tak się prezentuje model:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Do dokończenia budowy brakuje zrobienia lotek, wstawienia mocniejszego silnika, który za niedługo do mnie wyruszy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.