Gites Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 Witam, Serwa analogowe versus cyfrowe - kolejna frapująca mnie kwestia (nic na forum nie znalazłem). Oczywiście rozpisujecie się, które serwo lepsze, wyrażacie swoje opinie, itd... ale nikt tak naprawdę nie wyjaśnił: 1. Czym się różni serwo analogowe od cyfrowego? (tylko błagam nie piszcie że tym, że jedno steruje się analogowo a drugie cyfrowo ) Edit: 1a. Jak jest zbudowane serwo cyfrowe a jak analogowe? 2. Co decyduje o użyciu konkretnego typu w naszym modelu? 3. Zalety / wady obu typów 4. Kwestia kompatybilności z odbiornikami 5. Kwestia prądożerności (który typ pobiera mniej prądu przy zachowaniu tych samych parametrów, np. uciąg, waga) 6. Kwestia wagi (który typ ma mniejszą wagę przy tym samym uciągu) Wiem, wiem... mogę sobie pogooglać... ale chyba po to mamy to forum żeby zadawać pytania których nikt wcześniej nie zadał
Callab Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 5. Kwestia prądożerności (który typ pobiera mniej prądu przy zachowaniu tych samych parametrów, np. uciąg, waga) 6. Kwestia wagi (który typ ma mniejszą wagę przy tym samym uciągu) Może ten opis coś wyjaśni w tych kwestiach: http://www.rcskorpion.pl/index.php?cPath=165
Gites Opublikowano 10 Lutego 2010 Autor Opublikowano 10 Lutego 2010 Może ten opis coś wyjaśni w tych kwestiach: http://www.rcskorpion.pl/index.php?cPath=165Szczerze to nie bardzo... a to dlatego, że pytałem o ogólne porównanie serw cyfrowych z analogowymi a nie czym się różnią poszczególne modele między sobą. Poza tym w większości modeli z Twojego linku nie jest podane czy to jest serwo analogowe czy cyfrowe a ja nie potrafię jeszcze tego rozpoznać.
buwi777 Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 Witam, 1. Czym się różni serwo analogowe od cyfrowego? (tylko błagam nie piszcie że tym, że jedno steruje się analogowo a drugie cyfrowo ) Edit: 1a. Jak jest zbudowane serwo cyfrowe a jak analogowe? 2. Co decyduje o użyciu konkretnego typu w naszym modelu? 3. Zalety / wady obu typów 4. Kwestia kompatybilności z odbiornikami 5. Kwestia prądożerności (który typ pobiera mniej prądu przy zachowaniu tych samych parametrów, np. uciąg, waga) 6. Kwestia wagi (który typ ma mniejszą wagę przy tym samym uciągu) Co prawda Wojtek podał DOBRY link do Scorpiona gdzie jest opis/wytłumaczenie ale pozwolę sobie napisać esencję do Tych pytań: 1. Analogowe - siła na dzwigni proporcjonalna do wychylenia, Cyfrowe - stałą - widać/czuć to WYRAŹNIE w pobliżu neutrum 2. Cena i wymagania - depronik za 10 $ - na pewno analogi, 3m Katana full wypas - mocne cyfrowe, latanie amatorskie ( relax ) - analogi, latasz profesjonalnie - wymagania większe ( precyzja ) - cyfrowe 3. Jak wyżej 4. Bez różnicy 5. Analogowe - mniejsza siła - mniejsza moc - mniej prądu - Cyfrowe - odwrotnie 6. Bez znaczenia - różnica w elektronice. Choć wydaje się że cyfrowe ciut lżejsze ...
Gites Opublikowano 10 Lutego 2010 Autor Opublikowano 10 Lutego 2010 1. Analogowe - siła na dzwigni proporcjonalna do wychylenia, Cyfrowe - stałą - widać/czuć to WYRAŹNIE w pobliżu neutrumCzy mógłbyś to trochę rozwinąć? ...i bardziej łopatologicznie
buwi777 Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 1. Analogowe - siła na dzwigni proporcjonalna do wychylenia, Cyfrowe - stałą - widać/czuć to WYRAŹNIE w pobliżu neutrumCzy mógłbyś to trochę rozwinąć? ...i bardziej łopatologicznie Prąd/napięcie podawane na silnik zależy w analogowym od różnicy pomiędzy położeniem dźwigni a tym co chcemy mieć ( sygnałem z odbiornika ) i w "okolicach" gdzie ta różnica jest mała siła z jaką działa silnik też jest mała.( Układ 1-go stopnia ) Cyfrowe - tam napięcie/prąd podawany na silnik jest stałe ( duże ) bo sygnał - a właściwie ta różnica jest "zdigitalizowana" i jest -1,0,+1 ( się kręci w lewo, stoi,w prawo ). ( dla automatyków - układ 2-go stopnia ) Pewna wada cyfrowych - poniważ silnik się kręci szybko (mocno) to nie zdąży wyhamować idealnie w miejscu i dzwignia odrobinkę "przelatuje" na drugą stronę i ponownie wraca o tę "odrobinę" i jest we właściwym miejscu. Główna zaleta cyfrowych - mocno trzymają w "miejscu" - małe wychylenie np. od podmuchu wiatru a mocna siła "ustalająca" dzwignię w miejscu. Jeżeli masz/macie możliwość spróbujcie ruszyć włączone serwo analogowe i cyfrowe ... A to tak w skrócie i z pewnym uproszczeniem :devil:
Gites Opublikowano 10 Lutego 2010 Autor Opublikowano 10 Lutego 2010 A to tak w skrócie i z pewnym uproszczeniem :devil:I o to chodziło, dziękuję bardzo... i jak to było w jednym z moich ulubionych filmów "trafiliście w sedno tarczy" Poszperałem też trochę i znalazłem coś co dodatkowo wyczerpuje kwestię różnic między serwami oraz pokazuje działające serwo w przekroju: klik
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.