tomi111 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Zabierając się do budowy nowego kadłuba do motoszybowca napotkałem się z brakiem umiejętności modelarskich(początki zawsze trudne), a mianowicie chodzi mi o zamontowanie do motoszybowca deproniaka silnika E-MAX CF-2822 nie za bardzo wiem jakie rozwiązanie tu zastosować.Podaje foty jak to wygląda. http://www.fotosik.pl/pok...17848e9934.html http://www.fotosik.pl/pok...d1cd25a866.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Zdjęcia mają jakiś błąd... Co do zamontowania silnika najlepiej zdjąć ten "talerzyk" (po bokach ma dwa male imbusiki) odkrecasz je, przymocowywujesz talerzyk robisz wyklon/skłon jak należy ,przykręcasz silnik i WUALA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi111 Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Nie wiem czemu ,przestły działać linki do fotek ale jeszcze raz je podam,chciałem konkretnie to pokazać na fotce czy silnik troszkę glębiej umieścić żeby była dla niego osłona,może jakiś inny sposób lub patęcik podsuniecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Witam, możesz zamocować silnik tak jak jest to zrobione w Wicherku... Przed dzióbkiem mniej wiecej odmierzasz gdzie ma być wręga (mierzysz silnikiem) żeby dzwonek z silnika był schowany ,tak aby wał wystawał po za "dzióbek" wycinasz wręge ze sklejki 1.5mm-2.5mm (nie za gruba) przed przyklejeniem wręgi silnika do kadłuba robisz otwory na "talerzyk" przykręcasz go ,robisz wczesniej wykłon i skłon ,wklejasz ową wrege oraz przykręcasz silnik, nie jest to ciężkie:) mam na dzieję ze dobrze wytłumaczyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi111 Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Dzięki za podpowiedź. Kurcze wcześniej nie przemyślałem a wkleiłem już podwozie i teraz nie zmieści mi się tak aby dzwonek był schowany.Zrobiłem już go do czoła czyli silnik cały wystaje.I teraz mam pytanko czy ja go nie rozwale skoro nie jest osłonięty.Śmigło zamontuje składane 9x4 nie wiem jak to będzie się sprawowało.Chodzi mi jeszcze to jak ma być skierowany silnik podczas przykręcania na wprost,lekko w górę czy w dół.Jak ty to robisz że foty od razu są widoczne nie trzeba klikać na linka.Ale się rozpisa :roll: łem!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Silnik może wystawać oczywiście , nie powinnieneś go rozwalić ,jedynie co przy krecie może skrzywić się ośka ,najlepiej jak byś nie montował śmigła składanego,weź najlepiej pomarańczowe śmigiełko GWS 9x4. Jeżeli patrząc od gory (stateczniki przy brzuchu) Silnik ma być skierowany lekko w górę ,oraz w prawo,nie przesadzaj z skłonem i wykłonem. Co do zdjęc wchodzisz na iv.pl ,ładujesz zdjęcie, gdy zdjęcie się zaladuje bierzesz pierwszy link jaki tam jest, wklejasz pomiędzy nimi tutaj link i zdjęcie się wyswietla Wuala ,pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi111 Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Jeszcze jedno pytanko dlaczego lepiej śmigło stałe niżeli składane?????? myślałem że lepiej będzie przy składanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi111 Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Stałe śmigło może się szybciej połamać przy niefortunnym lądowaniu a składane będzie złożone. Nie wiem czy dobże rozumuje????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Po pierwsze edytuj posty, nie pisz post pod postem, po drugie szczerze mówiąc na moje oko będziesz latał na pól mocy silnika tym modelem ,śmigło składane można rownież połamać ,lepiej wsadzic 9x5 GWS'a śmigło i mieć ucieche, powidz mi jeszcze jedno ,co to masz za śmigła .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 ...patrząc od gory (stateczniki przy brzuchu) Silnik ma być skierowany lekko w górę Możesz wyjaśnić DLACZEGO :?: :?: :evil: tomi111, Nie mogę obejrzeć zdjęć, bo konserwacja systemu na fotosiku, więc nie wiem, jak w Twoim modelu jest zamontowany silnik, ale jeśli tak, jak na załączonej przez Cimka fotce Wicherka, to: Niech Cię ręka Boska broni dawać dodatni skłon silnika :!: Silnik wychylony w górę może być jedynie, jeśli jest mocowany na wieżyczce, czyli wysoko nad płatem, ew. w jakiejś delcie przy pchającym napędzie. Wykłon, czyli w bok, zawsze zgodnie z obrotami. Patrząc w kierunku lotu, czyli z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.