marceli Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Witam serdecznie, własnie rozpoczynam budowę motoszybowca TM Fantasy, dokładnie takiego , z zastosowaniem pod fpv. Wątek dotyczący budowy platformy fpv jest opisany na rc-fpv.pl , mam nadzieję że to nie kłopot, że wklejam link do innego forum (ale jest tematyczne). Model będzie trochę zmodyfikowany, tzn muszę dobudować mu zasobnik (z rury i kopułki na kamerkę przemysłową), zasobnik będzie zawierał kamerkę osd autopilota, nadajnik i odbiornik, pakiet av oraz podejrzewam jeden pakiet zasilający napęd (bo wstępnie planuję dwa takie pakiety). Pomysł z zasobnikiem podobny jak tutaj: przy czym chcę jednak umieścić zasobnik na górze - na garba - ponieważ nie mam dostępu do wystarczająco wytrzymałej kopułki na kamerkę... Celem platformy jest... hehe, latać długo w termice i daleko (na napędzie)... I tu pojawia się pewien problem i zarazem prośba do Was o pomoc. Troszkę nie wiem jaki napęd zastosować, oraz co gorsza jak bardzo mogę obciążyć fantasy aby nadal dobrze się spisywał jako szybowiec. Wstępnie kupiłem 12 cel A123 aby zrobić dwa pakiety i łączyć 6S2P Kupiłem również silnik TR 35-48C 800kV, planowałem użyć go ze śmigłem 12x6 cala Tak skonfigurowany napęd daje wg drivecalca 2238g ciągu statycznego Vopt 63km/h Power Out 374,4W Sprawność 66,5% Waga napędu ponad 1kg Niby ok ale sprawność nie poraża. A jak pisałem zależy mi na tym, aby napęd mógł długo pracować. Moze jednak iśc w lipole? Na pewno będzie lżej. Do modelu jest zalecana mega 22/45/3, o taka http://www.nastik.pl/mega-22453e-p-1666.html Wszystko fajnie i sprawność duża, ale ta cena....
Marek_Spy Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 a po co ? mam ten model w renowacji i jak latal to mial ok 400g olowiu w nosie . Co moim zadniem powinienes zrobic to wymienic bowden steru kierunku na gwiazdkowy to czerwone badziewie jest do kitu . Platforme mozesz dac w dowolnym miejscu kadlub jest przyjazny bo duzy . Moja do lotu wazyla chyba 3,6 kg i latala jak chialem . Niestety ostani lot skonczyl sie spotkaniem czolowym z betonem .... betonowy pas przezył :rotfl: , silnik mam jakis turnigy . Jesli masz oklejenie orginalne to prosilbym o poslanie fotek bo musze jeszcze okleic i powkladac wyposazenie , mam nadzieje ze za 2 miesiace poleci . Spokojnie Ci ten naped wystarczy w koncu to nie acro 3D
marceli Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Opublikowano 22 Marca 2010 Tak, moge zrobic fotki oklejonych oryginalnie płatów wrzucę tu asap. Powiedz mi, pamiętasz jakiego silnika/śmigła użyłeś? Jakie napięcie czyli ile w sumie ciągu statycznego miałeś? Jak do startu fantasy się zachowywał/a? Piszę o sprawności silnika, ponieważ gdy już odlecę modelem na te 5-6km to chcę mieć jak wrócić gdy np termiki zabraknie
Marek_Spy Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 silnik to Turnigy C3548-1100 śmigło 12X6,pakiet 4S 2200 , nie mierzyłem ciagu a model szedl pod gore ok 30 st na pewno . Ale najpierw polataj Fantasy bo latanie nim przypomina lot duza limuzyna tzn. czuc mase modelu i lekkie opznienie reakcji. I płynie... cięzko wylądować ;D Proponuje najpierw się wlatać . Latalem szybowcami ale lot Fantasy jest zupelnie inny , przypominajacy trochę lot szybowca 1:1. Do klap mialem domiksowana wysokosc na 6-8% w doł a butterfly na 0 . Jak wezmiesz do reki przed startem to czules ciezar ale ja ja wypuszczalem poziomo i jak sie rozpedzil podrywałem . JAk juz leci traci swoja wagę . Mogę powiedziec ze chyba jest jedyny w swoim rodzaju ... Ale nie latałem duzo duzymi szybowcami .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.