marceli Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Witam serdecznie, własnie rozpoczynam budowę motoszybowca TM Fantasy, dokładnie takiego , z zastosowaniem pod fpv. Wątek dotyczący budowy platformy fpv jest opisany na rc-fpv.pl , mam nadzieję że to nie kłopot, że wklejam link do innego forum (ale jest tematyczne). Model będzie trochę zmodyfikowany, tzn muszę dobudować mu zasobnik (z rury i kopułki na kamerkę przemysłową), zasobnik będzie zawierał kamerkę osd autopilota, nadajnik i odbiornik, pakiet av oraz podejrzewam jeden pakiet zasilający napęd (bo wstępnie planuję dwa takie pakiety). Pomysł z zasobnikiem podobny jak tutaj: przy czym chcę jednak umieścić zasobnik na górze - na garba - ponieważ nie mam dostępu do wystarczająco wytrzymałej kopułki na kamerkę... Celem platformy jest... hehe, latać długo w termice i daleko (na napędzie)... I tu pojawia się pewien problem i zarazem prośba do Was o pomoc. Troszkę nie wiem jaki napęd zastosować, oraz co gorsza jak bardzo mogę obciążyć fantasy aby nadal dobrze się spisywał jako szybowiec. Wstępnie kupiłem 12 cel A123 aby zrobić dwa pakiety i łączyć 6S2P Kupiłem również silnik TR 35-48C 800kV, planowałem użyć go ze śmigłem 12x6 cala Tak skonfigurowany napęd daje wg drivecalca 2238g ciągu statycznego Vopt 63km/h Power Out 374,4W Sprawność 66,5% Waga napędu ponad 1kg Niby ok ale sprawność nie poraża. A jak pisałem zależy mi na tym, aby napęd mógł długo pracować. Moze jednak iśc w lipole? Na pewno będzie lżej. Do modelu jest zalecana mega 22/45/3, o taka http://www.nastik.pl/mega-22453e-p-1666.html Wszystko fajnie i sprawność duża, ale ta cena.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 a po co ? mam ten model w renowacji i jak latal to mial ok 400g olowiu w nosie . Co moim zadniem powinienes zrobic to wymienic bowden steru kierunku na gwiazdkowy to czerwone badziewie jest do kitu . Platforme mozesz dac w dowolnym miejscu kadlub jest przyjazny bo duzy . Moja do lotu wazyla chyba 3,6 kg i latala jak chialem . Niestety ostani lot skonczyl sie spotkaniem czolowym z betonem .... betonowy pas przezył :rotfl: , silnik mam jakis turnigy . Jesli masz oklejenie orginalne to prosilbym o poslanie fotek bo musze jeszcze okleic i powkladac wyposazenie , mam nadzieje ze za 2 miesiace poleci . Spokojnie Ci ten naped wystarczy w koncu to nie acro 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marceli Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Tak, moge zrobic fotki oklejonych oryginalnie płatów wrzucę tu asap. Powiedz mi, pamiętasz jakiego silnika/śmigła użyłeś? Jakie napięcie czyli ile w sumie ciągu statycznego miałeś? Jak do startu fantasy się zachowywał/a? Piszę o sprawności silnika, ponieważ gdy już odlecę modelem na te 5-6km to chcę mieć jak wrócić gdy np termiki zabraknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 silnik to Turnigy C3548-1100 śmigło 12X6,pakiet 4S 2200 , nie mierzyłem ciagu a model szedl pod gore ok 30 st na pewno . Ale najpierw polataj Fantasy bo latanie nim przypomina lot duza limuzyna tzn. czuc mase modelu i lekkie opznienie reakcji. I płynie... cięzko wylądować ;D Proponuje najpierw się wlatać . Latalem szybowcami ale lot Fantasy jest zupelnie inny , przypominajacy trochę lot szybowca 1:1. Do klap mialem domiksowana wysokosc na 6-8% w doł a butterfly na 0 . Jak wezmiesz do reki przed startem to czules ciezar ale ja ja wypuszczalem poziomo i jak sie rozpedzil podrywałem . JAk juz leci traci swoja wagę . Mogę powiedziec ze chyba jest jedyny w swoim rodzaju ... Ale nie latałem duzo duzymi szybowcami . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.