Skocz do zawartości

Regulacja gaźnika silnik Thunder Tiger 4ccm


nox1

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Pierwsza śrubka służy do blokowania przepustnicy ,druga służy do regulacji powietrza .Śmigło coś koło 9x6 . :wink: Odkręć obie igły około 2 obroty i wtedy zobaczysz :lol: Najpierw odpal na takim ustawieniu .

Opublikowano

W którymś numerze Modelarza był temat o gaźnikach:

śrubka od powietrza służy do regulacji wolnych obrotów i z tego co pamiętam najpierw regulujesz na max obrotach (iglicą), a później dajesz na minimalne i czekasz około 30 sek. dajesz powoli ale jednym ruchem max na drążku gazu i jeśli silnik się "zastanawia" i mocno kopci to wtedy odkręcasz śrubkę od powietrza.

 

tyle teorii.

 

Odkręć obie igły około 2 obroty i wtedy zobaczysz

u mnie asp25 chodzi ładnie gdy iglicę odkręcę 1 obrót, regulacja śrubką powietrza nie pomaga, chyba że robię coś źle.
Opublikowano

Mam praktycznie taki sam silnik z tym ze model nowszy. śmigło 9x6 9x5 najlepiej sie mi spisywało. paliwo na rycynie ewentualnie mieszanka syntetyka z rycyną i do tego 5-10 % nitro. zależy od egzemplarza bo już znajomemu takiego samego jak ja ma regulowałem i troszeczkę inne miał wymagania. śrubka pierwsza wolne obroty, a śruba druga skład mieszanki, a ta wielka iglica to wysokie obroty, najlepiej do odpalania te małe śrubki tak około 2 -2,5 obrotów każda a ta wielka iglica około 2 obroty wykręcona. powinien zaskoczyć, potem doregulować.

Pozdrawiam i miłego regulowania

Opublikowano

Oj modelarze, modelarze. Prosi czlowiek o rade i dostaje 10 roznych odpowiedzi.

 

Sroba na gorze gaznika ma byc dokrecona na sztywno - trzyma przepustnice i tyle.

Sroba po stronie dzwigni gazu slozy do regulacji wolnych obrotow (przymyka/otwiera otworek z przodu gaznika), ta po stronie przeciwnej - oczywiste - igla duzych obrotow.

Regulacja :

1 - zamknac otworek wolnych obrotow calkowicie.

2 - wyregulowac pelne obroty - przepustnica otwarta calkowicie

3 - ustawic napedem / trymerem gazu przepustnice tak by na malych obrotach byla otwarta ok 0.5mm

4 - w takim polozeniu ustawic srobe wolnych obrotow by silnik nie mial tendencji do zdychania.

5 - sprawdzic nalezy ze otwarcie przepustnicy spowoduje plynne wejscie na obroty. Jezeli silnik dlawi sie - tu zaczyna sie metoda prob i bledow - otworzyc/przymknac nieco przepustnice, ustawic srobe wolnych obrotow i sprobowac raz jeszcze, do skutku.

6 - zamknac przepustnice calkowicie i upewnic sie ze silnik zgasnie.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witajcie czy to normalne że przy probie odpalania z gaźnika wydobywa się paliwo(bryzga a czasem nawet wypływa spienione). Udało mi się go odpalić ręcznie, ale tylko na zamkniętej iglicy. Na otwartej chodzi ok 2 sekundy i go zalewa 2,5 obrotu iglicy. Czy jeśli spróbuje go potraktować rozrusznikiem to objawy ustąpią?

Mam pytanko jeśli chciał bym kupić kołpak to jakiej średnicy powinno być mocowanie.

Opublikowano

...w takim wypadku istnieje ryzyko urwania korbowodu.

Albo iglica za bardzo wykręcona, albo poziom paliwa za wysoko nad gaźnikiem i zalewa.

Opublikowano

Nox1 - silnik jest w trupa zalany. Niewazne czy igla jest odkrecona 2.5 czy 4 obroty. Jezeli silnik sie zalewa znaczy ze jest odkrecona za duzo. Przykrec .5 obrotu i sprobuj, jezeli ciagle sie zalewa - jeszcze przykrec, az dojdziesz do tego ze bedzie pracowal. Napisalem ci recepte wczesniej.

Zalany silnik + rozrusznik = urwany korbowod - jak to juz Karlem napisal.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.