nox1 Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Witajcie mam używany silnik Thunder Tiger 0.25 - 4ccm jak go wstępnie wyregulować? Do tej pory posiadałem tylko silniczek cox a tam regulowało się 1 (igłą) Jeszcze takie pytanko do czego służą te śrubki zaznaczone na tej fotce http://nox1.wrzuta.pl/obraz/8ikL6aBRSR2/thunder_tiger i jakie śmigło używać. Pozdrawiam Karol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Witam. Pierwsza śrubka służy do blokowania przepustnicy ,druga służy do regulacji powietrza .Śmigło coś koło 9x6 . :wink: Odkręć obie igły około 2 obroty i wtedy zobaczysz Najpierw odpal na takim ustawieniu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 W którymś numerze Modelarza był temat o gaźnikach: śrubka od powietrza służy do regulacji wolnych obrotów i z tego co pamiętam najpierw regulujesz na max obrotach (iglicą), a później dajesz na minimalne i czekasz około 30 sek. dajesz powoli ale jednym ruchem max na drążku gazu i jeśli silnik się "zastanawia" i mocno kopci to wtedy odkręcasz śrubkę od powietrza. tyle teorii. Odkręć obie igły około 2 obroty i wtedy zobaczyszu mnie asp25 chodzi ładnie gdy iglicę odkręcę 1 obrót, regulacja śrubką powietrza nie pomaga, chyba że robię coś źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek.riese Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Mam praktycznie taki sam silnik z tym ze model nowszy. śmigło 9x6 9x5 najlepiej sie mi spisywało. paliwo na rycynie ewentualnie mieszanka syntetyka z rycyną i do tego 5-10 % nitro. zależy od egzemplarza bo już znajomemu takiego samego jak ja ma regulowałem i troszeczkę inne miał wymagania. śrubka pierwsza wolne obroty, a śruba druga skład mieszanki, a ta wielka iglica to wysokie obroty, najlepiej do odpalania te małe śrubki tak około 2 -2,5 obrotów każda a ta wielka iglica około 2 obroty wykręcona. powinien zaskoczyć, potem doregulować. Pozdrawiam i miłego regulowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Ta"wielka iglica" to własnie skład mieszanki...czyli innymi słowy iglica paliwowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Oj modelarze, modelarze. Prosi czlowiek o rade i dostaje 10 roznych odpowiedzi. Sroba na gorze gaznika ma byc dokrecona na sztywno - trzyma przepustnice i tyle. Sroba po stronie dzwigni gazu slozy do regulacji wolnych obrotow (przymyka/otwiera otworek z przodu gaznika), ta po stronie przeciwnej - oczywiste - igla duzych obrotow. Regulacja : 1 - zamknac otworek wolnych obrotow calkowicie. 2 - wyregulowac pelne obroty - przepustnica otwarta calkowicie 3 - ustawic napedem / trymerem gazu przepustnice tak by na malych obrotach byla otwarta ok 0.5mm 4 - w takim polozeniu ustawic srobe wolnych obrotow by silnik nie mial tendencji do zdychania. 5 - sprawdzic nalezy ze otwarcie przepustnicy spowoduje plynne wejscie na obroty. Jezeli silnik dlawi sie - tu zaczyna sie metoda prob i bledow - otworzyc/przymknac nieco przepustnice, ustawic srobe wolnych obrotow i sprobowac raz jeszcze, do skutku. 6 - zamknac przepustnice calkowicie i upewnic sie ze silnik zgasnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nox1 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 Witajcie czy to normalne że przy probie odpalania z gaźnika wydobywa się paliwo(bryzga a czasem nawet wypływa spienione). Udało mi się go odpalić ręcznie, ale tylko na zamkniętej iglicy. Na otwartej chodzi ok 2 sekundy i go zalewa 2,5 obrotu iglicy. Czy jeśli spróbuje go potraktować rozrusznikiem to objawy ustąpią? Mam pytanko jeśli chciał bym kupić kołpak to jakiej średnicy powinno być mocowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 ...w takim wypadku istnieje ryzyko urwania korbowodu. Albo iglica za bardzo wykręcona, albo poziom paliwa za wysoko nad gaźnikiem i zalewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Nox1 - silnik jest w trupa zalany. Niewazne czy igla jest odkrecona 2.5 czy 4 obroty. Jezeli silnik sie zalewa znaczy ze jest odkrecona za duzo. Przykrec .5 obrotu i sprobuj, jezeli ciagle sie zalewa - jeszcze przykrec, az dojdziesz do tego ze bedzie pracowal. Napisalem ci recepte wczesniej. Zalany silnik + rozrusznik = urwany korbowod - jak to juz Karlem napisal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.