nox1 Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 Witajcie mam używany silnik Thunder Tiger 0.25 - 4ccm jak go wstępnie wyregulować? Do tej pory posiadałem tylko silniczek cox a tam regulowało się 1 (igłą) Jeszcze takie pytanko do czego służą te śrubki zaznaczone na tej fotce http://nox1.wrzuta.pl/obraz/8ikL6aBRSR2/thunder_tiger i jakie śmigło używać. Pozdrawiam Karol
Danielstol Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 Witam. Pierwsza śrubka służy do blokowania przepustnicy ,druga służy do regulacji powietrza .Śmigło coś koło 9x6 . :wink: Odkręć obie igły około 2 obroty i wtedy zobaczysz Najpierw odpal na takim ustawieniu .
ali1983 Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 W którymś numerze Modelarza był temat o gaźnikach: śrubka od powietrza służy do regulacji wolnych obrotów i z tego co pamiętam najpierw regulujesz na max obrotach (iglicą), a później dajesz na minimalne i czekasz około 30 sek. dajesz powoli ale jednym ruchem max na drążku gazu i jeśli silnik się "zastanawia" i mocno kopci to wtedy odkręcasz śrubkę od powietrza. tyle teorii. Odkręć obie igły około 2 obroty i wtedy zobaczyszu mnie asp25 chodzi ładnie gdy iglicę odkręcę 1 obrót, regulacja śrubką powietrza nie pomaga, chyba że robię coś źle.
krzysiek.riese Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 Mam praktycznie taki sam silnik z tym ze model nowszy. śmigło 9x6 9x5 najlepiej sie mi spisywało. paliwo na rycynie ewentualnie mieszanka syntetyka z rycyną i do tego 5-10 % nitro. zależy od egzemplarza bo już znajomemu takiego samego jak ja ma regulowałem i troszeczkę inne miał wymagania. śrubka pierwsza wolne obroty, a śruba druga skład mieszanki, a ta wielka iglica to wysokie obroty, najlepiej do odpalania te małe śrubki tak około 2 -2,5 obrotów każda a ta wielka iglica około 2 obroty wykręcona. powinien zaskoczyć, potem doregulować. Pozdrawiam i miłego regulowania
Konrad Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 Ta"wielka iglica" to własnie skład mieszanki...czyli innymi słowy iglica paliwowa.
Leszek_K Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Oj modelarze, modelarze. Prosi czlowiek o rade i dostaje 10 roznych odpowiedzi. Sroba na gorze gaznika ma byc dokrecona na sztywno - trzyma przepustnice i tyle. Sroba po stronie dzwigni gazu slozy do regulacji wolnych obrotow (przymyka/otwiera otworek z przodu gaznika), ta po stronie przeciwnej - oczywiste - igla duzych obrotow. Regulacja : 1 - zamknac otworek wolnych obrotow calkowicie. 2 - wyregulowac pelne obroty - przepustnica otwarta calkowicie 3 - ustawic napedem / trymerem gazu przepustnice tak by na malych obrotach byla otwarta ok 0.5mm 4 - w takim polozeniu ustawic srobe wolnych obrotow by silnik nie mial tendencji do zdychania. 5 - sprawdzic nalezy ze otwarcie przepustnicy spowoduje plynne wejscie na obroty. Jezeli silnik dlawi sie - tu zaczyna sie metoda prob i bledow - otworzyc/przymknac nieco przepustnice, ustawic srobe wolnych obrotow i sprobowac raz jeszcze, do skutku. 6 - zamknac przepustnice calkowicie i upewnic sie ze silnik zgasnie.
nox1 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2010 Witajcie czy to normalne że przy probie odpalania z gaźnika wydobywa się paliwo(bryzga a czasem nawet wypływa spienione). Udało mi się go odpalić ręcznie, ale tylko na zamkniętej iglicy. Na otwartej chodzi ok 2 sekundy i go zalewa 2,5 obrotu iglicy. Czy jeśli spróbuje go potraktować rozrusznikiem to objawy ustąpią? Mam pytanko jeśli chciał bym kupić kołpak to jakiej średnicy powinno być mocowanie.
karlem Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 ...w takim wypadku istnieje ryzyko urwania korbowodu. Albo iglica za bardzo wykręcona, albo poziom paliwa za wysoko nad gaźnikiem i zalewa.
Leszek_K Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Nox1 - silnik jest w trupa zalany. Niewazne czy igla jest odkrecona 2.5 czy 4 obroty. Jezeli silnik sie zalewa znaczy ze jest odkrecona za duzo. Przykrec .5 obrotu i sprobuj, jezeli ciagle sie zalewa - jeszcze przykrec, az dojdziesz do tego ze bedzie pracowal. Napisalem ci recepte wczesniej. Zalany silnik + rozrusznik = urwany korbowod - jak to juz Karlem napisal.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.