KRUUP Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Witam. Silnik TURNIGY 3548 800kv śmigło APCE 12X6 regiel 50A od heli Aku 4Ah 20C Wyposażenie jest wsadzone do akrobacyjnego modelu dwupłata na uwięzi. Sterowanie obrotów odbywa sie przez serwo tester. Silnik osiąga jakieś 8400 obr/min czyli chodzi na maxa. Podczas wykonywania akrobacji silnik słabnie. Jest to wina za słabego silnika?? Źle zaprogramowanego regla?? Właśnie jak go zaprogramować żeby pracował najwydajniej?? Only for H50A (2-6s Lipo) • — 1 Short + 1 Long NiMh/NiCD Auto Cell Count - 0.8V/Cell Cutoff Voltage • — — 1 Short + 2 Long 6S Li-Po (22.2V) –18V Cutoff Voltage • — — — 1 Short + 3 Long 5S Li-Po (18.5V) – 15V Cutoff Voltage • — — — — 1 Short + 4 Long 4S Li-Po (14.8V) – 12V Cutoff Voltage • — — — — —1 Short + 5 Long 3S Li-Po (11.1V) – 9V Cutoff Voltage • — — — — — — 1 Short + 6 Long 2S Li-Po (7.4V) – 8V Cutoff Voltage • — — — — — — — 1 Short + 7 Long Option 1.1 (2S-7S)-ESC Cell Type and Number of Cells — For /H65A(3-7s Lipo)/H80A-LV (3-7s Lipo) • — 1 Short + 1 Long NiMh/NiCD Auto Cell Count - 0.8V/Cell Cutoff Voltage • — — 1 Short + 2 Long 7S Li-Po (25.9V) – 21V Cutoff Voltage • — — — 1 Short + 3 Long 6S Li-Po (22.2V) –18V Cutoff Voltage • — — — — 1 Short + 4 Long 5S Li-Po (18.5V) – 15V Cutoff Voltage • — — — — —1 Short + 5 Long 4S Li-Po (14.8V) – 12V Cutoff Voltage • — — — — — — 1 Short + 6 Long 3S Li-Po (11.1V) – 9V Cutoff Voltage Option 2. Throttle Setting — — •• — 2 Short + 1 Long Auto Throttle Range * •• — — 2 Short + 2 Long 1.1ms to 1.8ms •• — — — 2 Short + 3 Long Hard Acc* •• — — — — 2 Short + 4 Long Soft Acc Option 3. Throttle Type — — — ••• — 3 Short + 1 Long Normal * ••• — — 3 Short + 2 Long Governor Mode with 2-4 poles motors ••• — — — 3 Short + 3 Long Governor Mode with 6-10 poles motors ••• — — — — 3 Short + 4 Long Governor Mode with 12-14 poles motors Option 4. Direction and Cutoff Type — — — — •••• — 4 Short + 1 Long Clockwise Rotation * •••• — — 4 Short + 2 Long Counterclockwise Rotation •••• — — — 4 Short + 3 Long Soft Cutoff 3 •••• — — — — 4 Short + 4 Long Hard Cutoff * Option 5. Timing Mode Setting — — — — — ••••• — 5 Short + 1 Long 1º - For 2-4 Pole Inrunner Motors * ••••• — — 5 Short + 2 Long 7º - For 6-8 Pole Motors ••••• — — — 5 Short + 3 Long 15º- For 10-14 Pole Outrunner Motors ••••• — — — — 5 Short + 4 Long 30º - For 10-14 Pole High-RPM Outrunner Motors Option 6. Pulse Width Modulation(PWM) Setting — — — — — — •••••• — 6 Short + 1 Long 8KHz – For low RPM and low pole count motors * •••••• — — 6 Short + 2 Long 16KHz – For most out runner motors * is Default Setting Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Ile masz cell, zasilasz pakietem 3S czy 4S??, co to znaczy silnik pracował najwydajniej - czy miał największą moc, czy sprawność ? . Poza tym podejrzewam, że słabnie silnik bo masz ustawioną pracę na ogniwa NiXX, lub BEC przegrzewa regulator i ten zaczyna ograniczać moc. Przy tak mocnym silniku jeśli masz pakiet większy niż 2S to problemem może byc BEC, zastosuj impulsowy, tym bardziej, że to uwięź i nie ma radia. Tyle mogę poradzić opierając się raczej na domysłach niż faktach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 21 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Pakiet 4s Dla mnie najwydajniej to cały czas w tych samych obrotach. na pewno nie jest ustawione na NiXX bo sam programowałem na lixx 4s. tomekr, Słabo sie znam na elektronice, wydawało mi sie ze BEC, zmniejsza napięcie i zasila tylko serwo tester i nie ma nic wspólnego z obrotami?? Możesz zamieścić jakiś link co byś proponował?? Silnik bierze jakieś 25A podczas lotu. A regiel ma 50A wiec chyba nie jest mocno katowany. Ps to słabniecie pojawia sie tylko jak wykonuje akrobacje czyli np. lece pionowo w góre, jak zaczynam lecieć znów po prostej to silnik przyśpiesza do normalnych obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Sprawdź, czy ten efekt występuje na ziemi jak trzymasz model w ręku pionowo śmigłem w górę na pełnym gazie. Jeśli tak, to raczej sprawa mechaniczna. Gdzieś może wirnik ocierać w tej pozycji pokonując siłę magnesów starających się utrzymać wirnik symetrycznie względem stojana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 KRUUP, Sorry za wprowadzenie w błąd, masz rację tam nie ma serw i BEC nie powinien się grzać (kiedyś sam miałem model na uwięzi, ale człowiek tak się przyzwyczaił do RC). Odnoszę wrażenie, że po prostu silnik zwalnia pod obciążeniem i spadek obrotów o nawet 25% jest w takiej sytuacji normalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 21 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Odnoszę wrażenie, że po prostu silnik zwalnia pod obciążeniem i spadek obrotów o nawet 25% jest w takiej sytuacji normalny.No dobra jeśli tak sie dzieje, to jak temu zapobiec?? Myslicie ze mocniejszy silnik pomoże,. Ten chodzi na maxa i może to jest powodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 KRUUP, spróbuj ustawić opcję --- — — — — 3 Short + 4 Long Governor Mode with 12-14 poles motors Jest to stabilizacja obrotów dla helikopterów, ale może to nie rozwiązać do końca problemu, bo ograniczeniem będzie moc maksymalna - czyli żeby stabilizacja obrotów mogła wyrównać obroty silnika w locie pionowym do góry to musi dysponować jakimś nadmiarem mocy w stosunku do tego co jest potrzebne podczas lotu poziomego, może być potrzebny nawet 50% zapas mocy. Żeby mieć ten zapas mocy, to lot poziomy i cała reszta musi się odbywać na niepełnej mocy, jeśli wystarczy ci latanie na 50-65% mocy (70-80% gazu), a regulator będzie zarządzał kiedy użyć pełnej mocy to ma to szansę zadziałać. Aby wydobyć wszystkie możliwości, jeśli chodzi o uzyskiwaną moc, z napędu ustaw jeszcze tę opcję ----- — — — 5 Short + 3 Long 15° - For 10-14 Pole Outrunner lub ----- — — — — 5 Short + 4 Long 30° - For 10-14 Pole High-RPM Outrunner daje to zazwyczaj jeszcze 10% więcej obrotów. Jeśli nie wchodzi w rachubę ograniczenie gazu, bo napęd i tak jest za słaby, możesz spróbować wyższego napięcia zasilania lub większego śmigła, nawet spore przeciążenie silnik powinien wytrzymać bo pełna moc będzie zarządzana dorywczo na góra 2-3 sek i potem odpoczynek (oczywiście przy wykorzystaniu opcji "governor" i lataniu na niepełnym gazie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 tomekr, Zaraz sie biore za programowanie, i na łakę. Później napiszę co z tego wyszło. No i zastosuje śmigło węglowe o cal wieksze. EDIT: No i sprawdzone. Ogólnie jest troche lepiej niż było, sprawdzałem na śmigle 13" 7500 obr/min gaz na maxa Wychodzi na to ze potrzebuje albo wieksze kv albo pakiet 5s Jednak zastanawiam sie nad takim samym silnikiem z kv1100?? Dobrze kombinuje? Czy lepiej szukać silnika około 1000W. Tylko jak szukam takiego silnika to wszystkie mają niskie kv są poprostu przeznaczone na wieksze V TomekRDzięki za wskazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Zakladanie wiekszego smigla mija sie z celem. Tu trzeba jedno ogniwo wiecej. Silniki duzej mocy maja male KV po to by nie trzeba bylo kabli grubosci palca i regulatorow z zamonowana lodowka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Nie wiem jaką masz wagę modelu, jeśli jest to ok. 2000g to chyba lepiej kupić większy, mocniejszy silnik. Z twoich wypowiedzi wnioskuję, że masz za mało mocy, przy takim modelu, aby był żwawy potrzeba ok. 1kW mocy. Spróbuj jak masz możliwość puścić model na pakiecie 6S, o ile używasz pakietów 2S połączonych szeregowo i z mniejszym śmigłem, to byłoby najłatwiejsze i powinno na razie wystarczyć. Łatwiej jest podpowiadać jak wiadomo coś więcej, jaka masa modelu, rozpiętość, jaka prędkość, jaki czas lotu. Generalnie na 1kW mocy to raczej pakiet 6S, bo przy pakiecie 4S to prądy wyjdą w granicy 80A. Należy uwzględnić, że pakiet pod obciążeniem daje 3-3,2V na ogniwo, więc przy 4S będzie to 12,5-13V to x 75-80A da 1kW i wtedy będziesz zadowolony. Jeśli nowy silnik to przynajmniej taki http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7392&Product_Name=TGY_AerodriveXp_32_SK_Series_35-48_1100Kv_/_770W (jest aktualnie w HC) i pakiet 5S. Jeśli model jest lżejszy w granicach 1500-1700g to pewnie pakiet 4S wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Model gotowy do lotu wązy 1600g około 130cm rozpietosci. Wydaje mi sie ze zainwestuje też w LiFe 6s. one maja duzo lepszą charakterystyke pracy. Waga pakietu wyjdzie jakieś 500g czyli 100g wiecej niź mam teraz. A 6s lipo moge zobaczyć, mam w domu 2 pakiety 3S zrobię tylko w tyczki i sprawdze EDIT: Czy nie skopce tego silnika zasilając go 6s lipol oczywiście nigdy nie bedzie chodził na max obrotach. A co z zasilaniem 6s life?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Pakiet LiFe jak najbardziej się nadaje, zobacz jak lata moja Katana na pakiecie 7SA123, a waży 2100g . Jeśli chodzi o pakiet 6S to załóż mniejsze śmigło, na początek nawet 9''. U Ciebie niestety dochodzi pokaźny opór linek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.