Skocz do zawartości

Smiglo 3 platowe.


Ghandi

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zanabylem ci ja smiglo 3 platowe, 9x7. Jak myslicie ile z tego mozna wyciągnąć ciągu ?

 

Smiglo jest niby pod spalyne ale na elektryku tez sie bardzo fajniusio kreci :)

 

Z tego co widze do samolotu ~400 gram sie nada, w extrimie raczej niebardzo.

Opublikowano

Nie nada się - to śmigło teoretycznie kręci się do ok. 7krmp i daje ciąg 700g pożerając 200-250W.

Generalnie to więcej danych potrzeba - jaki silnik, pakiet?

Opublikowano

też takie kupiłem tylko GWS do elektryka 900g zobaczymy jaki to da efekt a do elektryka 400g to chyba troche za duże no jeszcze zależy do jakiego silnika ale przyspieszenie od 0 do 100 moze być w 2 sekundy i zanim Ci szczęka opadnie stracisz model z oczu :wink:

Opublikowano

Kiedyś GWS 9x7"x3 były inne(i pod wzgl. wyglądu jak i osiągów). Po zmianie ze zwykłego 9x7" prąd wzrastał i osiągi trochę też. Teraz jak założyłem 9x7" to zdębiałem, po prostu prąd był identyczny jak w przypadku zwykłego 9x7", czyli można liczyć że osiągi nieco spadły(mniejsza sprawność śmigła trójłopatowego).

 

Ghandi, jak masz jakieś spalinowe 9x7"x3 to odpuść sobie by je dać do elektryka - ciężkie jest straty w energii będą, dodatkowo przy krecie śmigło się nie podda - prędzej oś silnika skapituluje. Jak GWS to spokojnie i do cięższych modeli możesz dać.

Opublikowano

Bartek, poszukując osiągów powinieneś zmniejszać, a nie zwiększać liczbę łopat :lol:

Takie śmigiełko w porównaniu z dwułopatowym ma minimalnie większy ciąg, ale kosztem dużo wiekszego obciążenia silnika.

Sam stosuję 3 łopatowe śmigła GWSa 9070, ale ze względu na wygląd lub ograniczenie średnicy (w Formosie, gdy przeszkadzają pływaki, w Mosquito bo ładniej wygląda i nie zawadzają o kadłub).

Spalinowe 3 łopatowe śmigła mam też w innych modelach elektrycznych, ale tylko ze względu na ich wygląd (tylko tych modeli w zasadzie jeszcze nie ma - F82, Donald; albo jeszcze nie latały - B17, P51).

 

Myślę, że Mariusz ma sporo racji.

Spalinowe 3 łopatowe 9x7 Master Airscrew waży 19g, podczas gdy ten sam rozmiar GWS tylko 8g, tak więc obciążenie nie jest ogromne. Chyba, żeby doliczyć piastę, która będzie też sporo ważyła.

Jednak sztywność śmiglą spalinowego MA jest już nieporównywalna z GWSem i faktycznie śmigło może przetrzymać niejedną kraksę modelu.

 

Co do konkretów.

Ponieważ akurat mam takie śmigiełko, to i mogę podać jakiś konkret (przed chwilą mierzone :faja: ):

silnik Bm2908-8T; śmigło 3łopaty MA 9x7; akumulatorki FullyMax 3S1700Ah 20C; prąd 36A; ciąg 970g (wynik przybliżony, bo prawdopodobnie silnik chciałby więcej, ale przy takim prądzie te akumulatorki już mocno siadają).

Opublikowano

czyli przy śmigle GWS pobór pradu będzie podobny to przy moim reglerze 30 A i silniku AXI 2808/24 obciażenia będą już troche za duże czyli latanie na full gazu tylko przez krótką chwilę ale i tak kupilem to śmigło przy okazji innych zakupów na próbe bo nie stosowalem jeszcze smigieł 3 łopatowych normalnie latam na APC do elektryków 9/4.7 10/4.7 a to do mojego fun flya zupelnie wystarczy

Opublikowano
przy moim reglerze 30 A i silniku AXI 2808/24

Może nie będzie tak źle :)

Dla tego silnika i zasilania z 3 lipoli 2000mAh, przy trzyłopatowym śmigle 9x7 MotoCalc

pokazuje pobór prądu na poziomie poniżej 20A, a ciąg wynosi wg niego 650g.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.