ali1983 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 witam. 2 lata temu zakupiłem silnik asp25 ze świecą os numer 8 (średnia). po roku przestoju mam problemy z jego odpalaniem - muszę dużo kopać śmigło aby silnik zaskoczył, rozrusznik też nie pomaga. rozbierałem i czyściłem gaźnik, wyżażyłem świecę i nic. paliwo to arcticglow a1/20tlr. prąd jakim podgrzewam sięga 2A. gdy już silnik zaskoczy to muszę go potrzymać na grzałce około minutę bo inaczej gaśnie. gdy jest rozgrzany (po locie) to tez trzeba kopać, ale już mniej. czy problem z odpalaniem może wiązać się z typem świecy? może zmienić na "gorącą"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 Przy takim paliwie proponuje założyć świece ciepłą, ewentualnie, zastosować paliwo z 5% nitro. Przyczyna też może być obecna świeca. W grę wchodzi zużycie lub zalepienie olejem. Na sam początek radzę sprawdzić tą średnią i ja przepłukać z resztek oleju. A jak nie pomoże lub się okaże że jest na skraju żywota to pozostaje zakup nowej. Edit: Do silników mniejszej pojemności stosujemy cieplejsze świece. Zmieniając paliwo na bogatsze w nitro możemy się pokusić o chłodniejszą świecę niż była wcześniej. Gdy latamy jak jest na polu chłodniej i gdy pojawiają się kłopoty z poprawna pracą silniczka, to zakładamy cieplejsza świece lub dajemy bogatsze paliwo w nitro. Wszytko zależny od temperatury w jakiej będzie pracował silnik (tj temp otoczenia i ilości nitro-temp. spalania). Ciężko mi to wytłumaczyć językiem pisanym, wiec jeśli się zakręciłem a ktoś potrafi całą myśl sformułować zawierając w niej meritum sprawy to warto napisać. Ewentualnie jak chcesz to możemy się zdzwonić i będzie w ten sposób znacznie łatwiej :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.