merlin1212 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Witam!! Taki mały problemik wynikający z mojej niewiedzy.Nie wiem czy dobrze kombinuje,że silniczek ten jest 14-to polowy? Tyle ile magnesów tyle pól? Jakie timingi powinien mieć ustawione?Programując MAG-a8 pominąłem wogóle ten parametr.W instrukcji napisali że na fabrycznych ustawieniach timing jest na LOW. Na tym ustawieniu wylatałem już około 5 godzin i uważam że silnik dobrze chodzi-jednak jestem w tym temacie laikiem i dla mnie dobrze wcale nie musi oznaczać że dobrze jest. Zmieniłem parametr na MEDIUM i w 3/4 przepustnicy silnik jakoś dziwnie warczy-jak dołożę ciut gazu znowu jest dobrze.Warczy tylko w tym jednym położeniu. Na hard nie ma tego objawu-wydaje się że działa tak samo jak na LOW.Ustawienia MEDIUM i HARD sprawdzane na "sucho" nie w locie.Na forum wyczytałem że Ustawienie LOW stosuje się przy mniejszej ilości pól-przy większej powinno być MEDIUM. Dodam że po lotach silnik zimny,pakiet też,regulator jakieś 40 stopni.Czy takie ustawienie może zostać czy zmienić na MEDIUM?
merlin1212 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2010 Wiem,wiem-bedzie krzyk że post pod postem ale ponawiam pytanie zadane wyżej-bardzo nurtuje mnie ta kwestia,może wypowie się ktoś bardziej doświadczony?
modrzej Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 Ja jakoś osobiście nie zauważyłem różnicy między timingami na tym silniku... a sprawdziłem wszystkie trzy... muszę sprawdzić jak to wygląda na silniku TP gdzie jest inna konfiguracja magnesów do pól... ale na tym emaxie jak dla mnie bez różnicy...
ozi27 Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 Witam,ogolnie przyjeta jest zasada iz ustawia timing tak aby silnik nie zostal wyrzucany z synchronizacji,przy silnikach 2-4-6 polowych wyzszy timing-wyzsze zuzycie pradu ale za to wyzsze obroty,dla silnikow wysokopolowych jak wasze w latajacych powinno sie ustawic na hard(ta opcja odpowiada chyba silniki 10 polowe i wiecej) low sie daje na 2-6 polowych od 6-10 na medium itd.
modrzej Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 To to tak, ale przy tym emaxie w obrotach różnicy nie zauważyłem, jedynie tylko przy ustawieniu MEDIUM (fabryczne) gubi synchro przy wysokich obrotach (ale też sporadycznie).
merlin1212 Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Opublikowano 4 Lipca 2010 ozi27, podziękowanie,już myślałem że nikt qmaty nie odpowie. Reasumując duża ilość pól-hard timing, aczkolwiek na LOW tak jak pisałem wcześniej też ten silnik chodzi dobrze. Tylko na medium gubi synchronizacje. Nurtuje mnie jeszcze ta ilość pól-czy dobrze rozumiem że to ilość magnesów?
noker Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 Ja mam 2408-21T i na śmigiełku 0840 z timingiem Low piszczy i nie ciągnie na wys obrotach, dopiero na Medium odpowiednio pracuje
ozi27 Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 ozi27, podziękowanie,już myślałem że nikt qmaty nie odpowie. Reasumując duża ilość pól-hard timing, aczkolwiek na LOW tak jak pisałem wcześniej też ten silnik chodzi dobrze. Tylko na medium gubi synchronizacje. Nurtuje mnie jeszcze ta ilość pól-czy dobrze rozumiem że to ilość magnesów? No raczej nie ilosc magnesow magnesy sa w postaci jednego cylindrycznego walca lub pierscieni kilku lub kilkunastu....nadzianych tzw.mowiac na oske,to ilosc zwoi drutu na danym jakby segmencie tutaj decuduje o ilosci pól,na silnikach 2 polowych kreci sie motor lagodnie na 4 wyczuwamy duza tzw.kompresje silnika na 6 juz troche mniejsza komp. na tych wyzszych juz komprecha nie wyczuwalna. A... i zebys dokladniej wiedzial jak motor wchodzi na obvroty to trzeba podlaczyc np.Eagle tree(loggera) i czujnik obrotow bo moze sie tobie wydaje ze dobrze kreci ale obroty moze nie miec max,a syncgro moze zgubic czasami nawet nie slyszalne,no raczej to dobre nie jest dla Esc i motora ponoc magnesy po jakims czasie po tylku moga dostac...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.