merlin1212 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Witam!! Taki mały problemik wynikający z mojej niewiedzy.Nie wiem czy dobrze kombinuje,że silniczek ten jest 14-to polowy? Tyle ile magnesów tyle pól? Jakie timingi powinien mieć ustawione?Programując MAG-a8 pominąłem wogóle ten parametr.W instrukcji napisali że na fabrycznych ustawieniach timing jest na LOW. Na tym ustawieniu wylatałem już około 5 godzin i uważam że silnik dobrze chodzi-jednak jestem w tym temacie laikiem i dla mnie dobrze wcale nie musi oznaczać że dobrze jest. Zmieniłem parametr na MEDIUM i w 3/4 przepustnicy silnik jakoś dziwnie warczy-jak dołożę ciut gazu znowu jest dobrze.Warczy tylko w tym jednym położeniu. Na hard nie ma tego objawu-wydaje się że działa tak samo jak na LOW.Ustawienia MEDIUM i HARD sprawdzane na "sucho" nie w locie.Na forum wyczytałem że Ustawienie LOW stosuje się przy mniejszej ilości pól-przy większej powinno być MEDIUM. Dodam że po lotach silnik zimny,pakiet też,regulator jakieś 40 stopni.Czy takie ustawienie może zostać czy zmienić na MEDIUM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merlin1212 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Wiem,wiem-bedzie krzyk że post pod postem ale ponawiam pytanie zadane wyżej-bardzo nurtuje mnie ta kwestia,może wypowie się ktoś bardziej doświadczony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modrzej Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 Ja jakoś osobiście nie zauważyłem różnicy między timingami na tym silniku... a sprawdziłem wszystkie trzy... muszę sprawdzić jak to wygląda na silniku TP gdzie jest inna konfiguracja magnesów do pól... ale na tym emaxie jak dla mnie bez różnicy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozi27 Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 Witam,ogolnie przyjeta jest zasada iz ustawia timing tak aby silnik nie zostal wyrzucany z synchronizacji,przy silnikach 2-4-6 polowych wyzszy timing-wyzsze zuzycie pradu ale za to wyzsze obroty,dla silnikow wysokopolowych jak wasze w latajacych powinno sie ustawic na hard(ta opcja odpowiada chyba silniki 10 polowe i wiecej) low sie daje na 2-6 polowych od 6-10 na medium itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modrzej Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 To to tak, ale przy tym emaxie w obrotach różnicy nie zauważyłem, jedynie tylko przy ustawieniu MEDIUM (fabryczne) gubi synchro przy wysokich obrotach (ale też sporadycznie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merlin1212 Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 ozi27, podziękowanie,już myślałem że nikt qmaty nie odpowie. Reasumując duża ilość pól-hard timing, aczkolwiek na LOW tak jak pisałem wcześniej też ten silnik chodzi dobrze. Tylko na medium gubi synchronizacje. Nurtuje mnie jeszcze ta ilość pól-czy dobrze rozumiem że to ilość magnesów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Ja mam 2408-21T i na śmigiełku 0840 z timingiem Low piszczy i nie ciągnie na wys obrotach, dopiero na Medium odpowiednio pracuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozi27 Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 ozi27, podziękowanie,już myślałem że nikt qmaty nie odpowie. Reasumując duża ilość pól-hard timing, aczkolwiek na LOW tak jak pisałem wcześniej też ten silnik chodzi dobrze. Tylko na medium gubi synchronizacje. Nurtuje mnie jeszcze ta ilość pól-czy dobrze rozumiem że to ilość magnesów? No raczej nie ilosc magnesow magnesy sa w postaci jednego cylindrycznego walca lub pierscieni kilku lub kilkunastu....nadzianych tzw.mowiac na oske,to ilosc zwoi drutu na danym jakby segmencie tutaj decuduje o ilosci pól,na silnikach 2 polowych kreci sie motor lagodnie na 4 wyczuwamy duza tzw.kompresje silnika na 6 juz troche mniejsza komp. na tych wyzszych juz komprecha nie wyczuwalna. A... i zebys dokladniej wiedzial jak motor wchodzi na obvroty to trzeba podlaczyc np.Eagle tree(loggera) i czujnik obrotow bo moze sie tobie wydaje ze dobrze kreci ale obroty moze nie miec max,a syncgro moze zgubic czasami nawet nie slyszalne,no raczej to dobre nie jest dla Esc i motora ponoc magnesy po jakims czasie po tylku moga dostac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.