Rogus Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Loty cesną juz opanowałem i chciałem spróbować ponownie moich sił z mustangiem. Czytałem że przydaje się zyroskop na lotki lub na ster kierunku wiec kupilem taki: HK Niby do śmigłowców, ale ktos pisał w komentarzach, że założył do samolotu i działał. Może mi ktoś powiedzieć jak to ustrojswo ustawić Lepiej na lotkach czy na sterze kierunku? Mam zwykłe analogowe serwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Pewnie ze bedzie dzialal. Zalozysz na SK - przy starcie i ladowaniu pomoze - nie bedzie aerplan po krzakach uciekal. W locie - niekoniecznie - nalezaloby wylaczac. Lotki - ustabilizuje i to calkiem dobrze. Pytanie tylko - po co. Przed kraksa nie uchroni. Na to trzeba autopilota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławo Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Szanowni Koledzy. Z racji tego, że nigdzie nie mogę dostać dedykowanego żyroskopu TURNIGY TG-380 do stabilizacji lotek , postanowiłem spróbować wykorzystać HK401B (klon Futaby GY401). Zanim jednak zakupię ten żyroskop postanowiłem zapytać się bardziej doświadczonych modelarzy , czy ten układ w ogóle zadziała. Żyroskop chcę zamontować do modelu TwinStar na serwa analogowe Hitec HS55. Odbiornik Futaba- 10 kanałowy. Serwa połączone są na kablu Y. Żeby sprawa była jasna - radzę sobie z modelem praktycznie w każdych warunkach. Żyroskop planuję używać tylko i wyłącznie do lotów nocnych z oświetleniem. Byłoby mniej stresu gdybym nie musiał się tak bardzo skupiać na ciągłej analizie ułożenia modelu w przestrzeni - bynajmniej jedna płaszczyzna będzie ustabilizowana. Proszę o pomoc wszelkie osoby, które na lotkach montowały z powodzeniem ten żyroskop w modelach samolotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Co prawda nie montowałem nigdy żyroskopu w samolocie ale latam helikopterami i chciałbym Ci zwrócić uwagę, że żyroskop ten działa tylko w jednej osi; prostopadłej do jego podstawy. Dlatego musisz zwrócić uwagę żeby w modelu do sterowania stabilizacją przechyłu, zainstalować go "pionowo", a jego podstawa musi być prostopadła do osi wzdłużnej modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karand Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Kolega z lotniska pożyczył kiedyś ode mnie najprostszy żyroskop E_sky EK2-0704 i założył go na lotki do swojego Twinstara. Odczucia ponoć miał mieszane; działało to, ale ponieważ ten żyroskop nie miał zdalnej regulacji czułości to problemem było właściwe wstępne ustawienie czułości na ziemi. Myślę (na podstawie mojego helikopterowego doświadczenia), że z żyroskopem HK-401B (ze zdalnym ustawieniem czułości z radia i z HL) powinno to w miarę dobrze działać, choć pewnie lepiej działałoby z szybszymi serwami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.